Virkelig så lille en dyse??? {{forumTopicSubject}}
Godmorgen derude ??
- Min vens hot med.
NC 47.6
Polini evo ll udstødning
Dellorto 21 mm
Malossi multivario
Stage6 justerbar kobling
Der sidder en 84 dyse i nu. Og den er røvsløv i optræk, indtil ca 30 km/t så tager den bare ved helt op til ca 100.
Den hakker helt vildt. Men tør næsten ikke sætte en mindre dyse i. Har sat nålen en tak ned, og tændrøret er helt sort/fuld af olie
Vil i sige mindre dyse? Vi har prøvet med 3 forskellige udstødninger
Yazuni R/gg forrør
Polini evo 2 udstødning
Polini udstødning (ligner gg)
Og en 17.5 mm karburator, men der skulle over 115 dyse I før den gik godt, så skiftede vi til 21mm. Og nu er vi så langt nede i dyse
KAN DET PASSE?
Men ikke meget forskel. Jo den evo2 udstødning virker meget stor. Hva cylinder ville i køre med til evo2 udstødning?
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 758 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 4.516
Prøv wvt med andet tændrør
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 426 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.154
Så ændre du jo blandingen ved halv gas.
Har i husket at indstille squish?
Har i husket at indstille shim i vario ( gør det FØR du ændrer på din kobling )
dec 2016
Følger: 16 Følgere: 37 Emner: 15 Svar: 42
Der var i øvrigt også kun 1 top og bundpakning med
Prøver at sætte nålen tilbage. Men den blok her er et mysterie! Uanset hvilken kobling/trykfjeder variator( ruller 4g. Den tager sindssyge mange omdrejninger, når man holder fra ingen gas, til fuldgas. Så de første 4. 5 sekunder, hakker den helt vildt altså som den 4takter Indtil den tager fat. Også rykker den ikke helt vildt.
Hans gamle cylinder noget stage6 racing 47.6 den kørte med 108 dyse. Og den fløj, indtil den rykkede den gamle stage6 gearing ud og geardækselet var i 100 stykker. Men der kunne den køre ca 140 på lige vej. Forstår slet ikke hvad den fejler. Laver lige en video senere:)
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 426 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.154
Din squish skal være cirka 0,8mm hvis der kun fulgte en enkelt bundpakning med.
Hvis den tager mange omdrejninger ved 40 kmt, så er trykfjederen for hård, eller rullerne for tunge.
Hvis den 4 takter ved lav fart, så er din benzinskrue nok skruet en halv omgang for langt ud.
Husk at du nok skal op i dyse, hvis du skruer din benzinskrue ind.
Virkelig så lille en dyse???