{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
149 visninger | Oprettet:

Vario kører ikke helt ud {{forumTopicSubject}}

Hey står med en bws, som ikke kører helt ud på vario. Den kører skide godt, men tænker der må være mere og hente på toppen i og med vario ikke kører helt ud.
Malossi sport 70cc
19mm dellorto
Hebo titan
Flyclutch med hvid tryk
Der er standard vario på, med 6g ruller. Vil det være et langt bedre udgangspunkt hvis jeg startede med at smide en tun-vario på. Eller hvad tænker i der skal gøres med std vario for at få mest ud af den??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vario kører ikke helt ud
  • #1   25. mar Din rem er enten for smal eller for kort(eller begge)

  • #2   25. mar Fra bws værksteds manualen

    profilbillede
  • #3   26. mar Se mit fotoalbum med begrænsninger på vario.

    Dit originale vario er elendigt.
    Køb et der er bedre.
    FØR du begynder på at skifte kilerem.


  • #4   26. mar Har lånt en kammerats polini hispeed, hvor stadig mangler ca en cm. Har også konstateret at den kører helt ned på rem skiverne. Er det så en ny rem jeg skal prøve mig med, hvis ja hvilken str tænker i så umildbart?

  • #5   26. mar Om du bør bruge tid og penge på ny rem ka du måle dig frem til.
    Så længe den ikke er under 745mm lang og ikke er under 15,5mm bred så ingen grund til at skifte den endnu


  • #6   27. mar Det er den ikke, den er 16,5x747. Hvad er dit bud så på, hvordan jeg får den helt ud på vario?

  • #7   27. mar #6
    Har du målt den til 16,5mm eller er det tallet som står på den?
    Det kan godt være at der er slidt en kant eller en rille på dit vario.

    Du kan evt starte den op uden kickstarterskjold og uden baghjul.
    Så kan du se hvordan at kileremmen bevæger sig.


  • #8   27. mar Altså varioen skál ikke køre hélt ud.

    Kører den bare en lille bitte smule for langt ud så slider den en kant øverst ved længere tids kørsel i maxgear.. den kant ka grave en rille i varioen når den går i laveste gear igen, og dermed ødelægge varioen.

    Der må hellere end gerne lige være en håndfuld mm fra kanten af varioen til max for remmen.

    Alle tun remme er kortere end original remmen og ofte en lille bitte smule bredere.
    Grunden til de er kortere er fordi der også er lavet en sikkerheds margen på bagerte remskiver, så når den går i max gear bagpå som er inderst mod midten mod akslen.
    Så går den ikke helt ned og presser på akslen.

    Hvis man trækker remmen 1 mm længere ned i bagerste remskiver i maxgear, så får man meget mere ud af det end hvis du får remmen på varioen i maxgear til at gå 4 mm længere udaf.

    Det er fordi 1mm er en større procent af diameteren på remmen i maxgear bagi, end den procentvise forøgelse af gearet når man får remmen 1mm længere ud på varioen.

    Så hvis din rem er er 747x16,5 så havde jeg ikke skiftet den.

    Min yamaha slider med samme motor fik jeg aldrig i nærheden af remmen helt ud på varioen.
    Kørte fint


  • #9   28. mar #7
    Kan godt være remmen er slidt, da jeg bare læste hvad der stod på den.
    Vario er helt clean og uden mærkbare riller, har også prøvet med to forskellige varioer.

    #8
    Ved ikke om jeg har misforstået noget, men vil scooteren ikke køre hurtigere med varioen i "højeste gear". Den kører pisse godt, indtil den topper på 80km/t på speedometeret. Ved ikke om jeg skal være tilfreds, eller om der kan hentes noget mere et sted.


  • #10   28. mar Varioen ér i højeste gear..

    Den støder mod blæserhjul remskiven og så er den i max gear. Sker typisk ved 60-70 kmt med din opsætning.

    Hvis remmen var bredere ville den kunne blive presset længere op/ud på varioen, når varioen er i maxgearet position.

    Men bliver den bredere så får du problemer med at få den i bund mellem remskiverne bagi når vario prøver at trække remmen op foran og dermed trækker den til jinds bagi..
    Plus du får problemer med at få remmen til at gå i laveste gear...

    Standard minarelli vario er ikke beregnet til at blive kørt helt ud til kanten.

    Jeg troede du målte remmen..

    Mål den med en skydelære.
    Ellers ved du ikke om du kører med en død rem. Medmindre den er ny selvfølgelig.

    Mål flere steder på remmen da den kan være ujævnt slidt


  • #11   28. mar Start motoren uden baghjul på.
    Så har du alle svar.


Kommentér på:
Vario kører ikke helt ud

Annonce