{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch Maxi KL 1987

8.095 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Aleksander J
Mand | 30 år | Oprettet: 27. jan 2010


Puch Maxi KL

Årgang:
1987
Motor:
E50 blok, 48,8 cc volumen, 1 cylindret/to-takts/luftkølet, 12 mm rund karburator, 1-trins gearkasse, 38mm/2p org. cylinder, 38x52,5 mm org. stempel
Hestekræfter
1,2
Fælge
Radaelli 17"
Dæk
Schwalbe 17x2,00
Styling
Ekstra tilbehør
Bemærkninger
Stafferingerne: Puch Maxi KL '87 fik ændret sit oprindelige design kort inden den blev sat i produktion. I forhandlerbladet fra samme år blev modellen nemlig fremvist med en hvid "PUCH"-tekst på tanktransferet. På den knallert der kom ud i butikkerne havde "PUCH"-teksten dog ændret farve! Nu var det en sort og guld ramme om hvert bogstav, som var gennemsigtigt i midten. Jeg synes det var ærgerligt at de lavede denne ændring. Derfor er tanktransferet med hvid skrift på min Maxi KL. Her er et billede der viser forskellen: http://i.imgur.com/IVws912.jpg. Jeg fik stafferingerne specialfremstillet og monteret hos Gittes Skiltecenter i Ringsted.

Forskærmen: jeg har aldrig brudt mig om den nyere model med stænklapper. Derfor har jeg valgt at påmontere den gamle forskærm (uden stænklapper).

Lakeringen: farven var en stor udfordring at finde. Den originale koksgrå farve kunne jeg ikke genskabe af flere grunde. Selve stellet har ikke nok flad overflade til en farvescanner. En Puch entusiast som jeg ikke vil nævne ved navn ejer den originale spraymaling på dåse men han vil ikke sælge den (billede: http://i.imgur.com/1EZt5nt.jpg). Med den ville der ellers kunne foretages en farvescanning ved at spraye et lille areal på en plade. Hos en autolakør i Slangerup fandt jeg en farve der minder meget om den originale koksgrå farve i et katalog. Den hedder "PPG Sikkens 617 D1" og det er den jeg har anvendt.
Kommentér på:
Puch Maxi KL
Annonce