{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
229 visninger | Oprettet:

Hvilken scooter? {{forumTopicSubject}}

Goddav, jeg ku godt tænkte mig at få en scooter, og put noget 70cc osv på, men har ik rodet mig ud i det før, er klar over det ik er nem, men man lær vel kun ved at prøve, så jeg er i trivl om hvilken scooter vil være bedst at tune. Og hvis man ku undgå at skifte krumtap på den hvilken så ville være smartest, ik noget hel vildt men bar en sjov hverdags.

og hvilken opsætning ville i putte på det, for ik for mange knaster


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken scooter?
  • #1   11. apr 2023 noget med hiper2 motor så piaggio og gilera scooter

  • #2   11. apr 2023 Tak for det, kan du fortælle mig hvorfor den frem for andre?

  • #3   11. apr 2023 fordi det er den mest holdbar scooter motor sol der er lavet og bonus du kan få alt tun til den

  • #4   11. apr 2023 Takker,

    I hvilken rækkefølge ville du sige tun er vigtig?
    Asltså såen
    Cylinder
    Udstødning
    Kabu
    Vario
    Gearing
    Bare som eksempel


  • #5   11. apr 2023 En støbejern 70cc sport cylinder.
    En sports udstødning eller en standard lignende udstødning der kan afdrosles.
    Et dyesæt og nogen ruller at prøve med, så er du pænt langt, nemt og billigt.

    Derefter ville jeg kigge på multivar kit, evt større karb hvis du køber en scooter med kun 12mm på. Og så dæk og støddæmper og bremser og bedre pærer og så derefter ka man overveje at gå over i midrace tun hvis sport ikke er nok


  • #6   11. apr 2023 Hvilken en burde man så køv af de scootere med hiper 2 uden at ofre en bondgård

  • #7   11. apr 2023 jeg ville starte med sport 70ccm cylinder så karburator og udstødning på samme tid

  • #8   11. apr 2023 En piaggio/gilera i god stand...
    De er sjældne efterhånden på brugtmarkedet.

    Jo færre ejere og jo mere original desto bedre.

    Gilera stalker er som regel på fjortende ejer og halvdelen af gevindene er kværnet og stelnummer rustet væk.
    Men ka du finde en i ok stand så er eneste minus at original karbu er 12mm.
    17,5 passer dog lige på med std filterkasse.

    En zip eller typhoon eller gilera storm eller lignende kører super.
    Typhoon er tudse gammel, gilera storm er samme maskine men nyere.
    De kommer med 12mm karb std men kører super.

    Gilera runner eller piaggio nrg er klart noget af det bedste.
    Eller aprilia sr50 med karburator.

    En yamaha eller en beta i god stand er med ægte minarelli motor og er ikke helt dårligt heller.
    Hvis du finder en i god stand så kan det godt være deres pris værd.
    Især hvis der ikke lige er nogen gode handler at gøre med hiper motor.

    Jeg plejer at købe 5-10 år gamle maskiner af første eller anden ejer.
    ALTID med ridser efter småstyrt.
    Som regel med småfejl der nemt kan rettes.
    Får som regel en kvalitets kædelås med i handlen der lige skal have en masse låseolie og renses ud.
    Og ofte med en topboks eller andet gøjl man ka bruge hvis man vil eller sælge videre og få lidt rabat ud af det.

    Fik min piaggio nrg power dt af anden ejer, 7 år gammel, med 10-15'000 km på tælleren og begrænsningerne stadig i. Og en abus 120cm kædelås og en topboks.
    For 4000kr.

    Idag ville prisen være nærmere 7000 for en 7 år gammel nrg power smiley

    Dengang var det den eneste piaggio nrg power til salg på sjælland den sommer (6 år siden cirka)

    Så hvis du vil ha en vil jeg sige væbn dig med tålmodighed, tjek et par gange om ugen, hav pengene klar og vær villig til at krydse nogen broer for den helt rigtige maskine til den helt rigtige pris.


  • #9   12. apr 2023 Udstødningen først.
    Derefter 70 ccm og så en gearing.
    Slut af med dellorto 17,5mm
    Andet behøver du ikke.


Kommentér på:
Hvilken scooter?

Annonce