{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
180 visninger | Oprettet:

Benjamin P
Benjamin P
Tilmeldt:
27. okt 2022
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 18

Køre “langsomt” {{forumTopicSubject}}

Hej jeg forstår ikke hvorfor min hot 50 (03) ikke køre hurtigere og ville høre om nogen af jer havde en ide om hvorfor
den køre 80 på gps

Dr Racing 70cc
Polini cp 19mm
Malossi multivar (6g) (Gul trykfjeder)
Malossi MHR overrange 128mm
Malossi mhr rem
Yasuni R
14/41 gearing (Polini)
Polini powerluftfilter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre “langsomt”
  • #1   19. apr det er meget passende med den cylinder

  • Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 18
    #2   19. apr Har bare set andre maskiner med 50 cc sport der køre det samme

  • #3   19. apr Jep70cc sport cylinder tager jo ikke flere omdrejninger ind 50cc og omdrejninger er fart hk er optræk

    men lad os se lidt på det køre din rem helt ud på variator og helt i bund på remskiver bag

    passer din dysse

    passer dit squis band


  • Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 18
    #4   19. apr Har lige sat overrange på så har ikke tjekket men remmen passer med længde
    Dysen er 94 og luftskruen er kørt 3-4 halve ud
    Squis bånd? Hvad er det


  • #5   20. apr hvordan ser tændrør ud

    squis band er afstanden I mellem topstykke og stempel er det for højt yder den ikke det halve af hvad den skal er det for lavt brænder du hul i stempel


  • Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 18
    #6   20. apr Jeg tænker jeg vil kigge på det i morgen så har jeg mere tid

  • #7   20. apr Overrange er ikke lavet til pgo.
    Det findes ikke til pgo.
    Du har købt et variokit til minarelli som der er en anden aksalafstand på imellem vario til torquedriver (bagerste remskiver)

    Så remmen passer ikke og du mister topfart sammenlignet med std rem.

    Selvom du har en mina or vario på.

    Derudover kører du med std remskiver bagi som måske/måske ikke er en anden vinkel end mhr or vario og rem.
    Og som måske ikke kan åben nok til den bredde o.r. remmen har.
    Medmindre selvfølgelig du bare har glemt at skrive du har mhr torquedriver bagi, så passer rem vario og remskiver sammen bortset fra de sidder på den forkerte maskine så remmen er for lang og du mister topfart.

    Køb en original pgo rem.
    Hvis din o.r. mhr vario er samme vinkel som org vario
    Det er den eneste kilerem der passer i pgo.
    Det sku gi dig de 10 kmt på toppen du mangler.
    Den rem ka sagtens holde til sport tun.


  • Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 18
    #8   20. apr Så min mhr overrange remskiver passer ikke på og den rem der lavet til mhr er for lang men den originale er for kort hvad er det jeg ikke forstår

  • #9   20. apr du forstår det hel perfekt eller mhr overrange remskiver passer på men det er ligesom når de sælger POWER filter eller Indsugningsforstærker hahahaa

  • #10   20. apr Den originale er ikke for kort.

    Original er 738mm på pgo.

    På mina er original 754mm.
    Kigger du på tun remme til mina, eller hiper for den sags skyld, så er tun remmene kortere end 754 til mina og kortere end 825 som er org på hiper.

    Tun remmene er altid kortere.
    Den eneste du ka få der passer i pgo er den originale pgo.

    Alle andre remme er for lange. Fordi de er til mina.
    Org pgo er en god længde til pgo.
    Den måtte godt lige være 2-4mm kortere men ellers er den som de skal være.

    Til mine fungerer mhr or kittet fint.
    På pgo fungerer det IKKE fint, medmindre du er ingeniør og kan modificere det så det passer i pgo. Men det kræver seriøst meget arbejde. Selv gt tuning opgav at lave et variokit til pgo fordi det er for svært.
    Så du ka vælge mellem org pgo rem eller org pgo rem smiley


  • Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 18
    #11   20. apr Så jeg skal bare tag den originale kilerem på så burde det fikse problemet?
    Så går den vel ikke langt nok ud/ind på remskiverne og variatoren


  • #12   20. apr Pgo skal ikke køre helt ud på vario.

    Der sidder en mina vario i standard og man bruger mina tun varioer på dem uden problem.

    Men de har kun sat den i fordi de i forvejen blir produceret i millionvis som kopier af original mina. Så derfor er de billige at skaffe. Og de er store nok.

    Hellere varioen er lidt for stor end at den er bare 1mm for lille....

    Så derfor udnytter de ikke hele varioen. Det skal den ikke.
    Den skal helt ned bagi, de 5mm der mangler dernede bagi ved topfart giver langt mere end de 10mm der mangler på varioen foran udad.

    Fordi den cirkel remmen kører i er så stor foran at 10mm er en meget lille del af det.
    Men i topgear kører remmen i en meget lille cirkel bagi så der er 5-10mm en stor del af det.

    Al det snak om at ydnytte varioen fuldt ud og den slags tunings abc, det gælder kun for rigtige maskiner, ikke sådan nogen taiwanesiske frankenstein kopi maskiner smiley

    Er din rem f.eks. 100 mm for lang så går den stadig kun ud i samme max som før, men til gengæld så gør dens ekstra længde at den kun kommer halvvejs ned i bagi.

    Det er ligesom en cykel. Din kæde skal hverken være længere eller kortere. Den ska være den rigtige længde

    Og i al den tid jeg har søgt har jeg kun set 2 remme med brugbar længde til pgo 50cc motoren.
    Den orginale og en sjælden mærkelig polini en du ikke kan finde i dk, som også er lige en anelse for brede end den originale...

    Long story short smiley


Kommentér på:
Køre “langsomt”

Annonce