{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch Monza Juvél-"prix" 1979

11.862 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Lennart N
Mand | 31 år | Oprettet: 29. apr 2008


Puch Monza Juvél-"prix"

Årgang:
1979
Motor:
3 Gears Puch Monza Motor.

Motor 1: "Racer"

47mm cylinder "Metrakit"

47mm topstykke "Metrakit"

47mm stempel "Metrakit"

20mm Dellorto karburator.
Nål i nederste hak.

20mm hjemmelavet studs i alu.

Skumfilter (sort/krom, bliver skjult inde i stellet)

Dyse #110

Racer krumtap "Original"

Racer kobling

FAG lejer

32mm forrør

32mm "Kreidler" Cigar-udstødning som ligner std.

Gearing: 14:32



Motor 2. "Original"

38mm original cylinder (har)

38mm original topstykke (har)

38mm original stempel (kommer)

12mm Bing karburator (kommer)

Original krumtap (kommer)

Originale lejer med "Steyr" indgraveret i dem, meget sjældne.

Original std forrør og udstødning. (kommer)

Gearing: Std (11:48) (kommer)
Hestekræfter
Motor 1:
Forventet 8-12 hk
Sættet fra Protuna med Metrakit er sat til at yde 10hk, men kører med større karburator. Så mon ikke det er lige lidt mere.

Topfart: 80 km/t ved 5.000 o/min indtil videre

Motor 2:
Omkring 1 hk.
Fælge
Originale Stjernefælge - meget grove, har slebet dem ned. Så de er blevet glattere, plus spartlet dem. Men, de var generalt svære og redde helt da knallerten før var blevet brugt til markræs.

17"

Guld farvede - synes selv jeg reddede dem rimelig godt.
Dæk
17"

2.75 Pirelli "City Demon" både foran og bagi.
Styling
Selve knallerten i sig selv.

Farven, når tanken og de andre dele er blevet malet.

Hjemmelavet bremseskive.

Og en masse andre dele er speciallavet, enten fordi de ikke kan fremskaffes længere eller fordi vi kan lave en der er bedre.
Alle hjemmelavede dele undtagen skiven er lavet i rustfrit stål. Så der ligger for en god sjat penge der.
Ekstra tilbehør
Tonsvis af reservedele.
Ekstra stel (Dog uden stelnr), egefælge, anderøvs-sæder "Thansen" osv osv.

Har motorblokke, samt indmad til en motor mere, og en 2 gears gearkasse.
Bemærkninger
Har indtil videre skiftet styrfittingssæt, alle lejer rundt omkring, skiftet næsten alle møtrikker og bolte til rustfrie, inklusive dem oppe ved toppladen. Og alle sliddele er blevet skiftet til nye. Masser af hjemmelavede rustfrie dele!

OBS!

Tak til:
Min far for det hårde arbejde, slid, at lære mig om det og at fremstille dele.
Min onkel for hjælp med bremseskiven!
Niels Peter O. for div. dele!
Peter Adelhejd. for div. dele!
Krogh(Mopedarmy). for omdrejningstæller!
Frank B. for en masse dele!
Anders N. for div. dele!
Erik P. for det svære væskehus og fremskaffe!
Og tak til Niels for lakeringen!



*ER TIL SALG*
Kommentér på:
Puch Monza Juvél-"prix"
Annonce