{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Nicklas A
Nicklas A
Tilmeldt:
19. nov 2006
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 16

Valg af let tun til Gilera SMT {{forumTopicSubject}}

Hey Sg.dk smiley

Som emnet beskriver, så skal jeg til at købe lidt til min Gilera SMT, så den kommer til at rende en anelse hurtigere end nu.

Inden jeg skriver hvad jeg har tænkt mig at købe, vil jeg lige gøre alle opmærksomme på, at det overhovedet ikke er det vildeste jeg har tænkt mig at købe, men derimod noget som yder godt, for de penge jeg har tænkt mig at ofre på det lige nu. Men altså, helt ringe skulle det heller ikke være smiley

Her er det :

Altsammen er fundet på speedline.dk.

Cylinder : Top Performances 47mm. støbejernscylinderkit. Cylinderkittet er helt i top, hvad angår kvalitet og finish. Top Performances anbefaler at man skifter fjederne i koblingen, disse medfølger i kittet. Kittet trækker fra 8300rpm.
- Ved godt mange mener det skulle have været alu, men efter mange overvejelser, så har jeg valgt dette, da en af mine venner har det, og det faktisk yder sindsygt godt selvom det er støbejern! I hvert fald i forhold til prisen;)

Karburator : DellOrto 21mm PHBG Racing Edition er DellOrtos nyeste bud på en racing karburator. Som noget nyt er den med skruelåg, hvilket gør det nemmere og hurtigere at ændre på nålens placering. En anden smart finesse er at der kun skal skrues én skrue ud af bundkaret for dyseskift. Karburatoren er malet sort, og har en glat overflade som gør at skidt og olie ikke så nemt kommer til at sidde fast. Bemærk, der er både olie og vaakum tilslutning på denne karburator. OBS : er til manuel choker.
- Denne karburator skulle yde rigtig godt. Plusserne ved den ; den er glat, så snavs ikke sætter sig så godt fast i modsætning til standard karburatoren. Den er hurtig at skille ad, og så er der også olie tilslutning på denne, så jeg ikke behøver ændre på gaskablet osv. Ved godt at det er noget møg at køre med olietilslutning (siger mange), men jeg blander samtidig også lidt olie i benzinen, så den ikke sætter sig. Grunden til at jeg har valgt 21mm i stedet for 24mm er egentlig bare at jeg kan spare nogle penge, og ikke behøver at købe nyt powerfilter da jeg har det, og ikke behøver skifte studs smiley

Tilbehør til karburator;

Dysesæt : #88-110 indeholder følgende dyser: 88, 90, 92, 95, 98, 100, 102, 105, 108, 110.

Gashåndtag : Tommaselli Gasgreb, Dette gasgreb er med udveksling og giver kortere vandring i gashåndtaget.

Membran : Indsugningskit, Hebo 19mm - 21mm,
Hebo indsugningskit er et komplet sæt med membran, overgangsstykke og studs. Sættet giver mulighed for montering af 19-21mm karburatorer. Den medfølgende membran er med to store blade, som sikrer et højt flow og er med til at give en god gasrespons.

I alt: 2.575 kr.
Billigere findes det næsten ikke. Selvom der er nogle minusser, så skulle dette yde rigtig godt sammen.

Hvad syntes i? I forhold til prisen osv. Nogle ændringer?

På forhånd tak smiley !

Hilsen Nicklas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af let tun til Gilera SMT
Kommentér på:
Valg af let tun til Gilera SMT

Annonce