Dato: 2007-2-9

Indstilling af Tomgangs, og luftskrue og Dysestørrelse

Vist 15.262 gange | Oprettet 9. feb 2007
Bruger: 
 - | Ikke angivet | Brugeren er oprettet: 09-10-2006
Fra:
Til:
Emne:
Besked:
 
Gem kopi i mappen "Sendte beskeder"
 
×

Indstilling af Tomgangs, og luftskrue og Dysestørrelse

Beskrivelse Indstilling af tomgangs-luftskruen på karburatoren:
Tomgangs-luftskruen har du først skruet helt ind uden at bruge vold, og derefter 1 1/2 omgang ud, (Altså halvanden omgang mod uret), dette er grundindstillingen.
Varm motoren op i få minutter, og indstil tomgangshovedskruen (Den store fingerskrue der løfter spjældet), så motoren kører ca 10-20% hurtigere end den skal når du er færdig.

Nu drejer du tomgangs-luftskruen fra grundstillingen, 1/4 omdrejning ud eller ind, indtil motoren kører med maximum omdrejninger i tomgang, det er muligt du skal dreje ialt 1/2 omdrejning på skruen for at finde dette maximum.
Nu drejes tomgangshovedskruen tilbage, til den tomgangshastighed du faktisk ønsker.
Nu finjusterer du igen tomgangs-luftskruen, for at finde max tomgangshastigheden, men du ligger nu mærke til om 1 omgang ud eller ind, giver nogen forskel i tomgangsomdrejningerne. Hvis det ikke sker nogen ændringer i hastigheden, så lad skruen stå hvor den stod, da du får den bedste acceleration der.
Hvis hastigheden ændrer sig, så slut af med at skrue den 1/8 omg. længere ud end maximum tomgangshastigheden.
Skruen må aldrig være mere end 3 omdrejninger ude, da fjederen bag skruen så ikke kan klemme, og skruen kan ryste sig ud.

Bestemmelse af hoveddysestørrelsen:
Hvis dysen er for stor:
Motorstøjen er kraftig og ujævn
Den kører dårligere hvis chookeren åbnes
Den kører også dårligere når den er varm
Det bliver bedre når luftfilteret fjernes
Udstødningsrøgen er kraftig
Tændrøret er olieret

Hvis dysen er for lille:
Motoren bliver meget varm
Den kører bedre når chookeren bruges
Den har dårlig acceleration
Tændrøret afbrændes til sidst
Omdrejningerne svinger og motoren yder ikke nok
 
Kategori Guider
Kommentarer  

Du skal være logget ind for at kunne skrive kommentarer.


Opret bruger   Log ind


Kommentér på: Indstilling af Tomgangs, og luftskrue og Dysestørrelse


18. aug 2011 kl. 23:45

Er det luftskruen der skal 1,5 gang ud ? som std?????


Tilmeldt: aug 2007
Emner: 29
Svar: 74

Scootere: 8
Fotoalbum: 3
15. aug 2011 kl. 22:44

Hey håber du kan hjælpe mig..min g-max er ikke indstillet ordenligt. Pt sidder der dyse 72 den hakker og der kommer meget røg ud af udst. Der er std filter men begrænsning er væk. og der tun udst. Der skal mindre dyse på ikke?


Tilmeldt: sep 2004
Emner: 43
Svar: 111

Scootere: 3
Fotoalbum: 8
Videoer: 5
17. nov 2010 kl. 00:28

Hej undskyld jeg bare sådan forstyrre, men håber virkelig du evt. kunne have lyst til at hjælpe mig med noget info.

Jeg har et lille problem med min scooter, og jeg kan se du har arbejdet "lidt" i spf 2.

- cylinder: .
- Remskive: Variator Stage 6 Sport Pro.
- vario: poline/ ruller 11gr.
- luftfilter: Koso Turbine Powerfilter
- Karburator:motoforce 17,5 m/ auto choker.
- udstødning: Top powered performence
- Stage 6 Indsugningsforstærker.
- Kilerem Stage 6 Pro.
- top performence powered udstødning.

Jeg ved ikke hvad der kan være galt, fordi jeg har næsten skruet luft skruen helt ind og omdr. skruen gi'r slet ingen effekt, men den er pisse svær at få startet...

Jeg skal næsten stå og tæske løs på den som sindsyg i et godt stykke tid før der sker noget..

Jeg tror det er en kombination af for stort filter, for stor studs og forkert dyse, men jeg ved det ikke...

Håber du vil hjælpe mig.


Tilmeldt: mar 2008
Emner: 8
Svar: 29

Scootere: 1
Videoer: 1
Hey 15. jul 2010 kl. 17:53

håber du kan hjælpe mig lidt, har en hot 50 der får har kørt godt . nu er det meget dårlig i optræket og tager først fat efter 30-40kmt
det 4t,er helt vildt op til de 30-40 skykker . hvad kan de være ?


Tilmeldt: jul 2007
Emner: 19
Svar: 83

Scootere: 2
Videoer: 3
Hey 10. mar 2009 kl. 21:36

jeg har en puch maxi KL, som står højt i tomgang.. kan i sige hvilken skrue det er på billedet :) ?

og den kører ca 40.. har power luft fitler og tun udstødning.. men når den er på toppen, så begynder den ikke at hive, og så går den lidt ned i fart.. så gasser jeg ned og op, og bliver ved med det.. hvorfor kan den ikke selv holde den på toppen? Gaskabel er lidt fucked, kan det være det? ellers kan det være Dyse, Tomgang,osv?


Tilmeldt: okt 2006
Emner: 175
Svar: 642

Scootere: 7
Fotoalbum: 6
Videoer: 6
tusind tark :p 7. aug 2008 kl. 13:01


Tilmeldt: maj 2004
Emner: 67
Svar: 225

Scootere: 29
Fotoalbum: 4
Videoer: 9
.. 6. aug 2008 kl. 01:53

Ville forresten være rigtig lækkert med flere af sådan nogle gode guider :D


Tilmeldt: maj 2004
Emner: 67
Svar: 225

Scootere: 29
Fotoalbum: 4
Videoer: 9
.. 6. aug 2008 kl. 01:51

Rigtig god guide og meget let at forstå :)


Tilmeldt: aug 2007
Emner: 70
Svar: 54

Scootere: 3
Fotoalbum: 3
Videoer: 3
okay tak :) 9. mar 2008 kl. 21:45

tak


Tilmeldt: okt 2006
Emner: 175
Svar: 642

Scootere: 7
Fotoalbum: 6
Videoer: 6
Jep :d 9. mar 2008 kl. 21:28

lyder mest logisk ;)




Bazoom - Vi elsker passionerede mennesker
ScooterGalleri anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer.         Læs mere
Personer, der synes godt om dette
×