{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda Dax ST50

22.083 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Per T
Mand | 64 år | Oprettet: 27. mar 2011


Honda Dax ST50

Årgang:
Motor:
3 gear med automat kobling, original motor
Motor er total renoveret og går rigtig godt og som ny
1 Cylinderet 4-takts
Oliemængde i motor: 0,8 L
Olietype: W10-40
Ccm: 50 ccm
Karburator: original 10mm
Standart dyse i 10 mm #65
Gearing: 3-trins halvautomatisk
Fortandhjul: 15-tands
Bagtandhjul: 42-tands
Kobling: Slyngkobling i olie
Tændrør, standard: NGK-C7HSA
Tankstørrelse: 2.4 L - ½L reserve
Dax vægt: 70 kg
Hestekræfter
1,2
Den er lovlig, og det bliver den ved med at være
Fælge
Standard fælger 10"
Dæk
Raceman 110/80-10 RF TL 63P
Samme for og bag
Styling
Dax er styling i sig selv, men har dog monteret motorbøjle og øjenskygge
Ekstra tilbehør
Fodhviler bag er fra fabrikken ekstraudstyr
Forlygten har fået monteret øjenskygge
Motorbøjlen er orginal men i sin tid var de ikke monteret på danske Dax. Jeg er ret sikker på at de var monteret på CT70 Trail Dax til det amrikanske marked. De kunne dog købes som ekstraudstyr til Dax i DK i 1974.
Bemærkninger
Mit projekt som jeg er meget glad for, da jeg i mange år har ønsket mig en Dax igen. Dax var min første knallert tilbage i 1974. Så det er som at vende tilbage til rødderne :-)

Liste over dele der er købt til projektet med priser.
Blot så man forstår hvorfor Dax er såååå dyre når de er færdige.

Indkøb af Dax projekt 6.500,-
Baglygte og blinklys 650,-
To nye støddæmper 1.200,-
Kædeskærm 227,-
Håndtag på stel 111,-
To nye dæk 650,-
Glasblæsning af hjul og tank 300,-
To brugte skærme 700,-
Renovering af motor 2.500,-
Ledningsnet holder på stel 18,-
Monterings sæt til baglygte 99,-
Bremse arm 293,-
Bremsebakker bag 118,-
Bagbremse stang 71,-
Bagbremse stang fjeder 13,-
Bremsepedal fjeder 31,-
Stoplys fjeder 15,-
Stoplys kontakt 154,-
Fodhviler konsol komplet 1100,-
Møtrik styrbro 51,-
Forbremse arm 77,-
Bremsetværbolt 16,-
Møtrik for bremsearm 16,-
Juster møtrik for bremsekabel for 20,-
Afstandsstykke lejer i forhjul 72,-
Afstandsstykke lejer i baghjul 72,
To stk. kædestrammer 70,-
Bagbremse nøgle 92,-
Bremsetværbolt 16,-
Møtrik for bremsearm bag 16,-
Juster møtrik for bremsstang for 20,-
Forbremse kabel 169,-
Gas kabel 99,-
Spedometer kabel 99,-
Kædeskærm 227,-
Motorskjold ved tænding 562,-
To skruer ved tænding15,-
Bagsvinger bolt 38,-
Bagsvinger møtrik 20,-
Øverste motorbolt 30,-
Nederste motorbolt 26,-
4 stk. Lukket crome møtrikker til støddæmper 52,-
Kabelholder forskærm 25,-
4 skruer på bøjle forskærm 30,-
3 Gummipropper forskærm 60,-
2 Skruer til kabelholder 16,-
Spedometer drev 115,-
Styr højre 376,-
Styr venstre 364,-
4 stk. gennemførings gummi i styr 60,-
Bremsegreb 71,-
Gasrulle 130,-
Håndtag 121,-
Spacer bagerst til udstødning 45,-
Skruer til samling af hjul 120,-
Luftfilter hus 281,-
Luftfilter skum element 155,-
Luftfilter element ramme 94,-
Luftfilter rør 57,-
Luftfilter ende dæksler X2 105,-
Luftfilter pakninger X2 60,-
Luftfilter gennemgående bolt 29,-
To styrkontakter 378,-
Nyt ledningsnet 299,-
Bagfodhviler 400,-
Batteri 200,-
Skråfod inkl fjeder og bolt 250,-
Pinbolte fjeder og kugler til for fodhviler 100,-
Ny orginal ensretter 200,-
Nye bøsninger i bagsvinger 100,-
Nyt Blinkrelæ 150,-
Nyt afstandsstykke ved ankerpladen i baghjulet 50,-
Nye brugte fatninger og pære i spedometer 50,-
Ny komplet udstødning 1.700,-
Nyt horn 200,-
Ny kæde 150,-
Ny batteristrop 50,-
Nye kronrørslejr 200,-
Nye mærker 400,-
Komplet glasblæsning inden maler 500,-
Komplet nyt orginal låsesæt 710,-
Komplet nyt indmad og gaffelben i forgaflen 1.500,-
Maler 3.000,-
2x nyrenoveret hjulaksler 400,-
Batteri afdækning 150,-
4 X orginale blinklys 4x179 = 716,-
Orginal horn 500,-
Værktøjssæt 350,-
Orginal sæde 1.500,-
Nyt/brugt spedometer 500,-
Nyt sædehængsel 21,-
Trail Dax motorbøjle (E-Bay) 1.100,-
Nyt crome på motorbøjle 500,-

I alt nu 34.363,-

Med andre ord, den ender nok med at have kostet godt og vel 30.000,- når den er færdig. Men til gengæld, så er alt så godt som da den forlod Honda fabrikken i 1973.

Orginalt dansk stel nummer :) var egentligt købt for at være tysk, men da stellet blev glasblæst kom stelnummeret frem tydeligt og fint dansk nummer. Man kan jo være ret heldig af og til.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10200182686556247.198569.1424143336&type=3#!/HondaDaxSt50St70Ct70
Kommentér på:
Honda Dax ST50
Annonce