{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
204 visninger | Oprettet:

Neos 2001 {{forumTopicSubject}}

Hej
Har denne neos fra 2001
Rsetup sport cylinder og topstykke
Rsetup 21mm karburator
5 gram ruller gg udstødning

Lige nu køre jeg med 88 dyse

Den har et underligt optræk.
I starten trækker den okay godt. Men så er det som om den tager et alt for højt gear. Det som om den drukner lidt. For så at accellere hurtigere og hurtigere op til de 83 hvor den topper i omdrejninger.
Er det bare lettere ruller jeg skal have i. Eller er det variatoren der ikke er lavet til sport opsætning? Syns jeg har ramt den dyse hvor den trækker bedst. Men det føles stadig helt forkert. Gad godt den kunne holde omdrejningerne i et nogenlunde flow hele vejen til topfart. Uden døde punkter. Hvordan gør jeg det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neos 2001
  • #1   2. sep 2023 der er jo MEGET mere i at tune ind bare at smide dele på også ca sætte den rigtige dysse i

  • #2   2. sep 2023 Okay. Men det derfor jeg spørger til råds. For er ikke så dygtig til at tune? smiley

  • #3   2. sep 2023 nu ved jeg ikke hvor meget du ved så tager det helt nede på børnehave plan

    først bør du tjekke squis på dit cylinder hver gang du skifter til andet cylinder måden du gør det på er at tage et stykke lodde til og lave et L i enden så lirke den ind i tændrørs hullet også dreje den så den går ud til cylinder vægen så dreje motoren i hånden så når du tager den ud måler du delen som er trykket den skal være 0.70 mm ikke under 0.60 og ikke over 0.90

    så skal du have 100% styr på dyssen før vi går videre det skal være cocio brun er det mørker skal den mindre dysse i er den lyser skal der større og nej der er ingen som kan sige dig lige hvilken en din skal have

    så kommer vi til dig enlige problem dine ruller er for lette og dine trim fjeder er for slappe og du har en tøse udstødning på


  • #4   2. sep 2023 Ok tak.

Kommentér på:
Neos 2001

Annonce