{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Generic Trigger SM 50 2011

10.751 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

michael h
Mand | 42 år | Oprettet: 6. sep 2011


Generic Trigger SM 50

Årgang:
2011
Motor:

- AM6 motor med el- og kickstart
- 6 gear (gearbegrænsning taget)
- Vandkøling med standard 120 mm. Panasonic elektrisk blæser (sensordiode-styret)
- Standard udstødning med begrænsninger og katalysator fjernet
- DellOrto kaburator med dyse 120
- Generic Stor-CDI boks uden begrænsning
- NitroGel batteri, 5 amp. med CTEK ladestik monteret (original batt. var 4 amp)
- 10 amp. sikringer (standard)
- RK kæde m. Race Pro 13T for- og 55T bag-tandhjul, i Carbon-stål (standard for er 11T)
- Tank 10 liter blyfri 92-95, olie-blander tank 0,7 liter Castrol Racing Power 1
- Vægt (tør) 93,5 kg. (den fjernede katalysator vejede 1,5 kg. cirka)

Accelleration = 0-80 kmt. på ?? sek.
Max. hastighed = 95 kmt.
Hestekræfter
Jeg ved det ikke.. spør mig om noget andet.
Fælge
Originale Generic Trigger SM fælge i sort
Dæk
Sawa Bogart motard dæk 17" for og bag
Styling
Orig. Generic "Designed in Austria" - den er sort, med orange støddæmpere.

Ikke så meget grund til styling her - det er KISKA der har designet den!
Ekstra tilbehør
En dåse start-gas til at få den igang når det er skide koldt..
Og en mother-fucker kæde omkring baghjulet når den holder parkeret.

Og en Garmin e-trex 30 GPS mounted på styret når nødvendigt.
Bemærkninger
(VRAAAAAAPP!!)
Kommentér på:
Generic Trigger SM 50
  •   12. sep 2017 Jeg skal lige snakke med min far om det... da han ik er meget for at jeg skal have en (kineser) ahah


  •   12. sep 2017 Stine R:

    Nej - men den står pt. i Krakow i Polen. Den elektriske starter er i stykker, og forhjulet er punkteret, udover det så trænger den et nyt batteri.

    Men hvis du er frisk, så kom her ned og hent den som den står - så får du den til 1200 kr. (den står bare og fylder i min garage, jeg bruger den ikke mere).

    Den kan startes på kickstarteren og motoren kører perfekt, alt udover det nævnte virker 100% perfekt.


  •   12. sep 2017 Solgt?


  • mads B
    mads B Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
      8. mar 2017 skal til og skrifte kæde på min trigger ved hvor stor kæden er

  •   5. maj 2013 Katalysatoren er det lange rør inde i lydpotten - du kan prøve at afmontere lydpotten (skruer), og så lyse ind i den med en lommelygte .. røret inde i lydpotten har noget tæt sammenrullet bølgepap inde i røret, derfor kan du se en masse små huller når du kigger i røret. Hvis din katalysator er sodet til, kan du se en masse sod, og nogle enkelte huller.. sådan så min i hvert fald ud da vi besluttede at skære lydpotten op (med vinkelsliber) og pille katalysatoren ud. Hvorefter vi svejsede lydpotten til igen, monterede den på motarden, og omdysede karburatoren - og bestemte os så for at skifte karburatoren også, så der kom en DellOrto på i stedet, og den kører med dyse 120 nu - kører perfekt. Man får MEGET mere ydelse ud af at fjerne katalysatoren på en Generic Trigger. Men du SKAL som minimum omdyse din karb. ellers får du ikke gang i den igen.

  •   3. maj 2013 Hvor sidder den katalysator?

  •   31. dec 2012 Til "Jonaaas!"

    1) Jeg ved ikke hvad det er for en lille DellOrto karburator jeg har fået sat på, det var den de synes der passede bedst til køretøjet hos KJ Scooters i Odense..
    2) KJ Scooters i Odense samarbejder med en smedevirksomhed, der hentede min lydpotte hos KJ en dag maskinen var på værksted hos dem, og så skar smeden den katalysator ud..
    Det kostede mig 1000 kr. arbejdet med at fjerne katalysatoren alene..
    3) Nej, den larmer lidt mere end den gjorde før - hvis du sammenligner med hvor meget en 50 cc Suzuki offroader larmer, så er Triggeren langt mindre "skarp" i lyden ift., den lyder godt min Trigger nu, men hvis jeg kører 30-40 kmt. så siger den næsten intet (og politiet kører pænt forbi mig og tror jeg kører på en alm. knallert 30)
    4) JA - jeg har bare købt CDI'en hos nærmeste Generic forhandler, for de har den her CDI boks hos importøren af Generic i DK, "Scanmi".


  •   16. jan 2012 ..
    Generic Trigger er sgu kvali !


  •   15. jan 2012 ..
    Okay,, så du vil ikke prøve og have noget kvalitet ;-). Helt iorden.


  •   15. jan 2012 Jogger-jonas:
    -Har du ikke også nogle gamle jogging-sko, du et-eller-andet sted på nettet prøver at bytte til et jakkesæt fra Versace ?!?!! = NEJ! Selvfølgelig vil jeg da ikke bytte >.<


  •   15. jan 2012 --
    Bytte med min jog r:D?


  •   7. dec 2011 ..
    ja selvf. jeg har haft en tzr den var jeg meget glad for. den kunne jeg køre rigtig langt på


  •   6. dec 2011 Rider >
    .. Det er der vist ingen der vil kunne sige noget om, sådan rigtigt, men altså mht. affjedring, så er den her knallert nok noget af det bedste du kan få..

    Sidde-stillingen på den ved lave hastigheder (30-45 kmt.), er tilbagelænet, og du holder bare godt fast i grebene og styrer..

    Det kan være du kan købe en hos en knallert-forhandler, og så få ham til ekstra-ordinært at give dig nogle ugers retur-ret - mod at du fx. lægger et aftalt beløb hos ham, mod denne aftale.

    Men elllers, så er et godt råd at høre dig ad hos din læge - hvis han siger, du skal lade være, så er det nok bedst at følge hans råd.


  •   4. dec 2011 ..
    fed knallert men har tænkt mig at købe sådan en men jeg har nogle ryg problemer. ville jeg kunne køre langt uden at få ondt?


  •   6. nov 2011 .
    er du intra i at bytte? Har en street magic og en yamaha 4 gear


  •   26. okt 2011 Odense - Kolding, tur/retur..
    Så har jeg kørt fra Bolbro i Odense, til Kolding i Jylland - på kun 4 timer i streg, ca. 80 km. på landevej.

    Man kører over lillebælt via den gamle lillebæltsbro, i Middelfart, det blæser pænt heftigt! derude over broen, og så suser togene lige forbi nede ved siden af en.. Det er virkeligt sjovt smiley

    Den er super og køre på i blæst, den er jo tung - 100 kg. tørvægt, og har gedigent styretøj, brede dæk, og jernfælge, så den ligger bare stabilt i en lige linje tværs henover broen.. Det kan anbefales smiley

    Lige på den anden side af broen ligger Burger King Fredericia, og der holdt jeg ind og spiste - inden jeg fortsatte videre de sidste ca. 18 km. til Kolding - hvor jeg for ca. 7 år siden blev uddannet som Grafisk Trykker, jeg har med andre ord gået på teknisk skole i 4 skoleperioder i 4 år i streg, mens jeg stod i lære som trykker hos 3 forskellige trykkerier på Fyn.

    Det var sjovt at trille forbi tek. skole igen smiley og tudse rundt i Kolding ved aftentid, inde i centrum, køre op i skoven, op til teateret, rundt i udkanten af byen - der er ingen kystlinie der er federe i Danmark om aftenen, end den langs kolding - det skulle da lige være den der er på vej ind til Fredericia, hvor alle lysene fra hele byen Middelfart, ligger lige nede på den anden side af det smalle Lillebælt, og de store tankskibe til Frederice Rafinaderi sejler stille gennem bæltet - Frederia Shell Rafinaderi har ca. 200 ansatte.

    Turen fra Odense til Jylland, kørte jeg i kraftig medvind, og kom derfor helt op på 52 kmt. i 4-5 gear.

    Den kører fantastisk i den hastighed, den føles fuldstændigt som at sidde på en "lille motorcykel" lige bortset fra knallertlyden fra motoren.

    Antal problemer med køretøjet på den i alt 170 km. lange tur odense-kolding tur/retur.
    Intet.

    Havde tanket 10 liter benzin okt. 95 op dagen forinden til 10.35 kr. hos Haahr, og fyldt 700 ml. Castrol Racing 2T olie på.

    Det er det den kører bedst på - oktan 95 (den kan godt køre på okt. 92) og så noget dyr olie, som fx. Castrol Power 1 Racing 2T olie, som er noget man normalt bruger til speedway og lign. Det er perfekt til den, den starter omgående med kun en smule choker i det kolde efterårsvejr, og så bliver den ellers varm på bare de første 500 meter når det er oktan 95. Derfra...... så drøner man bare derudaf.

    Gearet: Jeg har 6 gear nu, for jeg har skruet den 1,3 cm lange bolt i gearkassen, lige under kædetanhjulet ud, og sat en 0,8 cm lang bolt i, i stedet. Det udløser, at man kan skifte videre op til 4. gear efter 3., og så videre helt op til 6. gear.
    Med neddrosling - altså 3 begrænsninger og nedjustering af kaburator, der kommer man næsten aldrig over 4. gear. I 4. gear rammer man let 45 kmt. på flad vej.

    Og den sælges jo også som "knallert 45" men det er altså bare sjovere at have knallert-30 plader, så må ens venner uden kørekort også køre på den, og man skal ikke til syn med den, og den må køre på cykelstierne.. Det er sådan det skal være med en knallert..



  •   17. okt 2011 2 T olie og snart kommer der en Trigger Motorcykel
    Hej igen..

    Mht. 2 T olien til en generic trigger, så kan jeg sige at i Odense, på Fyn, er den billigste olie i byen:

    Shell 2 T Motorcycle Oil, til 90 kr. literen, kan købes på en hver shell eller shell/7 eleven i byen, vi har 4 døgn-åbne Shell i Odense..

    I Tommerup 16 km. fra Odense, kan man få Silkolene 2T olie, til 80 kr. men spør mig ikke om det er godt til motarden her.. jeg har ikke fået hul på den dunk jeg købte for nyligt endnu.

    DOG vil jeg sige, den 2T olie jeg selv foretrækker til Triggeren, er stadigt Castrol 2T Racing, den kan får via webshop på nettet til 80 kr. literen, og så skal man give 55 kr. i forsendelse - så køb hellere 10-15 liter på en gang, så kan det bedst betale sig smiley Og løber du tør en nat, ja.. Så må du tøffe den med max. 12 kmt. ind til nærmeste Shell eller hvad du kan finde, og fylde noget 2T olie på. - den kan godt køre 12 kmt. på en alm. efterårsaften i stille vejr, uden at blive alt for varm uden olie, den har stadigt ikke rigtigt godt af det, men alternativet er altså at du trækker den hjem eller til en 24/7 tankstation..

    Og så til nyhederne:

    Der kommer til november 2011 en Generic TR 125 EFI: Det er en motorcykel bygget på nøjagtigt samme stel, støddæmpere, elektrisk installation, CDI starter, hjul, bremser, dæk osv. som Trigger SM 50, bare med den ændring: Motoren hedder 125 cc EFI, og er en 4-takters. - Det er med andre ord, en "lille motorcykel" vi snakker om her, der må køre på motorvejen, og kræver kørekort til motorcykel.

    Jeg har forhørt mig hos Scanmi (Den danske importør af Generic) og de siger, at TR 125 EFI måske kommer til DK til næste år.

    DET HÅBER JEG DEN GØR! -Og at prisen ikke bliver over 22.000 kr.

    Her er et link til de sparsomme billeder og info om TR 125 på Generic Europe's hjemmeside - læg mærke til der kommer flere billeder, data og info til slutningen af november på denne hjemmeside:

    http://www.genericeurope.com/index.php/tr125sm_en.html


  •   7. okt 2011 nito-opfyldning..
    ..Og i andre danske byer ligger firmaer der laver Nitro kit på Tunede Biler, de kan også fylde nitro flasken til Generic Trigger op.


  •   6. okt 2011 til kommentaren herover..
    ..og så står der i Nitro Kit linket, at flasken er tom ved forsendelse: Det firma her..

    http://www.krak.dk/firma/fa-v%C3%A6rkstedet-mc-shop:744693/5200-odense-v

    Ligger lige nogle 100 meter fra hvor jeg bor.. De laver også Nitro kit på motorcykler, så de kan fylde flasken op.


  •   6. okt 2011 Gearet.. og nitro.
    Inde i gearet sidder en lille bolt, der kan skrues ud.. fjerner man den har man 6 gear i stedet for 3 smiley - dette er ENESTE forskel, fra at købe Triggeren som knallert-30 (3 gear) til at købe den som knallert-45.

    Her er et link til Nitro kit til Triggeren:
    http://www.speedline.dk/da/scooter/nos-kit-nitrous-express-ssg-245893/

    Det skal siges samme kit kan fås billigere i tyskland.


  •   22. sep 2011 gear
    hej Michael

    jeg har lige købt en magen til hvor dan piller man baegrænsning så den for alle 6 gear og sider der nogen begrænsning i kaburatoren.


  •   21. sep 2011 Pris-krigen på benzin for tiden..
    Jeg nyder godt af benzin-priserne for tiden, 11,13 kr. for 92 blyfri i aftes, det var sku billigt.. Man kan tanke 8,8 liter for kun 100 kr. - nok til at køre næsten 200 km. på en Trigger - vældig vældigt rart smiley


  •   10. sep 2011 Dagen idag..
    Det -er- ikke et særligt godt batteri - jeg har bestilt et batteri til 369 kr. - et yuasa. Det vil jeg langt hellere prøve at køre med.. Jeg opnår sandsynligtvis et kraftigere lys, og et batt. der skal lades langt sjældnere end et til 90 kr. skal - har ellers lige været ude og køre i 60 km. i hele odense idag, det gik forrygende .. Den starter bare perfekt "bzt, vreum, vreum, mmmRRR-L-L-LLLLL.." og så er det bare at træde den i 1. gear, slippe kobling og gi gas -så kører man smiley -det var ikke specielt koldt i vejret idag, så kun de første 2 gange jeg startede idag brugte jeg Choker. Jeg trænede også Katastrofe-opbremsning på den idag, ude på Dyrskuepladsen i Odense, mens der ikke var nogle andre mennesker eller dyr derude. På tør asfalt, flad vej, bremser jeg ned fra 30-0 kmt. på ca. 2,5-3 meter - med helt nye dæk.. Dækkene og bremserne var varme, jeg havde kørt ca. 55 km. i alt idag.

    På hård grusvej, med løst underlag oven på, bremsede jeg ned på 3-5 meter, og man skal LIGE holde godt fast! når man gør det, samt have tungen lige i munden..

    Det er rart og køre med en snerrende lydpotte!
    Fulde folk inde i Odense C. kan jo høre man kommer kørende på ca. 20 meters afstand, så ved de det er tiden at smutte fra vejbanen.. Man behøver sjældent dytte ad dem smiley

    Det gælder også forvirrede og bange hunde på cykelstierne, de kryber sammen og forsvinder fra kørebanen, når man kommer kørende..

    Motorbremsen - eller hvad det er ? Er meget effektiv i den knallert her.. HUSK altid og værd nede i omdrejninger og fart, til det passer til det gear du vil skifte ned i - ellers tvinger bremsen motoren ned til stop. Og du går i stå..
    Det føles nærmest som om der står en mand bag knallerten og holder fast i den, mens han læner sin kropsvægt baglæns.. så stopper du! og motoren går død..

    Jeg opdagde idag, tja, eehm: Den har en elektrisk blæser til motoren? Når man er gået i stå, og står helt stillle, så går en blæser igang, og den kører i 3-5 minuter, hvorefter den selv stopper - smart..

    Vandkølingen er også ganske effektiv, selv på en brand varm sommerdag, er jeg sku sikker på det er forsvarligt at køre med fuld gas på den her - idag på en alm. temp. uden vind eller regn, september dag, der var den næsten ikke varm.. Kun den lille udmunding af udstødningen er brand varm. Resten af udstødningen kan man sagtens røre ved.

    Jeg husker da jeg var teenager, udstødningen på en Yamaha 3-gears.. Efter man havde kørt kun 6 km. med 45 kmt. (ja, det er ulovligt - og vi sad også 3 på den, og vi kørte zigzag mellem de hvide striber på landevejen kl. 4 om natten - der var ingen biler så langt øjet kunne række både forud og bagtil) - Yamahaens udstødning kunne brænde hul i sorte pigebukser.. Der er ikke noget på min trigger man kan komme til at brænde hul i noget med, sådan lige, selv når man har ræst rundt med 30 kmt. hele aftenen... Der er lige det sorte rør nede på førerens højre side, men det har en lille beskytter skærm, så man skal nærmest være en pilfinger, for at komme til at røre det.


  •   8. sep 2011 ...
    hey fed trigger høj gir du igen på min trigger smiley


  •   7. sep 2011 cylle
    Er det am6 motor?


  •   7. sep 2011 ..
    Har egentlig ikke i bund og rund forstået hvorfor du piver over et skide batteri??
    hvis du har 15.000 til en knallert, så burde du sq da også have 300 til et batteri, jeg mener.. kom videre, et skide batteri..

    ellers pisse fed maskine.


  •   7. sep 2011 til: ¤NSC¤ TEAM'4440! Jensen ™
    ..Der kommer bedre billeder når jeg om ikke længe får købt mig et rigtigt Sony Digital kamera - lige nu har jeg kun en nokia 6700 og tage billeder med, derfor er billederne så "dårlige" - jeg kan sagtens tage stinkende gode billeder, har engang solgt et billede til EkstraBladet, og en anden gang fik jeg et billede trykt i 14x7 CM i et fint blad (som hedder AGI) - disse 2 billeder har dog intet med scootere eller lign. at gøre, men altså DET KOMMER ! Jeg lækker fede billeder af min Trigger op når jeg har fået mit Sony Digital kamera.


  •   7. sep 2011 Køhler ....
    NEJ! det er sku ikke en specielt god forhandler, ham der ejer det, er sku en gammel svindler.. smiley


  •   7. sep 2011 Anders H
    Jeg vil ikke fortælle dig navnet på forhandleren, men jeg bor i Odense.. og har købt den på Fyn.



  •   7. sep 2011 altså hvilken forhandler var det der snød dig??
    .. :)?


  •   7. sep 2011 hey
    Hvor har du købt den???


  •   7. sep 2011 Til Christian L. :
    Ja, jeg gav kun 16.000 kr. for den, det er standard vejl. pris inkl. klargøring (995 kr.) - klargøring er montering af batteri, påfyldning af olie og benzin, nummerplade og indreg. samt levering til køber.

    Du kan se prisen for Triggeren på importørens hjemmeside her:
    http://www.genericmotor.dk/triggersm.htm


  •   7. sep 2011 BATTERIET, forklaring
    ..Det er jo fordi jeg har hørt fra nogle forretninger i DK, at de har fået Triggeren leveret med Yuasa batteri til 350 kr., og andre har fået den leveret med et Solong til 90 kr. - at jeg winer.. Jeg kan lave 5 koldstarter med mit Solong-batteri, max. Før det skal lades op igen, Kan i se hvad jeg mener?
    Så vil jeg da LANGT hellere køre med et Yuasa standard batteri til 350 kr. - for jeg nægter og tro det skulle være så dårligt som et SOLONG.


  •   7. sep 2011 .
    Lækker knallert, men hvorfor fanden whiner du så meget over et sølle batteri??


  •   7. sep 2011 ..
    Velkommen - Fin scooter smiley Tjek evt min
    Suzuki Street Magic LC SD Og giv evt. en stemme smiley


  •   7. sep 2011 ..
    Den er lækker sådan en Generic, men jeg fatter slet ikke, at du er blevet stemt ind ned de lorte billeder.

    Og jo, de bliver solgt med Solong batterier, det er dem der kommer med i papkassen til forhandleren..


  •   7. sep 2011 ..
    pisse fed scooter!;) gav du kun 16 for den?:)


Annonce