{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Jacob
Jacob
Tilmeldt:
22. maj 2022
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 37

stempel sat sig {{forumTopicSubject}}

dav mit cylinder har sat sig. og min ven siger det fordi at den ikke fik nok 2takts olie, er det rigtigt? jeg har blandet så meget som den skal.
jeg har en opsætning som lyder på:
gg udstødning
ubegrænset cdi
standard cylinder
standard karburator
er det det rigtigt at den skal have mere 2takt olie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stempel sat sig
  • #1   3. jul 2022 "Jeg har blandet så meget som den skal"

    Og hvor meget er det?


  • Jacob
    Jacob Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 37
    #2   4. jul 2022 det er 100ml 2% 2 takts olie til 5 l benzin

  • #3   4. jul 2022 Så har du jo blandet nok. Stempel kan gpdt sætte sig selvom den får nok olie osv. det kunne havde været din bladning. Hvis den fik for meget luft, så kunne det godt være det

  • #4   4. jul 2022 hvilken olie bruger du

    hvordan ser dit tændrør du


  • #5   4. jul 2022 Din oliemængde er rigtig, så mon ikke at fejlen ligger i at din dyse er for lille.
    Når dysen er lille, så bliver blandingen for mager, hvilket gør at temperaturen på forbrændingen stiger voldsomt.
    Når det sker, så udvider stemplet sig og så sætter det sig fast i cylinderen.


  • Jacob
    Jacob Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 37
    #6   4. jul 2022 men jeg har lige sat den op i dyse, fra 78 til 85

  • #7   4. jul 2022 Det jo for sent nu. Den har sat sig. Prøv og pille tændrøret ud og tage et billede af den og send den her ind

  • Jacob
    Jacob Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 37
    #8   4. jul 2022

    profilbillede
  • Jacob
    Jacob Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 37
    #9   4. jul 2022 ser det ikke godt nok ud?

  • #10   4. jul 2022 Det kan komme pludseligt.
    Det ser ok ud og dyse 75 burde være nok, hvis det er std filter.

    Er det std luftfilter eller et powerfilter?


  • #11   4. jul 2022 #10 tommy for fanden. Den ser da ikke godt ud. Den er jo helt grå. Den har haft for lille dyse

  • Jacob
    Jacob Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 37
    #12   4. jul 2022 jeg har powerfilter, og 85 dyse var den der passet bedst

  • #13   4. jul 2022 #12
    Du skulle nok op i dyse 90 eller 95.
    Og din nål skulle nok have været hævet et enkelt hak.
    Skal du hæve nålen på en Hot 50 eller lign, så skal du selv lave en skive, som hæver nålen.


  • #14   5. jul 2022 Du har simpelthen brændt dit cylinder og stempel af pga forkert indstilling med alt for lille dyse....Dit tændrør skal ikke være gråt men cocio brunt....Og det powerfilter kan du smide i skraldespanden....Det eneste power der er i sådan et filter er på producentens bank konto...Du får bedre ydelse, længere på literen med et standard filter og dine naboer er mindre tilbøjelige til at kaste en mursten i hovedet på dig når du kører forbi...

  • Jacob
    Jacob Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 37
    #15   6. jul 2022 jeg overvejer at købe malossi sport 50cc så skal jeg vel op i dyse men hvor meget cirka.
    også vil jeg gå fra 2% 2takt olie til 4% det er vel nok.


  • #16   6. jul 2022 #15
    Hvorfor vil du spilde dine penge på 50 cc sport, når den originale cylinder allerede er "sport" ?!!

    ALTID 70 cc alu med 2 stempelringe, til gadebrug, når man skal have "lidt mere power".


  • Jacob
    Jacob Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 37
    #17   6. jul 2022 #16
    50cc sport er begrænsningen i udstødningen porten væk. og motter må helst ikke vide at at den er tun så 50cc sport ligner mest std.


  • #18   6. jul 2022 #17
    Ligner?
    Det kan man da ikke se.
    Det du ser i udstødningsporten er ikke en begrænsning.
    Det er en optimering af udstødningsgasserne, så den kan overholde kravet.

    Den eneste forskel ligger i at udstødningshullet er 1mm breder til hver side, 1mm tættere på toppen af cylinderen og at topstykket har en bedre kompression.
    Vi snakker en forskel fra 4 HK til 5 HK.
    Hvis du valgte 70 cc, så ville du få 8 HK.
    Selv med original udstødning, der vil den trække fra en 50 cc, hvis bare gearingen er høj nok og den vil køre længere på literen og den vil larme mindre.

    70 cc ved 60 kmt larmer mindre end 50 cc gør ved 60 kmt, nå det er samme udstødning.


Kommentér på:
stempel sat sig

Annonce