{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Zip sp - renovering af "motor 2"

4.060 visninger | Oprettet:

Lige hjemkommet med fragtmand fra det store udland =)

Blokken bliver renoveret, hvis der er slør i lejer eller vandpumpe.

Videoklip med oprindelig opsætning:
http://scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=74811

------------------------------------------------------------------
28/3-2010:

der er sket en del siden sidst:
blokken blev renset helt og glasblæst.
ny vandpumpe.
ny krumtap, c4 lejer og friske simmeringe.
lejer i gearkassen skiftet
pakdåse ved baghjulsaksel skiftet.
nyt stage6 cylinderkit sat på. squish = 0,75
ny innerrotor (italkit) sat på. sat til afrivning 1,4 mm før top som foreskrevet.


-----------------------------------------------------------------
27/3-2010:

overløb til gearolie "opfundet" =)


-----------------------------------------------------------------
13/3-2010:
opsætningen er kigget færdig og er opdateret i den oprindelige tekst længere nede.

Motoren har nu været startet op :)
Usædvanlig nem at starte (kan "håndstartes", selvom der er innerrotor på), fin og jævn motorgang.

Brugte studs (malossi), membran (polini) og karburator (22 dellorto) fra sp`en - karburator og luftfilter sidder stadig på scooteren, så det var nemmere.


--------------------------------------------------------
5/3-2010 - oprindelig tekst herunder:
Der sidder masser af tun på og både blok og kickstarterskjold er i fin stand under alt skidtet.
Faktisk mangler der kun udstødning før den er kørende :)

Opsætningen er lige nu:
Malossi MHR lc - portet
HPI innerrotor (komplet)
21 mm dellorto (trængte til rensning og 3 skruer til bundkarret)
Malossi E-et-eller-andet (måske E13)
krumtap - polini evo 1
Krumtapslejer - vides ikke, men c3/c4
Kobling - polini 2-baks
koblingsklokke - gammel model malossi
Vario - polini med evo bagplade
Rem - Polini
Remskiver - std 134 mm
Studs - std
Membran - std

Kommentér på:
Zip sp - renovering af "motor 2"
Annonce