{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
338 visninger | Oprettet:

Viktor K
Viktor K
Tilmeldt:
10. jun 2022
Emner: 2 Svar: 9

70cc - Derbi Senda {{forumTopicSubject}}

Davs gutter
Jeg har et ældre derbi projekt med en euro 3 motor

Har valgt at bestille et 70cc, men har sgu ikke helt styr på hvor godt det er.

Er der nogen der har nogen erfaringer med MotoForce's støbejerns 7 kubik? https://www.maxiscoot.com/en/product/cylinder-motoforce-racing-70cc-cast-iron-derbi-euro3-euro4-199302?vctype_id=16

Evt. om det er nødvendigt at måle squish, og hvor langt den skal køres til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  70cc - Derbi Senda
  • #1   30. maj 2023 Jeg har en ven der har kørt med den. Ikke det bedste kvalitet og ydelsen er sgu ik god for 70cc, men det fint for prisen. Du får hvad du betaler for

  • Viktor K
    Viktor K Tilmeldt:
    jun 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #2   30. maj 2023 Vlad s, havde heller ikke tænkt at kvaliteten var det bedste når det var så billigt, men tænkte det var sjovt at prøve af

    Har du styr på hvad han ellers havde på og hvor meget hans kom til at kører?


  • #3   30. maj 2023 Standard er alu på den så har det lidt sådan... så længe du ka få airsal sport 72 til den pris airsal koster, hvorfor så spilde tid på støbejern for at spare 400 kroner på en maskine der er 15000+ værd, og så have det svage led.

    Ligesom folk der betaler for bil tuning i hundredtusindvis af kroner, ekstra gode bremser og downforce tun og sports fælge.
    Men så sætter de totalt skod dæk på og så bremser drejer og accelerer den pludselig langsommere end den gjorde standard... men dækkene er jo billige så de er bare glade for den laver hjulspin og drifter nærmest konstant....

    Men det ska nok give mere moment end standardcylinderen og når du blir træt af du ikke valgte 80cc sport alu så er det ikke så mange penge og cc du smider i småt metal containeren så der er også fordele ved at spare på de vigtigste ting smiley


  • #4   30. maj 2023 #2 han kørte med en ubwgrænset udstødning og større karbu. Enten 19 eller 21 mm

  • Viktor K
    Viktor K Tilmeldt:
    jun 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #5   30. maj 2023 L, Helt korrekt, er godt klar over jeg helt sikkert kommer til at opgradere det cylinder ret hurtigt, men tænkte det kunne være skægt at se hvad den ville kører med et så billigt cylinder, std tap, 19mm og tun- kobling og udstødning.

    Men ville det godt kunne trække et 80cc sport på std tap?


  • Viktor K
    Viktor K Tilmeldt:
    jun 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #6   30. maj 2023 vlad S, og har du nogen anelse om hvad den rendte?

    Sætter selv 19mm karbu, tun kobling og ubegrænset udstødning på, så tænker det vil give nogenlunde det samme resultat smiley


  • #7   30. maj 2023 Yes både top performance støbejern 80cc og airsals sport alu 80cc.
    Sport kit i ø50mm kører i rimelig lave omdrejninger og yder ikk super meget, der er bare den smule bedre træk i lave og mellem omdrejninger end på en ø47mm cylinder.
    Der er plads til det i blokken, det er der ikke på scooterne.
    Det er den eneste grund til sport cyller til scooter normalt højst er ø48.
    Dog har jeg ø50 på min 4t zip. 80cc.
    Men det er også 4takt der plejer man at ku få 80cc og sætte på std grej uden problemer.


  • #8   30. maj 2023 #6 uha det kan jeg ikke huske. Kan huske den kørte ca 75 med std cylle. Kan også huske den kørte en smule hurtiger. Måske 85. Men ikke overraskende meget. Trækket blev dog en del bedre

  • Viktor K
    Viktor K Tilmeldt:
    jun 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #9   30. maj 2023 L, nu overvejer jeg fanme at bestille et 80cc airsal aha smiley

    Skal man ikke bore i blokken når det 50mm boring?


  • #10   31. maj 2023 Nej nej ingen boring. Der står i brugrmanualen man får med til 48/50mm airsal sport alu kits at kittet er designet til at kunne køre med original karburator OG udstødning.
    Bare lige i med det og omjuster karb.
    Airsal oplyser porttiderne for deres sport kits, og 72kittet er det med de laveste porttider jeg har set nævnt.
    Det yder ok med en god sportsudstødning på, 10-11 hk som du ka se på youtube hvis du søger "gearparts24 auspuff vergleich derbi".
    Ikke euro4 den ældre model, der tester de med airsal sport 72 og en 21mm på rullefelt en del forskellige udstødninger.
    80cc sport kittet fra airsal har lidt højere porttider, men med en halvstor sport udstødning yder det stadig max under 10''000 omdr og trækker ikke meget ud over 12000 som std tap og tænding er afbalanceret til.
    Så det kører fint, dog er holdbarhed og service intervaller som altid kortere jo mere du presser motor og kører i høje omdr.
    Ved ikke hvad airsal sport 80 yder med en stor sportsudstødning på men vil gætte på 13 hk ca med medium gearing


  • Viktor K
    Viktor K Tilmeldt:
    jun 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #11   31. maj 2023 Hvor meget tror du jeg vil få på toppen fra Airsals 80cc i forhold til deres 72cc?


  • #12   31. maj 2023 5-10 kmt ikke mere end det.

    Huskede det faktisk som om de kostede det samme.
    Men ok 50 euro forskel er ikke mere end 350kroner så de koster jo næsten det samme smiley

    Hvis du kører med ubegrænset cdi og en meget stor udstødning og høj gearing så kører det pænt stærkt på toppen men er lang tid om at komme derop.
    Beholdee du alle originale dele undtagen cyllen og også beholder original gearing så kører den kun ud til begrænseren jo sååå.

    Vil tro det yder 13hk som sagt.
    Med en stor sportsudstødning på som i gearparts youtube test.

    Fosrkellen ligger som sagt mest i momentet.

    Men du ka jo trække højere gear med højere moment sååååå 1+1= mere end 72 smiley


  • Viktor K
    Viktor K Tilmeldt:
    jun 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #13   31. maj 2023 Der bliver 6 gear, voca kobling, gammel tun udstødning og har en 19mm karbu til at ligge

    Hvilken gearing tror du jeg skal skifte til, kan slet ikke huske hvad jeg har på, men det er tungere end original...


  • Viktor K
    Viktor K Tilmeldt:
    jun 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #14   31. maj 2023 + den er født med ubegrænset CDI (:

    Og her tænker jeg med 72,4cc da den er lidt nemmere at få fingrene på smiley


  • #15   31. maj 2023 Cdien er sgu begrænset på euro 3 derbier som std

  • Viktor K
    Viktor K Tilmeldt:
    jun 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #16   31. maj 2023 Det er en 05'er med euro 3 motor, CDI med blå/tyrkis stik, så vidt jeg ved er det ubegrænset?

    https://speedline.dk/derbi-senda-2006-2010/cdi/cdi-taendspole-original-s-pg-00h03-33017-1


  • #17   31. maj 2023 Ville geare den så topfarten er 105 på speedo ca smiley

    Du ka bruge en sprocket top speed calculator og finde ud af hva du ska ha af tandhjul for at ramme ca de 105 som topfart


  • Viktor K
    Viktor K Tilmeldt:
    jun 2022

    Emner: 2 Svar: 9
    #18   31. maj 2023 I orden
    Har afbestilt det billige 70cc og bestilt airsals 72,4 (fjernlager)
    Så må jeg lige få den indstillet, se hvad den render og så lege med tandhjulsstørrelserne

    Lige nu er der et 12-52 på, så tænker det skal lidt op i størrelse ??

    Tak for hjælpen ??


  • #19   31. maj 2023 14-52 er meget normalt med airsal 72 og en sports udstødning så hut jeg visker.
    Forreste tandhjul er billige så man ka nemt købe et 13 og et 14 og så prøve hva der kører bedst til ens behov


Kommentér på:
70cc - Derbi Senda

Annonce