{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Bedre optræk {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Jeg har en aprilia rally som jeg godt kunne tænke mig fik lidt bedre optræk men ved ikk helt hvad jeg skal købe og hvad der bedst kan svare sig. Skal siges at jeg ikke ønsker større cylinder eller kabu

Opsætning:
GG udstødning
4g ruller
Top performance 30% trykfjeder
resten er standard


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre optræk
  • #1   15. jul 2023 Hvorfor vil du ikke skifte cylinder mener bare her at du kan sagtens få rigtig gode sports cylinder som stadig kun er i 40mm boringen… fordi umilbart du kan sagtens få et godt optræk med det du du har på Nu men optrækket er begrænset en del så længe dit cylinder er helt Standart. Men du kan prøve dette her , jeg har selv gjort det , faktisk så sent som idag har jeg lavet mit optræk meget bedre , det er så bare på min PGO Comet
    Den findes der bare ikke meget til desvære af cylinder , så jeg måtte tvinges til at holde mit cylinder std … men jeg gjor dette her for at få optrækket bedre , og den blev skam også MEGET bedre… men først vil jeg gerne vide , hvor langt eller hvor længe har du kørt med det Cylinder og stempelringe indtil nu ….


  • #5   15. jul 2023 #4 Har før haft 5 grams ruller i og de var for tunge sammen med en anden trykfjeder, da jeg puttede 4g og den lyserøde tryk i øget jeg optrækket så det hjalp en del

    Har lært en del fra min papfar som er uddannet motorcykel mekaniker, men spørger her inde for at høre andres meninger


  • #6   15. jul 2023 #1 Ønsker ikke at skifte cylinder da jeg ikke vil have et vildt tun på og bruger knallerten til hverdag og ikke vil tages af popo med en alt for hidsig knallert

  • #7   15. jul 2023 Et 47mm sport cylinder kit er mere diskret end stanadard cylinderen.
    Der køret tit længere på literen og larmer mindre, fordi det yder det samme som 50cc gør ved fuld gas, men ved halv gas.\
    Det yder typisk kun 20-30% mere ved fuld gas end std cylinder, så derer ikke noget vildt over det som sådan. Tværtimod..
    En 50cc race maskine er som regel mere "vild" end en 300cc race maskine, netop fordi de helt små motorer skal have vildt mange omdrejninger for at yde.

    Men jeg vil umiddelbart sige du har for hård trykfjeder i til så lette ruller. På gg og std 50cc.
    Det ka godt være 5g var for tunge til den originale trykfjeder. Men jo hårdere trykfjedren er, jo tungere ska rullerne være for at trykke den sammen. Så vil mwne de er lige lidt for lette nu, med 4g i til den nye trykfjeder. Prøv evt de gamle 5g og se om ik det blir lidt bedre


  • #8   15. jul 2023 Tak for svar det vil jeg prøve, ved du evt om en anden variator og kobling ville kun gøre noget og om det ville kun svare sig i forhold til prisen, har nemlig tænk på noget malossi

  • #9   15. jul 2023 Til standart cylinder, jeg mener jeg engang lavede en scooter til en meget ung dreng som ville lære at køre croos , men faren mente at så skal have Scooter først som ville styrke balancen først , og for at få en optræk med det standarte cylinder kaburator så det kunne trække Best muligt på græsset , mindes jeg at det var dette system her jeg brugte, for at få bedst muligt optræk og ydelse ud af den , det var godt nok en lille Yamaha Jog FS men det jo lige gyldig ,,,,

    Trykfjeder fra Malossi “ Hvid “

    https://speedline.dk/yamaha-aerox-foer-2003/trykfjeder/trykfjeder-malossi-2
    ——
    Ruller fra Doppler 2sæt ( 15x12 ) hvis din vario har den størelse ruller eller bruger du bare ( 16x13 Ruller ) bare vægten er samme som nævnes …. Jeg købte 2 sæt ruller med vægten på 3,5gr og 4gr så kan du altid tage 3 fra hvert sæt og sætte samme hvis 3,5gr er for lætte eller 4gr er tunge.

    https://speedline.dk/yamaha-aerox-foer-2003/ruller-15x12/variatorruller-doppler-15x12-1
    ——
    Så skal du shimme din vario med shims skiver. Og plejer at være 2 tyndeste skiver der skal på inden du sætter dit blæsehjul på krumtappen og ellers kan det være 1 tyk og 1 Tynd.

    https://speedline.dk/yamaha-aerox-foer-2003/tilbehoer-til-variomatik/variator-stage6-afstandsringe-13mm-s-s6-5155013
    ——
    Så sætter du en ny kilerem på fra Polini af … bare den almindelig model , den bider rigtig godt bare lige husk der skal køre ca 1 time med den før den er rigtig tilpasset til dit remskive og vario , dette betyder at scooter i fleste tilfælde køre dårligt i starten når remmen ny ny , og der begår mange den fejl at de smider den gamle på igen fordi den virker bedre mener de fordi optrækket og farten igen er blevet det de kender til , derfor husk den skal køre til sådan en ny kilerem , og scooteren køre med 99,9% sikkerhed rigtig dårlig den første time men så bare vente til den bliver kold og så du køre igen så kan du mærke en stor forkel allerede til positive selvfølgelig …

    https://speedline.dk/yamaha-aerox-foer-2003/kilerem/kilerem-polini-s-p-248-003
    ——
    Det sidste er blæsehjulet fra Polini af , den sku har samme vinkel som polinis stadarte rem og deres kevler kilerem på 30° grader, det betyder du vil få en bedre bid og remmen passer bedre til dens overflader den køre op og ned af , det ville selvfølgelig ved bedre hvis du havde en polini vario på så alt passer , men i første omgang virker det …

    https://speedline.dk/yamaha-aerox-foer-2003/blaeser-starterhjul/blaeserhjul-til-variator-polini-13mm-s-p-244-010


  • #10   15. jul 2023 Mange tak for den fine forklaring, jeg prøver at kigge på det men det lyder som om du har meget godt styr på det

  • #11   15. jul 2023 Tak tak for det , det var sku pænt sagt af dig.



  • #12   15. jul 2023 Jeg har en piaggio zip 4t jeg bare har ø50mm sport cylinder på og resten standard.
    Er nede i 5,5 grams ruller med std trykfjeder osv.
    Kører sku godt og trækker fra bilerne i lyskryds hvis den får fuld hane


  • #13   15. jul 2023 Jeg har aldrig rigtig syndes om 4taks scooter , jeg syndes ikke om lyden og så har aldrig rigtig arbejdet med dem , og det er nok mest der det ligger at jeg ikke syndes om 4 taks , men jeg indrømmer dog , alle dem siger at 4taks motor ikke kan gøre hurtige , de aner ikke selv hvad de snakker om , for de kan bliver ufatlig hurtig i optrækket , ved dog ikke med top farten på dem.

  • #15   15. jul 2023 Elsker 4t 125cc scootere.
    Trækker som et godstog over et bredt område, og kører de 95-100 kmt uden at tage alt for mange omdrejninger. Deres moment gør de kan geares enormt tungt.

    Dog er top effekt, og omdrejningstal og dermed topfart, som regel begrænset af hvor dyrt det er at lave en hidsig 50cc/125cc 4takt.
    Der er det langt nemmere at få over 30hk ud af en 2t motor.

    Men på scooter er prolemet med at man ikke ka gi fuld gas med lave omdrejninger stortset ikke-esksisterende på en 4t.
    En 4t yder fra måske 3000-6000 omdrejniger, hvoimod en 2t typisk yder indenfor f.eks. 7500-8200.

    Så på en 4t kan du nemt bruuge varioen over hele powerbandet, men på en 2t ender du enten med at gå glip af enten de lave omdrejninger eller de højre omdrejnnger.

    Personlig ved jeg ikke noget bedre end lyden af en spansk/fransk/italiensk boulevard der buldrer når 4-5 maxi scooter på 125-600cc 4takt brager afsted for grønt lys, så sku det lige være lyden af en v4 motor der går i begrænseren smiley
    Men jeg er også så mærkelig at jeg synes el biler lyder fede når de gir den "gas" smiley så vil ik råde til at tage min mening som rettesnor smiley


  • #36   18. jul 2023 Hov hov, nu tror jeg lige vi holder kammertonen

  • #38   18. jul 2023 Argh så tror jeg lige vi stopper der

  • #41   19. jul 2023 Henrik er en sørgelig middelalderen mand som ikke har andet at lave

  • #42   20. jul 2023 Hvem er Henrik i grunden smiley

  • #43   20. jul 2023 Kan lige se han har slettet sine kommentarer eller hans profil

    Henrik er en middelalderen dranker som har skrevet flere seksuelle beskeder rundt til 14-15-16 årige


  • #45   20. jul 2023 Puha … det var da noget grimt noget …. til alle jer som er mindre årlige hvor er det fedt at i så op opmærksom på dette her, for det er tit sådanne nogen folk som denne Henrik der er farlig for samfundet , fordi han forøger at fange den sårbare knægt . Så fedt i alle samme lader alarmklokkerne ringe ….. Se det sku så vi holder Danmark fri for sådanne typer …. Læste godt det ikke vare noget sexuelt direkte ment fra ham , men desvære starter det tit på denne måde at ingen sexuelt er nævnt , men stille og rolig komme ulven frem som en utrolig grim parasit der kun ønsker 1 Ting… og det er ændre sin vært tanke gang til kun at tro det er den ene person til betyder noget , skønt det en stor løgn .. det 100% iorden det er ældre personer her inde , men så syndes jeg det skal fremstå tydeligt ved hjælp af spørgsmål eller profil at man er her inde for den ting det omhandler mest “ Scooter “

  • #47   21. jul 2023 Dan p #46

    Det har du ganske ret i , jeg kan 100% tage fejl og det håber jeg megetbselvfølgelig . Men okey vi må da give manden at han ikke er mere fuld end at han ved hvor han er alders President og derved s` godt ved hvor truslerne så skal smides hen . Og jeg tror nu også bare han må have haft dårlig dag og lidt hovedepine i morgen måske.. men det sammetid lidt sjovt også , at fulde menesker på en eller anden måde altid har det her med ar skulle Maker sig blandt andre i hans håb at han kan føle sig som som en alfahan , men tit hænger det bare ikke sammen , fulde menester vil gerne Være den store farlig og det ender altid med det er det er den ædru person som er lille og meget ymger der hjem med alt den positive menneskelig respekt fra andre… he he


Kommentér på:
Bedre optræk

Annonce