Morfars DMU-scooter - opbygning
7.902 visninger
|
Oprettet:
Vil gerne køre i DMU-cuppen i 2009. Og har bestemt det skal være 11 heste klassen.
27/3 2009:
Fik sat Malossi MHR geardæksel på.
Det er ubrugt, men nogle år gammelt og der skulle så fræses lidt af før der var plads til OR-remskiverne.
Samtidig blev vario renset og det nye kickstarterskjold sat på.
Syntes resultatet blev fint :)
16/3-2009:
Længe siden jeg har opdateret, men der er da sket lidt :)
Gearolie har fået opsamlingstank og det meste er sikret med "bindetråd" som det skal iflg. rr-reglementet.
Styrskjolde er kommet på.
Temperaturmåler er placeret der hvor speedometer normalt sidder og der er kommet blinklyskontakt på som tænder for strømmen til den.
Slukknap er elstarterkontakten - sidder omvendt.
Køler, væskebeholder og frontskjold er renset og monteret.
Fine nye vandslanger fra Moffe ;-)
Tommasell gasgreb - styrskjoldet skulle tilpases lidt.
Nyt gas- og chokerkabel. Har ikke fundet den endelige placering til chokergrebet, så det hænger og flagrer.
Nardo potte kommet på. Skal af igen og renses. Fandt forøvrigt det originale ophæng til potten - skal self. også på.
Fået fræst noget mere i bunden af sædekassen. Luftfilteret kan sådan set sidde hvor jeg vil have det, men der mangler lidt finpudsning. Der blev også plads i sædekassen til en halvliters colaflaske til opsamling af benzin fra tankens overløb.
Hælder jeg vand og benzin på, så er scooteren faktisk klar til at blive startet op, men der er tid nok så det kan vente til den er samlet noget mere.
3/2-2009:
Benellifælgene har fået nye dæk - Battlax :)
Har fundet nogle rør som kan bruges til stelforstærkningen.
Forgaflen er renoveret; ny olie og nye simmeringe. Den er, da den alligevel var ad, blevet modificeret så affjedringen er strammere. Nyt kronrøslejesæt sat på.
Fået lavet noget udskæring i sædekasse til kartfilter.
Fundet et godt sted at montere opsamlingsbeholderen til benzintanken.
14/1-2009:
Stellet kommet retur.
Det er sandblæst og overfladebehandlet med teflon.
Ser rigtigt fint ud =)
13/1-2009:
Stellet er kommet afsted til sandblæsning og overfladebehandling - skulle gerne komme tilbage og have fået en koksgrå farve (om maleren vil).
Har fået fat i noget rør til stelstiver som er skåret nogenlunde i den længde de skal have og er blevet presset flade i enderne.
Kan først få dem tilpasset helt når stellet kommer tilbage.
Bliver spændende om det duer :)
28/12-2008:
Beslag til stelstivere svejst på stellet. Mangler lidt rør til stelstivere, men har fundet noget hos en kammerat som kan bruges.
Stage6 cylinderkittet sat på. Mangler kun at sætte 22mm karburator og studs på, så er motoren klar til at smide på stellet.
11/12-2008:
Stellet er renset 2 gange med motorrens. Skal derefter sandblæses og enten lakeres eller overfladebehandles.
På stellet er fjernet alle holderne til ledningsnettet - ellers ikke modificeret.
Har fundet lidt dele som skal på stellet:
Cylinderkit, karburator, udstødning, luftfilter og bremsedele.
27/3 2009:
Fik sat Malossi MHR geardæksel på.
Det er ubrugt, men nogle år gammelt og der skulle så fræses lidt af før der var plads til OR-remskiverne.
Samtidig blev vario renset og det nye kickstarterskjold sat på.
Syntes resultatet blev fint :)
16/3-2009:
Længe siden jeg har opdateret, men der er da sket lidt :)
Gearolie har fået opsamlingstank og det meste er sikret med "bindetråd" som det skal iflg. rr-reglementet.
Styrskjolde er kommet på.
Temperaturmåler er placeret der hvor speedometer normalt sidder og der er kommet blinklyskontakt på som tænder for strømmen til den.
Slukknap er elstarterkontakten - sidder omvendt.
Køler, væskebeholder og frontskjold er renset og monteret.
Fine nye vandslanger fra Moffe ;-)
Tommasell gasgreb - styrskjoldet skulle tilpases lidt.
Nyt gas- og chokerkabel. Har ikke fundet den endelige placering til chokergrebet, så det hænger og flagrer.
Nardo potte kommet på. Skal af igen og renses. Fandt forøvrigt det originale ophæng til potten - skal self. også på.
Fået fræst noget mere i bunden af sædekassen. Luftfilteret kan sådan set sidde hvor jeg vil have det, men der mangler lidt finpudsning. Der blev også plads i sædekassen til en halvliters colaflaske til opsamling af benzin fra tankens overløb.
Hælder jeg vand og benzin på, så er scooteren faktisk klar til at blive startet op, men der er tid nok så det kan vente til den er samlet noget mere.
3/2-2009:
Benellifælgene har fået nye dæk - Battlax :)
Har fundet nogle rør som kan bruges til stelforstærkningen.
Forgaflen er renoveret; ny olie og nye simmeringe. Den er, da den alligevel var ad, blevet modificeret så affjedringen er strammere. Nyt kronrøslejesæt sat på.
Fået lavet noget udskæring i sædekasse til kartfilter.
Fundet et godt sted at montere opsamlingsbeholderen til benzintanken.
14/1-2009:
Stellet kommet retur.
Det er sandblæst og overfladebehandlet med teflon.
Ser rigtigt fint ud =)
13/1-2009:
Stellet er kommet afsted til sandblæsning og overfladebehandling - skulle gerne komme tilbage og have fået en koksgrå farve (om maleren vil).
Har fået fat i noget rør til stelstiver som er skåret nogenlunde i den længde de skal have og er blevet presset flade i enderne.
Kan først få dem tilpasset helt når stellet kommer tilbage.
Bliver spændende om det duer :)
28/12-2008:
Beslag til stelstivere svejst på stellet. Mangler lidt rør til stelstivere, men har fundet noget hos en kammerat som kan bruges.
Stage6 cylinderkittet sat på. Mangler kun at sætte 22mm karburator og studs på, så er motoren klar til at smide på stellet.
11/12-2008:
Stellet er renset 2 gange med motorrens. Skal derefter sandblæses og enten lakeres eller overfladebehandles.
På stellet er fjernet alle holderne til ledningsnettet - ellers ikke modificeret.
Har fundet lidt dele som skal på stellet:
Cylinderkit, karburator, udstødning, luftfilter og bremsedele.
Morfars DMU-scooter - opbygning
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
næh, men de krav der er kan sagtens opfyldes med lidt snilde
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 143 Scootere: 4 Emner: 120 Svar: 985
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
dåsen bag er en boostbottle. bruges som opsamler til det gearolie som måtte rende ud.
Har en opsamler på til overløbet fra benzintanken - sidder i sæderummet.
Begge er "påkrævet" iflh. reglementet for roadracing
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 143 Scootere: 4 Emner: 120 Svar: 985
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
He-he ... ingen problemer der.
Nogen gange kan man jo overse detaljer
feb 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Scootere: 6 Emner: 337 Svar: 2.135
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Kan vi nok finde ud af.
Beta:
Ingenting i penge. Sandblæsning og "lakering" blev lavet til gængæld for en anden tjeneste =)
feb 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Scootere: 6 Emner: 337 Svar: 2.135
Lækker sr.
apr 2005
Følger: 74 Følgere: 72 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 37
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Den skal nok blive okay når den er færdig og klar til baneræs.
Nope - skal bruge mit std. styr - der skal styrskjolde på.
Der sidder std. styr på den røde SR i min profil.
Koster 200 + porto.
apr 2005
Følger: 74 Følgere: 72 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 37
Kunne godt bruge dit styr:D
Ellers meget fedt projekt. (:
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Takker for de pæne ord
Der er lidt mere samling på den nu:
Forgaflen er renoveret med ny olie og simmeringe og "tunet" så affjedringen er fastere. forgaffel sat på - nye kronrørslejer og lejeskåle monteret samtidig.
Benelli-fælge med nye Battlax dæk.
Fået lavet noget udskæring i sædekasse til kartfilter.
Fundet et godt sted at montere opsamlingsbeholderen til benzintanken.
aug 2003
Følger: 119 Følgere: 135 Scootere: 20 Emner: 9 Svar: 716
Ser sgu godt ud!
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.418
sep 2007
Følger: 116 Følgere: 115 Scootere: 11 Emner: 188 Svar: 1.336
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 50 Scootere: 8
nov 2006
Følger: 67 Følgere: 66 Scootere: 6 Emner: 110 Svar: 1.316
Også kan man have det stående uden for i fugt uden at det bliver klamt? Hvor smart. Nå, men pøj pøj med det, og pas nu på du ikke taber det fine stel!
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Takker
Bevirker at kødet ikke hænger fast når det steges - det er i hvert fald det oprindelige formål
Det er vand- og smudsafvisende. Intet kan hænge eller sætte sig fast på overfladen.
Ulempen er man skal holde rigtig godt fast når man flytter rundt på det for fingrene glider og det smutter ud af hænderne på en.
Det var det tilbud hvor jeg skulle have færrest penge op af lommen - byttede med en tjeneste.
Halskov Tjek annoncer:
Jep - det har lige så svært ved at ruste som maling.
Takker. Syntes også selv det ser godt ud. Skulle have været en anelse mørkere, men det går nok =)
Det var tjenesten!
jun 2006
Følger: 178 Følgere: 182 Scootere: 4 Emner: 1.040 Svar: 4.972
OM, det er kræs det stel!! Var det dét der var tjenesten for ham?
nov 2006
Følger: 67 Følgere: 66 Scootere: 6 Emner: 110 Svar: 1.316
Hvordan virker den behandling der? Og hvad er grunden til at du har valgt den?
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Ved ikke om det kit kan bruges, men det finder jeg jo ud af - det er ikke værre end der bare kan smækkes et andet på, hvis det ikke kan komme over 10 heste
Havde for snart 3 år siden Malossi Sport 70 cc Lc, 21 mm Dell`orto og en Athena Sporting udstødning på Rallyen.
Den havde da 10,62 heste uden finindtilling.
maj 2007
Følger: 202 Følgere: 207 Scootere: 14 Emner: 407 Svar: 8.863
maj 2007
Følger: 202 Følgere: 207 Scootere: 14 Emner: 407 Svar: 8.863
maj 2006
Følger: 68 Følgere: 68 Scootere: 9 Emner: 158 Svar: 4.221
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Noget du vil uddybe, eller bare en kommentar som skal svæve i luften?
jan 2006
Følger: 166 Følgere: 169 Scootere: 1 Emner: 59 Svar: 249
maj 2007
Følger: 202 Følgere: 207 Scootere: 14 Emner: 407 Svar: 8.863
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Stellet skal være strippet helt ned inden det skal sandblæses.
maj 2007
Følger: 202 Følgere: 207 Scootere: 14 Emner: 407 Svar: 8.863
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Nej, det er et ægte SR50 stel fra en 45`er
Ville ellers gerne have brugt det grønne stel som Rallyen er bygget op på, men jeg droppede det igen.
Har forsøgt at tilpasse benzintank, sædekasse og sædeskjold fra SR over på Raly-stellet, men da sådan en DMU-scooter gerne skulle være holbar og kunne tåle at vælte uden at flytte for meget rundt på tingene, så valgte jeg et "nyt" stel.
Giver lidt mere besvær og øger omkostningerne en smule, men det er der ikke noget at gøre ved.
maj 2007
Følger: 202 Følgere: 207 Scootere: 14 Emner: 407 Svar: 8.863
jun 2006
Følger: 178 Følgere: 182 Scootere: 4 Emner: 1.040 Svar: 4.972
maj 2006
Følger: 68 Følgere: 68 Scootere: 9 Emner: 158 Svar: 4.221
glæder mig til at se den færdig.
Har også lige sat ny forgaffel på mit jog stel Skivebremse, jotak :D.
maj 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Scootere: 4 Emner: 61 Svar: 1.788
derfor har jeg droppet det helt , den skal bare bruges på vejen og til træf
kan være jeg får en 11hk opsætning i julegave nu må vi se hva tiden bringer
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Jah, det er en smule i overkanten
maj 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Scootere: 4 Emner: 61 Svar: 1.788
har også selv overvejet men har desværre brugt penge på en evo 2 lc opsætning så det lidt overkill til 11hk :b