Puch Ms 50 1965
5.824 visninger
|
Oprettet:
Puch Ms 50
Årgang:
1965
Motor:
50ccm
Orginal hånd2gears motor med pedaler. Er blæserkølet.
på 1cylendre.
topfart ca 40kmt:
Orginal hånd2gears motor med pedaler. Er blæserkølet.
på 1cylendre.
topfart ca 40kmt:
Hestekræfter
Den normale ydelse er 2,5Hk,
men i danmark er den neddroslet til 1,0Hk
men i danmark er den neddroslet til 1,0Hk
Fælge
19tommer, Orginalt FuldNau
Dæk
19tommer Nye
Styling
Total standart. & Total renoveret.
Ekstra tilbehør
Låse Mod tyveri
Bemærkninger
Bemærk dette sæde der er på foto er skiftet til panekage sæde, som var orginalt dengang.
Min anden Puch Ms-50/1965
Bemærke at (MOTOR/STELNUMMER ER ENS)
"Original-stel/motor"
(Puch not for sale)
Puch MS 50 3-gear. Nypris i 1976. 2,995Kr.
Den kaldes som regel blot 3-gears Puch´en & er kent for at
være en hurtig og pålidelig knallert. Det er den næstdyreste
inden for Puch-gruppen MS 50, der foruden denne omfatter
fire andre modeller. Den billigste af disse MS 50´erne har 2
håndgear & startes med pedaler; den næste har 2 håndgear
& kickstart - nummer tre er foruden de 2 håndgear og
kickstarteren også forsynet med en twinsadel. & den fjerde
model, den vi nu vil se lidt nærmer på, fåes endvidere i en
luksus udgave ved navn MS 50 Super. 3gear Puch´en er
opbygget over et presset pladestel med en fin
teleskopaffjedring både for & bag. Motoren er, som du
sikkert har gættet, udstyret med 3gear - det er fodgear - & er
desuden blæserkølet. Denne motor giver maskinen en
bemærkelsesværdig god acceleration & trækkraft, & den
normale tophastighed ligger omkring de 35-36 Km/t... men der
forekommer af & til eksemplarer, der køre hurtigere! Forbruget
af benzin er 50 Km/l, & tanken rummer 5,5Ltr. Der er 23*2,25"
hjul med stikaksler & 105 mm fuldnavsbremser, speedometer,
17-watt lysanlæg & en dejlig stor gagagebære.- Faktisk er
der kun to ting at klare over: det alt for lille værktøjsrum, der
er anbragt oven på tanken. og twinsaddelen, der ikke er helt
så blød som den på Tomos´en Puch MS 50 3gear kan fåes
med røde eller sort stel & den øverste halvdel af tanken for
cromet. 3-gear´s Puch´en må karakteriseres som en for
holdvis solid & meget hurtig knallert, hvor alt funger, som det
skal.- Med hensyn til den irriterende mangel på plads til
værktøj, så kan den godt udbedres, selv om det kun er en
nødløsning: man anskaffer sig ganske simpelt et par Tomos-
værktøjskasser & monterer dem på knallerten.
Sitat fra "Vi kører knallert" Af Jens laigaard, 1976.
Min anden Puch Ms-50/1965
Bemærke at (MOTOR/STELNUMMER ER ENS)
"Original-stel/motor"
(Puch not for sale)
Puch MS 50 3-gear. Nypris i 1976. 2,995Kr.
Den kaldes som regel blot 3-gears Puch´en & er kent for at
være en hurtig og pålidelig knallert. Det er den næstdyreste
inden for Puch-gruppen MS 50, der foruden denne omfatter
fire andre modeller. Den billigste af disse MS 50´erne har 2
håndgear & startes med pedaler; den næste har 2 håndgear
& kickstart - nummer tre er foruden de 2 håndgear og
kickstarteren også forsynet med en twinsadel. & den fjerde
model, den vi nu vil se lidt nærmer på, fåes endvidere i en
luksus udgave ved navn MS 50 Super. 3gear Puch´en er
opbygget over et presset pladestel med en fin
teleskopaffjedring både for & bag. Motoren er, som du
sikkert har gættet, udstyret med 3gear - det er fodgear - & er
desuden blæserkølet. Denne motor giver maskinen en
bemærkelsesværdig god acceleration & trækkraft, & den
normale tophastighed ligger omkring de 35-36 Km/t... men der
forekommer af & til eksemplarer, der køre hurtigere! Forbruget
af benzin er 50 Km/l, & tanken rummer 5,5Ltr. Der er 23*2,25"
hjul med stikaksler & 105 mm fuldnavsbremser, speedometer,
17-watt lysanlæg & en dejlig stor gagagebære.- Faktisk er
der kun to ting at klare over: det alt for lille værktøjsrum, der
er anbragt oven på tanken. og twinsaddelen, der ikke er helt
så blød som den på Tomos´en Puch MS 50 3gear kan fåes
med røde eller sort stel & den øverste halvdel af tanken for
cromet. 3-gear´s Puch´en må karakteriseres som en for
holdvis solid & meget hurtig knallert, hvor alt funger, som det
skal.- Med hensyn til den irriterende mangel på plads til
værktøj, så kan den godt udbedres, selv om det kun er en
nødløsning: man anskaffer sig ganske simpelt et par Tomos-
værktøjskasser & monterer dem på knallerten.
Sitat fra "Vi kører knallert" Af Jens laigaard, 1976.
Puch Ms 50
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 35 Scootere: 11 Emner: 117 Svar: 846
super flot ms nu glæder jeg mig enu mere til min egen er færdig
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 47 Scootere: 35 Emner: 43 Svar: 178
med disse mellemrum.
kun derfor de er der!
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 33 Scootere: 19 Emner: 49 Svar: 132
men slet nogen af alle de mellem rum