{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Hvilken udstødning skal jeg vælge {{forumTopicSubject}}

Har fået af vide at det min gg der begrænser min fart nu med opsætning 70cc polini multivariator og så gg.. køre kun 70 på speedometer..vil ikke have knæk på ..tænkte 9k men syntes der flere der skriver de så er lort pga for stor forrør ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken udstødning skal jeg vælge
  • #1   19. jul 2022 9k passer fint. Du skal dog nok også oppe i en større karbu

  • #2   19. jul 2022 køb en dåse tun og ligge den i din sædekasse giver 10 km/t gjore det ved mig

  • #3   19. jul 2022 Ka se det er en pgo.
    Er du sikker på remmen er 738 som den ska være.. og ikke 750 som de fleste butikker forkert sælger til pgo?

    Du kan godt gå op i 9k.
    Den yder bedre men ikke markant. Sku give knap 10% mere topfart. Dvs 7 kmt.

    Hvis det er polini sport så yder det en anelse mindre end andre sport ø47 cylindre.
    Det kan koste 4-5 kmt på toppen fordi det tager færre omdrejninger.

    Men det sku vist være forbuftigt at skifte gearing på hot har jeg set en del steder. Det giver mere topfart end det tager af optrækket.
    Især fordi hot kører pænt ringe ved høje omdrejninger, pga vario systemet, og det uanset hva du gør ved det.

    Så ville først sikre mig der ikke er noget mismatch der begrænser dig.
    Hvis alt er i orden og topfarten stadig er for lav, så højere sekundær gearing.
    Hvis det stadig er for sløvt, så større udstødning.
    Hvis det stadig ikke er nok, så en pgo 110cc motor. Eller en ægte mina eller en hiper maskine smiley


  • #4   19. jul 2022 Havde personlig hellere taget sådan en yasuni Z jubilæums udgave der er sort lakeret.
    End 9k.
    Yasunien er så lidt dyrere. Og ser ikke lovlig ud.
    Men den kører væsentligt bedre. Og er nemmere at indstille. Og efter mine erfaringer er det ikke udseendet på udstødningen der får en i problemer smiley
    Snarere røde lys, larm, høj fart og den slags.

    Jeg tænker ikke det kan svare sig at skifte til 9k fra gg.
    Medmindre du ka sælge din gg brugt og finde en brugt 9k så det går lige op.
    Så får du prøvet den udstødning af.
    Så ringe er den heller ikke.
    Men jeg fraråder den for de fleste.
    Man ska ha et ret specielt målrettet kørselsbehov før 9k er optimalt


  • #5   19. jul 2022 er du sikker på din CDI er ubegrænset?

    den opsætning bør gå mere end 70, ellers har de lavet om på dele siden jeg gjorde i det.


  • #6   19. jul 2022 Der står pgo på remmen og står den skulle være original..så tænker vel den burde være som den skulle ..har lige solgt gg og ender nok med 9k da min ven fik en god sjat ud af den syntes jeg..

  • #7   19. jul 2022 René har også prøvede for sjovt med en ubegrænset gjorde Ingen forskel

  • #8   19. jul 2022 den opsætning er stadig god for mere end 70, så noget stopper den.
    en gg er fin op til 90-100.

    nu kender jeg så ikke den omtalte 9k udstødning, men er du sikker på den er ubegrænset?
    70 er klassisk topfart for når de render i begrænseren elektronisk.


  • #9   19. jul 2022 Det skal siges det en dr big..at den vejer lidt mere..men ja ..min vens 50cc rendte 80 på speedometer..som sagt har jeg prøvede med hans ubegrænset cdi..selv om de slet ikke skulle have nogle begrænsning..men ja det gjorde ingen forskel med den cdi

  • #10   19. jul 2022 Det skal siges det en dr big..at den vejer lidt mere..men ja ..min vens 50cc rendte 80 på speedometer..som sagt har jeg prøvede med hans ubegrænset cdi..selv om de slet ikke skulle have nogle begrænsning..men ja det gjorde ingen forskel med den cdi

  • #11   19. jul 2022 Så er det jo om den overhovedet er ubegrænset.
    med en begrænset kan du komme langt op på std cylinder, fordi den ikke yder over CDI begrænsningen. når du så sætter 70 CC på så "aktiveres" den. da den nu yder mere.

    hvis du går på min profil, har jeg en orange Gilera stalker, den gik 95 på GPS. nu er Pgo og Gilera så ikke det samme, men stadig der er du langt fra alligevel.


  • #12   19. jul 2022 Altså alle folk siger pgo slet ikke er begrænset..min ven har købt en ubegrænset et eller andet super cdi til 400 kr fordi han ikke viste de alle var ubegrænset og det gør Ingen forskel om det den ene eller den anden

  • #13   19. jul 2022 ja den har jeg også hørt, men det er ikke helt korrekt. det er godt nok mange år siden jeg rigtig gjorde i det. dengang var der noget med årgangene, nogle gamle var ikke mens de nyere var. idag er det så nok mere de fleste der er.
    det er det samme med Gilera som jeg har, nogle op til en vis årgang er ikke mens nyere er begrænset.
    det er desværre ikke til at Google sig frem til at blive klog på.
    lyder den som om den 4 takter ned af bakke?


  • #14   19. jul 2022 Har en dr. Big ikke omdrejningstæller? Så må du kunne se hvor du ligger i omdrejninger.
    9k yder fra 8600 til 9600+/-. Så indstil din vario derefter, og få så lavet lidt tusch streger på både remskiver og vario så du kan se om det hele bliver udnyttet korrekt.
    Og når nu du er igang, så sørg lige for at dine hjul løber frit, så den ikke hænger i bremse eller lign. Og self dæktryk det har også meget at sige.


  • #15   19. jul 2022 Hvilket 70cc er det?

  • #16   19. jul 2022 kan her med sige at en gg udstødning har svært ved topfart har prøvet med stage 6 racing mk2 . 21 karburator . malossi tænding . og tp vario og 32 kg trykfejdre med malossi v13 membrand og en doppler krumtap den kom ikke en dag over 89 km/t efter gps ikke en dag over så er ikke hans udstødning som begrænser ham fordi jeg ved det kan 89km/t må være gearing som er lille i de nye pgoer jeg prøvede det på en piaggio nrg

  • #17   19. jul 2022 Det er polini...dæk tryk er der tjek på ingen hængende bremser..her af billede med variator og 7 grams ruller..og ingen mærkbar effekt max 3km t ..om det 5-6-7grams ruller..cdi der har været prøvede var ubegrænset og min ven har skiftede til 70 cc efter og den render fint 90 med den cdi

    profilbillede
  • #18   19. jul 2022 hvor er du fra?

  • #19   19. jul 2022 Sidst jeg lagde spørgsmålet op bare med hvorfor den kun rendte 70 ..først skrev folk jeg skulle skifte remmen..den gjorde intet forskel overhovedet..anden gang var det min udstødning der var begræsningen..nu jeg solgt udstødningen ..og nu de fleste enige om den kan rende 90 -100 stykker med en gg ..det ikke nemt

  • #20   19. jul 2022 Rene jeg er fra korsør smiley

  • #21   19. jul 2022 din vario kommer jo slet ikke helt ud har du
    lovlig trykfjedre i ?


  • #22   19. jul 2022 hvis du har så prøv lige med den gule trykfjedre som følger med malossi multivar

  • #23   19. jul 2022 En gg kommer ik op på 100kmt på en hot med en svag sportscylinder. Du skal få remmen helt op på varioen. Din ruller er for lette eller din trykfjeder er for stram

  • #24   19. jul 2022 Skift din gearing og din kilerem.
    Så er du på 100 kmt.


  • #25   19. jul 2022 Der gul tryk fjeder i..da kom til at køre originalen over med bilen ...gir det samme udslag om man skifter fjeder eller større ruller..altså den anden dag da lagde billede op sagde du v lad at du ikke kunne få dem helt ud på pgo

  • #26   19. jul 2022 Tommy folk siger her inde man skal holde sig til original remmen

  • #27   19. jul 2022 Hvordan ligger den mht. omdrejninger?

  • #28   19. jul 2022 Og folk herinde skal stoppe med at sammenligne PGO og Hiper2, hiper2 er en langt bedre maskine, PGO er en ringe minarelli kopi, hvor producenten intet har gjort for at sørge for et optimalt træk, da det koster penge.

  • #29   19. jul 2022 Nej det sagde jeg ik. Sagde det svært og få den til at udnytte det hele. Det var en anden der sagde det. Du skal bare sørge for din ruller passer sammen med din trykfjeder. Jeg har oplevet at gul tryk fra malossi er for stram til en sports opsætning og at den æder topfart. Har selv 6 grams ruller og std tryk i min hot lige nu. Der sidder en sportsopsætning på(70cc sport, polini knæk og 19mm karbu og en multivar)

  • #30   19. jul 2022 Original remmen er ikke særligt god.
    Den har ikke den rigtige længde.

    Der er andre herinde, som kender den rigtige længde.
    Jeg holder fast i at du skal skifte gearingen, for at få fart på.


  • #31   19. jul 2022 Original rem er faktisk den eneste rem som passer ordenligt i. Original pgo rem

  • #32   19. jul 2022 Nu jeg jo så ingen udstødning så kan tjekke omdrejningerne men mener den ligger omkring 8500..men altså ang hvilke ruller eller gul eller standard fjeder vil jeg påstå jeg ikke kan mærke den synderlige forskel ved noget som helst af det..måske 3km på speedometeret..men slet ikke noget hvor man rigtigt har kunne mærke den store forskel

  • #33   19. jul 2022 Jeg har oplevet at den gule trykfjeder er fpr stram til at få remmen helt oppe på varioen uden at køre ned ad bakke

Kommentér på:
Hvilken udstødning skal jeg vælge

Annonce