Veteraner Skylon Special SOLGT 1955
8.383 visninger
|
Oprettet:
Veteraner Skylon Special SOLGT
Årgang:
1955
Motor:
Derby 50 ccm. med "tænkende" kobling, kobler fra ved at træde tilbage i pedalerne.
Motor: 1-cylindret, 2-takt blokmotor. Letmetalcylinder og -topstykke. Boring: 40 mm; slaglængde: 40 mm;
slagvolumen: 49 cm3. Kompressionsforhold: 6,5:1.
Maks.effekt: 1,2 HK ved 3900 omdr./ min.
12mm bing karburator.
Tidligere ejer sagde den har en topfart på 60 kmh!!
det skal lige tjekkes om det er rigtigt.
Motor: 1-cylindret, 2-takt blokmotor. Letmetalcylinder og -topstykke. Boring: 40 mm; slaglængde: 40 mm;
slagvolumen: 49 cm3. Kompressionsforhold: 6,5:1.
Maks.effekt: 1,2 HK ved 3900 omdr./ min.
12mm bing karburator.
Tidligere ejer sagde den har en topfart på 60 kmh!!
det skal lige tjekkes om det er rigtigt.
Hestekræfter
1,2
Fælge
originale med overfladerust, regner med det kan pusses op.
Dæk
originale, også originale slanger, begge dele skal dog skiftes ud pga, slid.
Styling
står i 100% original stand. men skal have nogle nye magura håndtag.
Ekstra tilbehør
originalt og komplet værktøjssæt.
Bemærkninger
Nypris i 55' = 1220.00 kr
Skylon Special. Fabrikant: Vilh. Nellemann, Aarhus.
Skylon er, elegant !
Selv et flygtigt blik paa den nye SKYLON fortæller Dem om et køretøj i helt ny udformning. SKYLONs smukke harmoniske konstruktion, dens elegante linier, dens højforchromede fælge og styr, dens straalende lakering - alt giver den en fornem finish, der fortæller Dem, at her er et køretøj, der er værd at beundre.
Skylon har styrke !
Men SKYLON har andet og mere end skønhed at byde sin ejer. Den er i materiale, konstruktion, motor og ydeevne saa stærk, at det er utroligt. Den er kvalitet og præcision tir den mindste detaille - og samtidig er den udtryk for et teknisk fremsyn, der er epokegørende.
Hvad er Skylon s JET-konstruktion !
Det betyder, at materialet, hvoraf den nye stelkonstruktion er skabt, har samme karakter og er af samme fantastiske styrke og lethed som materialet i det moderne JET-fly. Det er garanteret brudsikkert. Ligegyldigt hvilken styrkeprøve, det udsættes for, vil det dokumentere sin utrolige modstandsevne.
Teknisk betegnet er anetallet en ny sejgstøbt aluminiumslegering, hærdet til topmaal af styrke. Anvendelsen af dette materiale betyder desuden, at
Skylon s JET-konstruktion sikrer mod rust.
Skylon Special. Fabrikant: Vilh. Nellemann, Aarhus.
Skylon er, elegant !
Selv et flygtigt blik paa den nye SKYLON fortæller Dem om et køretøj i helt ny udformning. SKYLONs smukke harmoniske konstruktion, dens elegante linier, dens højforchromede fælge og styr, dens straalende lakering - alt giver den en fornem finish, der fortæller Dem, at her er et køretøj, der er værd at beundre.
Skylon har styrke !
Men SKYLON har andet og mere end skønhed at byde sin ejer. Den er i materiale, konstruktion, motor og ydeevne saa stærk, at det er utroligt. Den er kvalitet og præcision tir den mindste detaille - og samtidig er den udtryk for et teknisk fremsyn, der er epokegørende.
Hvad er Skylon s JET-konstruktion !
Det betyder, at materialet, hvoraf den nye stelkonstruktion er skabt, har samme karakter og er af samme fantastiske styrke og lethed som materialet i det moderne JET-fly. Det er garanteret brudsikkert. Ligegyldigt hvilken styrkeprøve, det udsættes for, vil det dokumentere sin utrolige modstandsevne.
Teknisk betegnet er anetallet en ny sejgstøbt aluminiumslegering, hærdet til topmaal af styrke. Anvendelsen af dette materiale betyder desuden, at
Skylon s JET-konstruktion sikrer mod rust.
Veteraner Skylon Special SOLGT
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 8 Svar: 1
Havde den så en topfart på 60?
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 2 Emner: 66 Svar: 138
Nu ved jeg ikke om jeg vil købe...
Men vis det var, tror jeg ikke jeg kan skrabe meget mere end 2-3000,- sammen..
Du skriver jo at du selv har givet omkring 1300,- for den..
aug 2003
Følger: 44 Følgere: 42 Scootere: 18 Emner: 79 Svar: 349
aug 2003
Følger: 44 Følgere: 42 Scootere: 18 Emner: 79 Svar: 349
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 1 Emner: 4 Svar: 27
jeg ved det ikke rigtig..... hvis det skulle være er det nok en af dine fine veteraner men jeg køre så sjældent knallert så penge er det bedste
mar 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 6
aug 2003
Følger: 44 Følgere: 42 Scootere: 18 Emner: 79 Svar: 349
mar 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 6
okay er den ny malet?:)
aug 2003
Følger: 44 Følgere: 42 Scootere: 18 Emner: 79 Svar: 349
mar 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 6
du må havet paset på den når den er så fin:)
aug 2003
Følger: 44 Følgere: 42 Scootere: 18 Emner: 79 Svar: 349
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Scootere: 5 Emner: 101 Svar: 259
Intra i at sælge?
nov 2003
Følger: 34 Følgere: 35 Scootere: 17 Emner: 7 Svar: 21
lækker maskine har du insuktions bogen på den eller kan jeg lave en kopi af den for den var med til den jeg købte
aug 2003
Følger: 44 Følgere: 42 Scootere: 18 Emner: 79 Svar: 349
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Scootere: 5 Emner: 12 Svar: 110
Det er godt nok et velbevaret eksemplar du har fået dig. Puds den lidt, men lad endelig være med at totalrenovere den...
Den har jo sjæl.
Kommer du om ved en Swing i samme stand og prisklasse kender jeg en som er MEGET interesseret.
Erik
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 51 Scootere: 6 Emner: 2 Svar: 1
fin maskine du har der..