{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha fs-1 DDX MB Edition 1976

7.413 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Morten b
Mand | 31 år | Oprettet: 6. jul 2007


Yamaha fs-1 DDX MB Edition

Årgang:
1976
Motor:
Type: 1-cylindret, luftkølet 2-takt.

Typegodkendelses nummer: 178 TUM

Slagvolumen: 49,9 ccm.

Boring x slag: 40 x 39,0 mm.

Effekt: 1,2 DIN HK v/ ca 8000 omdr.

Krumtap: standard krumtap, SKF Explorer lejer, Askot simmerringe.

Cylinder: standard 40mm, 3skyls med portede kanaler

Stempel: standard 39,96mm

Topstykke: standard 40mm, ikke planet

Karburatorer: 1 stk. Mikuni 16mm.

Elsystem: 12 volt/2,5 amp, 30 W generator.

Platintænding, indvendige spoler (Mitsubishi)

kickstartstart.

Kobling: Flerpladet lamel, i oliebad.

Trykfjeder: standard, en udskiftning til Veshra kan blive nødvendigt

Koblingsplader, en udskiftning til Veshra kan blive nødvendigt,
special lavet hydraylisk koblingsudrykker.

Primær transmission: Retskårne tandhjul, vådsumpsmøring, 4 gear.

Sekundær tranmission: Kædedrevne tandhjul i konstant indgreb.
Forreste 13T, bagerste 43T, kæde 1/2”x1/4”.

Udstødning: 5,3hk tunudstødning
Hestekræfter
Ingen indtil videre men regner med 1-4 (0,7-3,0 kW) stykker alt efter hvilke dele der bliver udskiftet
Fælge
For: hjul fra 250 kinacrosser der er modificeret til IGM bremseskiven (240mm fra Derbi Senda) (17") DX model
har købt en tre stk TZR 2 stemplede kalibere hjem til den. istedet for at finden en original, da jeg ikke syntes de bremser så godt:(

Bag: TNT alufælg monteret med standard bagnav (17") er færdig med at lave skivebremse med TZR kaliber

Begge fælgkanter, bremsekalibre skal rødeloxeres
Dæk
fordæk: Hutchinson Spherus 2,25"x17

muligvis:
bagdæk, 120/70x17"
Styling
Stel malet i mørk grå, og tank og sideskjolde i PORNO rød lakering.
kopi af stålsideskjolde i glasfiber (hjemmelavet støbeform).
bredere aluminiumsfælgkanter(TNT rødeloxering),
alarm (THOR), RFID-kort (Radio Frequence Identification)
special baglygter(blink, kør og stoplys i en),
benzin måler (digital),
fuldhydraulisk kobling(komplet hydraulisk, hjemmelavet), støddæmpere flyttet ud fra stellet(30mm),
hævet sæde(27mm),
eletronisk speedometer(KOSO),
større bremseskive i front(img 240mm),
total ombygget til skive bremse bag(PGO hot skive, hjemmelavet spacer),
2-stemplet kalibere for og bag(YAMAHA TZR 2 stemplede), fodhvilere for og bag i rustfrit stål(rulletæret),
ombygget baggaffel(thansen ”trekant”),
ombygget til 12volt(4,5 AmH batteri),
special lys-, horn- og blinkkontakter med tilhørende styring(hjemmelavet styring panel fra thansen),
aluminium kædeskærm (hjemmelavet med udskæring, rødeloxeret), rustfristål støtteben,
special forlygter(eget design muligvis med elektrisk tilt), kabelovertræk i fortinnet kobber,
motorbøjler i poleret rustfritstål
aluminiums topbro(eget design)


mere kommer men kan ikke lige huske mere;)
Ekstra tilbehør
en pallefuld med diverse brugte og nye dele
Bemærkninger
Dette er et kæmpe projekt, profilen her vil løbende blive opdateret med billeder og tekst.

Dele til eloxering

Alm. grå.
Forgaffel
bremseklinge
koblingsklinge


Rød.
Forfælg
bagfælg
speedometerplade, med tilhørende tændingslås
styrlås
Tankdæksel
Kædeskærm

Tak til:
Far for støtte samt udvikling af ledningsnet
Allan for lån af sandlæsekabine
Skagen sandblæseri for sandblæsning samt grunding

samt vennerne der holder humøret højt i værkstedet:)

Husk drenge en YAMAHA drypper ikke, den pisser territoriet af! =)
Kommentér på:
Yamaha fs-1 DDX MB Edition
Annonce