{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
441 visninger | Oprettet:

hjælp til montering ! {{forumTopicSubject}}

Hej.. jeg har lige købt en Polini Sport 50ccm, og jeg har aldrig prøvet at skille en scooter ad før, og jeg vil meget gerne have hjælp til hvordan du får cyllen ned over stempelringene.. jeg har allerede brækket 2 stempelringe, så skal have købt nogle nye..

Skal man gøre noget specielt ?

tak på forhånd !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til montering !
  • #1   29. jul 2008 Du har et par muligheder, det er ikke så svært

    1. Købe et monteringsværktøj det er sådan et "rundt rør af tynd plademetal som du kan presse stepelringene sammen med

    2. Få en anden mere erfaren til at gøre det (det skulle ikke være så svært at få fat i en der kan finde ud af det)

    2. Gøre det selv
    - Metode 1: Brug fingre, spidstang til at klemme stempel ringen sammen med og før stille og roligt cyllen ned over (en af gangen) hust at stempelringen skal være helt presset sammen og ikke noget med at hamre oven på cyllen for at få den på

    - Metode 2: Bruge en strip til at spende rundt om stempel ringen så den er helt spendt ind, og køre så cyllen forsigtigt ned over (idet at cyllen presser stripsen længere ned så kommer din stempelring ind i cyllen)

    (HUSK GODT MED OLIE) det er altid en god hjælp

    Klø på smiley


  • #2   29. jul 2008 du kan sagten gøre det uden alt det der med finerene du kal bare huske at inde i rillen hvor stempel ringen går er der en lille pin et eller anden hvor samlingen af stempelrigen skal være for ellers kan den ikke trykkes helt ind meget vigtigt for jeg knækkede også en fordi jeg ikke havde set det . . ..

    kig i hakket . . .. og så kan du se på stemel ringen at den er tynder der hvor den er åben . . .. og du kan godt selv smiley


  • #3   29. jul 2008 et godt trick hvis du ikke kan få det på er at putte stemplet op i cylinderen lige så begge stempelringe når ind. så drejer du stemplet så det passer, og så gælder det bare om at holde plejlstangen (den med nålelejet) oppe så du kan smide krydspinden direkte igennem stempel og nåleleje.

  • #4   29. jul 2008 Tusinde tak !

    Det lyder ik så svært.. kom til at lidt for hårdt på cyllen, så stempelringene knækkede :S hehe, men mange tak for hjælpen !


Kommentér på:
hjælp til montering !

Annonce