Yamaha fs1 4gear DX-model (sally) 1979
2.247 visninger
|
Oprettet:
Yamaha fs1 4gear DX-model (sally)
Årgang:
1979
Motor:
•motor: 49ccm / 4gear's / 2 taks / 1 cylinderet / luftkølet / membran-styret
•topstykke: 49ccm høj komprimeret. (til det yderste)
•cylinderen: DIAMETER: standard 40mm MÆRKE: FS1 = den har større udstødnings port og større indsugningskanaler som denne cylinder har standard. til forhold til cylinder mærket Tum.
•stempel: standard helt ny.
•udstødning: 5,3 hk tun-udstødning. (pudset rigtig godt op)
•karburator: standard 10mm. helt ny.
•dyse: en #140
•standard strålespids: #110
•nålens placering: midterste hak (standard)
•indsugnings-pladen: helt ny med plump i, er dog broret op fra 6,5 til 8mm. så den tager godt med omdrejninger.
•tænding: helt ny mitsubishi tænding alle ledninger er også blevet skiftet.
•platinafstand: 0,3 - 0,4 har min på 0,30 (hvor yamaha motorer går bedst).
•tændrør: NGK #6
•helt nye lejer i motoren. + simmerringe
•krumtap: gammel original Yamaha krumtap.
•sidder helt ny gearkasse i den så den skræller ikke mere.
•sidder helt ny kobling i den.
•alt i motoren er næsten udskiftet og renoveret fra a til å. så den kører bare med det samme.
•fortand-hjul: 11 tands, og i bag original 43 tands. helt nye.
•motoren har fået nye motorblokke da de gamle var kneppet.
•der sidder nyt originalt luftfilter på.
•topstykke: 49ccm høj komprimeret. (til det yderste)
•cylinderen: DIAMETER: standard 40mm MÆRKE: FS1 = den har større udstødnings port og større indsugningskanaler som denne cylinder har standard. til forhold til cylinder mærket Tum.
•stempel: standard helt ny.
•udstødning: 5,3 hk tun-udstødning. (pudset rigtig godt op)
•karburator: standard 10mm. helt ny.
•dyse: en #140
•standard strålespids: #110
•nålens placering: midterste hak (standard)
•indsugnings-pladen: helt ny med plump i, er dog broret op fra 6,5 til 8mm. så den tager godt med omdrejninger.
•tænding: helt ny mitsubishi tænding alle ledninger er også blevet skiftet.
•platinafstand: 0,3 - 0,4 har min på 0,30 (hvor yamaha motorer går bedst).
•tændrør: NGK #6
•helt nye lejer i motoren. + simmerringe
•krumtap: gammel original Yamaha krumtap.
•sidder helt ny gearkasse i den så den skræller ikke mere.
•sidder helt ny kobling i den.
•alt i motoren er næsten udskiftet og renoveret fra a til å. så den kører bare med det samme.
•fortand-hjul: 11 tands, og i bag original 43 tands. helt nye.
•motoren har fået nye motorblokke da de gamle var kneppet.
•der sidder nyt originalt luftfilter på.
Hestekræfter
nok en 3 - 4 vilde heste !! den rykker i hvert fald godt i.
køre en 60 - 65 km/t ned af bakke 70 km/t
køre en 60 - 65 km/t ned af bakke 70 km/t
Fælge
har fået pudset dem rigtig godt op igen så de skinner, og har fået dem repareret, så det virker.
•for: 17-tommer meget ny, og pudset godt op.
•bag: 17-tommer gammel original. med nye eger og pudset godt op.
•for: 17-tommer meget ny, og pudset godt op.
•bag: 17-tommer gammel original. med nye eger og pudset godt op.
Dæk
dækene er rigtig fine på den. men vil rigtig gerne have nogle helt nye på men det kommer med tiden.
•for: 2,75 ikke så slidt.
•bag: 3,00 lige fået et nyt på. :D så det virker dælme.
•for: 2,75 ikke så slidt.
•bag: 3,00 lige fået et nyt på. :D så det virker dælme.
Styling
i sig selv det er jo en yamaha :D
•en fed fuld kåbe i matchene farve som den har på. (kommer billeder med den på)
•anderøv.
•speedometer & omdrejningstæller, som ikke er originalt til Yamaha.
•helt nye siddeskjolde i sort.
•skivebremse helt ny.
•kommer blink lys på snart. (skal lige have bestemt mig hvad for nogle jeg køber)
•nye originale klistermærker til tank og til sideskjolde.
•motor pudset rigtig flot op.
•rigtig fede ventiler til dækkende.
•afskåret bagskærm.
•malteser baglygte.
•har rat lås + tank dæksel med lås.
•lidt mere nedlagt styr.
•en fed fuld kåbe i matchene farve som den har på. (kommer billeder med den på)
•anderøv.
•speedometer & omdrejningstæller, som ikke er originalt til Yamaha.
•helt nye siddeskjolde i sort.
•skivebremse helt ny.
•kommer blink lys på snart. (skal lige have bestemt mig hvad for nogle jeg køber)
•nye originale klistermærker til tank og til sideskjolde.
•motor pudset rigtig flot op.
•rigtig fede ventiler til dækkende.
•afskåret bagskærm.
•malteser baglygte.
•har rat lås + tank dæksel med lås.
•lidt mere nedlagt styr.
Ekstra tilbehør
•min hjelm.
•benzin tank: 6,8 liter.
•vægt: 79kg.
•og 2 flyttekasser med dele + en hel motor mere.
•benzin tank: 6,8 liter.
•vægt: 79kg.
•og 2 flyttekasser med dele + en hel motor mere.
Bemærkninger
tja den har jo lidt af en historie for købte den jo af en ven d.24/03 2011 den havde stået i et godt stykke tid og kunne ikke kører. men jeg fik hurtig gang i den og begynde at renovere den lige så stille den kom i rigtig flot stand og brugte den hver dag.
d. 17/07 2011 tog mig og en rigtig god ven af sted til Skagen i 2 uger og må sige det tog rigtig hårdt på den da vi kørte galt og smadrede motoren lidt, da vi nåde Skagen tøffede den næsten ind i byen (mens den overhalede en Farrari, xD) men den klarede hele turen der op og hjem igen. da vi kom hjem gik jeg straks i gang med at skille den af d. 01/08 2011 og der manglede dele i gearkassen som den ikke burde kunne kører uden! og en hel masse anden det var et MIRAKEL!! at den har kunne kører hele 764 km og mere til på den motor. det er bare ikke muligt!!! men så kan man bare sige "ja Yamaha kan sku til hver en tid"!! JA TAK.
d. 05/04 2012 står den nu endelig færdig efter en kæmpe renovering hvor der er gået mange mange timer i den og penge!. men jeg synes nu selv den er blevet ganske pæn.
og ville blive glad for vis i skrev en lille kommentar hvad i synes om den og give den en bedømmelse. så vil jeg da være meget taknemlig. :D
d. 17/07 2011 tog mig og en rigtig god ven af sted til Skagen i 2 uger og må sige det tog rigtig hårdt på den da vi kørte galt og smadrede motoren lidt, da vi nåde Skagen tøffede den næsten ind i byen (mens den overhalede en Farrari, xD) men den klarede hele turen der op og hjem igen. da vi kom hjem gik jeg straks i gang med at skille den af d. 01/08 2011 og der manglede dele i gearkassen som den ikke burde kunne kører uden! og en hel masse anden det var et MIRAKEL!! at den har kunne kører hele 764 km og mere til på den motor. det er bare ikke muligt!!! men så kan man bare sige "ja Yamaha kan sku til hver en tid"!! JA TAK.
d. 05/04 2012 står den nu endelig færdig efter en kæmpe renovering hvor der er gået mange mange timer i den og penge!. men jeg synes nu selv den er blevet ganske pæn.
og ville blive glad for vis i skrev en lille kommentar hvad i synes om den og give den en bedømmelse. så vil jeg da være meget taknemlig. :D
Yamaha fs1 4gear DX-model (sally)
okt 2008
Følger: 106 Følgere: 124 Scootere: 26 Emner: 7 Svar: 372
intra i at bytte med aprilia sx50 + mønt til mig ?
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
jeg siger mange tak har også brugt utrolig mange timer på den dejlige skønhed. også godt med penge. men må sige den kører så godt man skulle tro man var i himmelen.
feb 2012
Følger: 1 Scootere: 1
hvor en fin 4 gear du har dig der! den ser da vildt godt ud! ekstra høj herfra!
mar 2011
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 3 Svar: 2
takker, ved du evt. hvor man kan skjolde, til der hvor kaburatoren sidder?
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
jeg siger da mange tak. har også brugt meget tid i den.
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Scootere: 7
elsker din maskrine høj her fra
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
hej her fra igen, ellers en fin 4 gear du har dig?
mar 2011
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 3 Svar: 2
Gav en høj gir du igen på min yamaha 4 gear?
apr 2010
Følger: 24 Følgere: 24 Scootere: 3 Svar: 1
http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=291789
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
mange tak er jeg glad for
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 2
ekstra høj her fra
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
mange tak og gør jeg da med glæde
aug 2004
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 9 Emner: 21 Svar: 52
gav lige en høj gir du igen på min yamaha 4gear
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
mar 2010
Følger: 72 Følgere: 74 Scootere: 10 Emner: 65 Svar: 2.088
ja det er det
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
ja det er svært at finde en billig yamaha som stadig køre og som er i god stand
mar 2010
Følger: 72 Følgere: 74 Scootere: 10 Emner: 65 Svar: 2.088
vil ogs gerne have sådan en, men ikke så nemt at finde nogen billige
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
mange tak er også rigtig glad for den
mar 2010
Følger: 72 Følgere: 74 Scootere: 10 Emner: 65 Svar: 2.088
sikke da en flot 4 gear du har dig dder
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
ja men det er fordi min lys-spole er smadret men for en ny i i dag
jan 2010
Følger: 32 Følgere: 32 Scootere: 3 Emner: 7 Svar: 96
nice lygter BTW
haha cykel lygter
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
jo tak beck
jan 2010
Følger: 32 Følgere: 32 Scootere: 3 Emner: 7 Svar: 96
ja fin er den da tisse
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
ja da altid
apr 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Scootere: 4 Emner: 8 Svar: 818
Giver du igen på min yamaha?
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
hehe mange tak og din hot er da også rigtig flot
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
mange tak
okt 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 1
Hold da helt op en fin 4gear ...
Tjek min hot
sep 2009
Følger: 358 Følgere: 1045 Scootere: 61 Annoncer: 1 Emner: 172 Svar: 6.312
e
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 17
mange tak
også en rigtig fin monza du har + en høj fra mig
jul 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Scootere: 7 Emner: 7 Svar: 26
Meget fin 4gear!
Tjek min Monza og giv en stemme.