{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

hot 50 lav topfart {{forumTopicSubject}}

Hej sg, så her i dag en der kørte omkring de 70kmt på gps på deres hot med std cyllinder og gg. Nu undrer jeg mig lidt hvorfor min så ikke kører hurtiger. Der sidder det følgende på lige nu:
-----------------------------------------------------------------------------------------
Malossi 70cc sport med bpr8hs tændrør(farvet er som det skal være)

Polini scooter team 3 knæk udstødning(ingen begrænsning i lyddæmper eller forrør)
Der blev også kørt med en voca sabotaje men den gjorde ca det samme(dog havde den en smule mere på toppen)

19mm karburator 102 dyse(kører med std filter uden begrænsning)

Std membran med malossi carbon plader(dem man får med 70cc sport)

Jasil top racing krumtap

Std variator med 4 eller 4,5 grams ruller

Std kobling med std trykfjeder og medium stage 6 trim
-----------------------------------------------------------------------------------
Når jeg giver den bundgas kører den stabilt oppe i omdrejninger indtil den når ca 70kmt på speedometeren hvor den så stiger i omdrejninger indtil den når topfart (ca 80 kmt på speedo eller omkring 70kmt på gps).
Jeg aner ikke hvad fanden kunne være galt for den lave topfart. Optrækket er ca som den skal være hvis ikke lidt dårlig. Har tegnet med en tusch på varioen og det ser ud som alle andre hot 50er. Dvs at den mangler det sidste 1cm.
Havde planer om at købe en multivar her snart, men hvis det ikke er den så ville jeg heller investere penge på problemet.
Har oprettet emner før som ligner den her, Men har aldrig rigtigt fundet et løsning og tænkte bare at det var min indstilling. Men nu er indstillingen som det skal være. Kom med jeres bud. Hvad kan det være?

Og ja jeg ved godt at jeg stadig har std gearing på, men har ikke muligheden for at skifte den der jeg ikke selv kan presse den.

Har lagt en billede af variatoren. den har kørt rimelig længe. Der sidder en relativ ny polini blæserhjul på.
Tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hot 50 lav topfart
  • #1   19. apr 2022 70 km/t er normalt nok for en pgo, da deres variomatik ikke duer særlig godt.

  • #2   19. apr 2022 Jojo men nu ser jeg et andet som kører 70kmt(gps) på lige vej og 80 tops i forum med std cyllinder og gg. Så må der være noget galt

  • #3   20. apr 2022 Alvorligt gæt, især fordi du ikke nævner delen
    Og det er ekstrem tit et issue for hot ejere

    = Kileremmen

    Hvis remmen er for lang, så når den helt ud på vario mens den kun er halvt nede på bagerste remskiver.
    det svarer til at sætte en cykel i 3. gear på forreste tandhjul. Men kun i mellem gear på bagerste tandhjul. (5te gear ud af 9 gear f.eks.)
    Så er det bedre med original rem der kommer helt i bund bagerst, og så kun 1,5cm fra max på forreste remskliver (vario)

    Test evt ved at tegne på bagerste remskiver og teste
    den skal væk helt ned i bund


    det her er billede af de originale remskiver på min nrg.
    JEg skiftede til top performance torque converter, fordi jeg mistænkte de originale var skæve... men det var de ikke
    Men er glad for dem alligevel pga de er uden bananbøjningen...

    hva rem har du i smiley


    profilbillede
  • #4   20. apr 2022 Men at den kun stiger 10 kmt fra vario rammer topgear, og den stiger i omdrejninger de sidste 10 kmt, får mig også til at tænke den måske ikke kan trykke sig selv i topgear.
    Igen tænker jeg hmmm hva rem har du i.

    Men ellers så´tænker jeg også at det kan være trykfjederen skal skiftes til en soft malossi el lign,, så der er liiidt mere krads i starten af den. (Lav fart 10-40 kmt)
    og så lidt tungere ruller i så den stadig har det omdrejningstal, men det kan være den så bliver progressivt blødere til slut for at sikre max topfart.
    igen afhængig af remmen så kan det måske være at en tusch test på bagerste remskiver vil vise at den ikke går helt i bund bagtil


  • #5   20. apr 2022 Prøver lige med tusch trikket på remskiverne når der er tid. Har ikke prøvet med en "soft" trykfjeder ednu. Har kun prøvet med en medium stage 6 tryk. Kunne dog ikke få den til at tage ordenlig omdrejninger med den. Skulle helt oppe i 7-8 gram før den kørte med stabile omdrejninger. Men den kørte bare ikke lige så godt som std. Den ville kun lige komme ind på powerbandet men ikke mere. Men std tryk kan jeg få den til at blive i powerbandet. Den bliver bare sløv med en medium tryk kort sagt. Malossi trykfjederen man får med multivar er den lidt mere slap end medium fra stage 6?

    Mht remmen jeg bruger, bruger jeg en std i kevlar. Den har samme mål som den originale:
    https://kgi.dk/product/37683-6104/pgo-hot50-2t-12-3-eger/kilerem-stylepro-kevlar


  • #6   20. apr 2022 Kan lige optage en video her senere i dag hvor jeg bare giver bundgas.

  • #7   20. apr 2022 Så kommer jeg med lidt billeder og videoen af optrækket

    profilbillede
  • #8   20. apr 2022 Remskiverne

    profilbillede
  • #9   20. apr 2022 Tændrøret

    profilbillede
  • #10   20. apr 2022 https://youtube.com/shorts/Ff5FrGsA8dE?feature=share og så optrækket

  • #11   20. apr 2022 ja det lyder mærkelig min hot køre 80 på gps med 50 sport og gg

  • #12   20. apr 2022 #11 det var jo det jeg tænkte. Der må være noget galt

  • #13   20. apr 2022 Det er nogle meget lette ruller du har på.
    Og så ser den lidt tørstig ud på det tændrør der. Den skal et par numre op.


  • #14   20. apr 2022 Kan godt se at den mangler lidt større dyse. Men rullerne er jeg rinelig sikker på er som de skal være. Gå jeg oppe i vægt stiger den først i omdrejninger ved 20-40kmt(alt efter hvor meget jeg går op)

  • #15   20. apr 2022 nu har jeg tænkt lidt. hvis den bruger så meget af variatoren, men ikke hele remskiven, ville det så ikke være en kortere rem der skulle i?

  • #16   20. apr 2022 Jo kortere rem. Original er kun 738 lang.
    Din er 750mm lang.

    Den er for lang smiley


  • #17   20. apr 2022 Ka ikke helt se på billedet af bagerste remskiver om den kommer i bund. Mend det ser ikke heeelt sådan ud.

    Det gir fint mening hvis den er oeiginal bredde men lige 12mm for lang.
    Så blir den ikke trukket helt i bund bagtil

    Mjt trykfjeder. Som je ghusker det er malossis hvide inden for -3 til + 7 procent af originalen.
    Ka ik lge huske hva maskiner har hva %.
    På den maskike hvor den er nogen procent slappere end originalen, der er den vist så hårdere i førte halvdel. Så hut jeg visker.
    Men hvis din rem er årsagen så er den vel ikke længere.
    Std trykfjeder burde ingenlunde begrænse topfarten medmindre ruller el andet er helt off.
    Prøv med en rem der passer perfekt smiley


    profilbillede
  • #20   20. apr 2022 ja jeg føler mig dum nu. der jeg købte den rem jeg har kiggede jeg ind på speedline og så, at en 'std' rem var 750mm i længte. det er så bare løgn. men så skal der købes det rigtige rem. kan se at det eneste rem som er lavet til tun er den her: https://speedline.dk/pgo-hot50-12-3-eger/kilerem/kilerem-stage6-pro-s-s6-5916605 og den er udsolgt på speedline, kgi og msp. kender du en hjemmeside hvor man kan købe sådan en rem her i landet? syntes bare at 300kr er for meget til en original rem. eller måske en rem fra et andet knallert som passer i

  • #21   20. apr 2022 Stage6 remmen er for smal.
    Den er kun 16,5 så den vil ik komme helt ud på vario.

    Standard rem kan sagtens tåle tun som sådan.
    Tun remmene er overengineered så de kan tåle tortur i en mina motor.
    Alle de remme butikkerne sælger er til mina motor.

    Der laves simpelthen ikke tun remme til pgo blokken

    Altså det er også for galt ingen af butikkerne skriver mål på remmene.
    Arh ok ka se kgi skriver mål på halvdelen af dem.
    Men at butikkerne så sælger forkerte remme alle sammen gør jo kun ondt værre.

    Jeg ville bare smide std rem i og så skifte den hver 7000km istedet for de 10000 som org ihvetfald ski ku tage i hiper.
    Dog var min lossi special belt i hiper motor med 70 sport på slidt op efter 10000 km.
    Den var kommet under den bredde der står i værkstedsmanualen de ska skiftes ved, og den startede 0,6mm bredere end std sååå. De blir slidt lidt hurtigere med de ekstra hk.

    Men jeg havde bare giver de 290kr en ny hot rem koster på kgi og så er der en god rem i de næste 7-8000km.

    Jeg gav 180-190 kr for en malossi special belt til hiper.
    Det er godt nok også billigt for en rem.
    Men hva ka man gøre.
    Der er kun 2 remme der passer i hot, og ingen danske butikker skrver målene på deres polinier så man ka ikke vide hvilken en af dem det er der passer i.
    Havde bare smidt de 290 og så slipper man også for at lægge 0,6mm shimskiver i som alligevel ska tages ud igen ved 5-7000km for den ikke glider remmen ved vario ved fuld gas fra 0 kmt som min ekstrabrede malossispecialbelt gjorde da den var slidt halvvejs ned og shim blev overkill så sku fjernes.

    Nu har jeg sat en org hiper rem i. Det er faktisk den største man kan få der passer i hipr blok.
    Sååå fatter hat af tun remmenes tossede mål
    Holder mig til factory tun mht rem fremover eller or kits hehe.
    Men or kit passer slet ikke i hot så havde under alle omstændigheder taget en org rem fra kgi eller en polini fra twostroke. Så man ved man får noget der virker optimalt


  • #22   20. apr 2022 Speedline skriver da mål af rem. Polini rem "til hot" er 750 mm i længde

    https://speedline.dk/pgo-hot50-12-3-eger/kilerem/kilerem-polini-s-p-248-003


  • #23   20. apr 2022 Og jeg var ud og måle på mit rem. Den er nu 16mm bred og kørte vario som set på billederne. Så kommer std til at give en del topfart. Det kunne være dejligt.

    Mangler lige de sidste 100kr så køber jeg en original pgo rem og en multivar. Den gamle er også ved at være slidt


  • #24   20. apr 2022 Aha ja ok der hvor de skrver noget forkert skriver de rem mål smiley
    Det er altid noget de er ærlige om målet på remmen når de lyver om hvad mål org rem er haha.
    Men på de andre remme er der vist ikke oplyst mål.

    Tænker bare det giver nul mening at skrive noget om remmen hvis man ikke i det mindste skrver målene på den
    Synes twostrokes metode hvor målene står ved navnet. Så man ikke behøver klikke på alle remmene de har, og nærlæse beskrivelsen for at finde ud af om den passer i knallerten eller i skraldespanden.

    Det bærer ldt præg af at de gerne vil have folk køber forkerte ting. Fordi det øger deres mersalg

    Synes det skal stå på alle remme. Hvad mål de er.
    Og det skal være overskueligt, ikke gemt i beskrivelsen af annoncen.
    Men ok. Bare de så ved hvad de snakker om når de endelig snakker haha


  • #25   20. apr 2022 Jaja. Hvis du gå ind på speedline og så under kilerem, så er der den her rem:

    https://speedline.dk/pgo-hot50-12-3-eger/kilerem/kilerem-standard-1

    Den skulle være en "std"


  • #26   20. apr 2022 Tjekkede lige scooter-attack / maxiscoot.
    De er tilsvarende bløde i bolden med rem til hot smiley

    De har åbenbart dele til hot nu. Eller.... Hvis du vælger maskine så har de pgo hot ac.
    Det er vist lidt noget nyt. Synes jeg husker de ikke havde det.

    Men der er så kun to remme. Som begge to er forkerte smiley
    OG de skriver ikke mål på dem haha
    På malossien skriver de at den er lidt bredere end std så sku give højere topfart.
    ÆRGELIGT FOR DERES KUNDER HAHAHAHA
    Det er så fuckd
    Ok de har selvfølgelig bare beholdt beskrivelsen på deres mina rem, som det jo er, og så markeret varen som passende i hot.
    Men....
    Det er stadig grændende til bondefangeri haha. Eller også er det uskyldig uvidenhed aka. inkompetence
    https://www.scooter-attack.com/en/product/malossi-drive-belt-x-special-yamaha-jog-mbk-fizz-minarelli-short-18346?vctype_id=13

    Altså hvis de bare skrev de faktiske mål på alle deres remme, så var den skid slået.
    Super simpelt.
    Skriv målene.
    Så tænker folk vel selv, hmm, gad vide hva mål der er bedst.
    Og så kan det være folk faktisk undersøger hvad mål de skal bruge, og ender med at få en rem i med de rigtige mål

    Som det er nu hvor målene på remmene behandlse som sådan en irellevant ekstra info hos de fleste butikker, så er det jo klart flertallet kører med en decideret forkert rem i smiley

    Men anyhow ja du burde få lidt topfart af en ny rem og så ovenikøbet en der er lidt kortere.
    Håber da for dig det får dig op på de 90 plus det løse på speedo. Sku det gerne så vidt jeg ved


  • #27   20. apr 2022 De skriver den er standard på spedline.
    Men hvilken standard?
    pgo standard? mina standard?
    Man kan ikke bare kalde en rem standard, og så sælge den til 15 forskellige motorblokke som "standard rem" haha.

    Hvis ikke det var fordi jeg har skrevet til speedline for år siden, og forklaret dem deres problem, uden de har gjort noget som helst ved problemet, så havde jeg måske ikke trådt så meget på dem mens de ligger ned.
    Men jeg synes virkelig de skal til at fatte de ligger nede i mudderet og kagler rundt.
    De er fuldstændig rundt på gulvet.
    Hvor kort tid vil det tage dem at rette den fejl. Og hvor meget vil det gavne. Jeg vil påpege det idioti ufortrødent herfra og til det ophører


  • #28   20. apr 2022 Hvis du var mig havde du skrevet til speedline, at du er møg utilfreds. Og du vil sende den til dem slidt som den er, og betale prisforskellen til en original pgo rem.

    Du er blevet snydt
    Speedline har snydt dig med deres prætientiøse inkompetence.
    Lad dem betale for deres egen fejl.

    Send skraldet ind til dem og forlang at få en hæderlig vare istedet, så kan de selv smide deres skrald i skraldespanden smiley

    Det ligner ikke noget at de skal tjene på andres ulykke ved at fornægte deres ansvar når det de skriver er snot


  • #29   20. apr 2022 Jeg har bestil en multivar nu. Så bestiller jeg ny org rem sidst på måneden når jeg får løn

  • #30   20. apr 2022 En vario ka også blive slidt nogen 0,x mm ind så det ka også være det hjælper en lille smule tror dog remmen er the culprit

  • #31   20. apr 2022 #30 tror også det er remmen. Men jeg købte varioen først da stage 6 remmen måske kommer på lager om 1 uge eller 2. Stage 6 remmen har ca samme mål nemlig og koster en halv del af den originale

  • #32   20. apr 2022 Stage6 remmen er 1,5 mm for smal.
    Det har endnu mere betydning procentvist end at den du har nu er for lang.
    Så ka du næsten ligeså godt beholde den 16mm 750mm du har nu smiley


  • #33   20. apr 2022 Altså jeg vil mene en hot med polini team3 udstødning burde køre 85 på gps.

    Min nrg med bare gg på 88 på gps på flad vej uden vind og med mig siddende oprejst på maskinen i vinden.
    Mener at have set hot med 70 sport og gg køre 80 på gps.
    Med knæk på burde den få de 5 kmt ekstra. Hvis ellers remmen er den rigtige størrelse


    profilbillede
  • #34   20. apr 2022 Når ja for satan da. Så ikke den var smaller. Køber lige en rem når jeg får løn. Har kun 200kr lige nu og mangler lige det sidste. Træls når det skær. Så melder jeg tilbage. Måske kunne jeg enda lave en video hvor jeg samligner den rem jeg har i nu, multivar med remmen jeg har nu og multivar og org rem. Så man kan se forskellen(så kan du måske sende den til folk i fremtiden for at vise dem)

  • #35   20. apr 2022 #33 ja mener også den burde køre hurtiger. Kan huske da jeg havde 70cc sport og gg kom jeg oppe på 100 på speedo. Så kunne jeg køre omkring 85-90 på speedo konstant

  • #36   20. apr 2022 Den kunne køre sådan konstant bare med gg og 70cc sport

    profilbillede
  • #37   20. apr 2022 Den udnyttede faktisk meget godt på varioen med std rem og kom helt ud til kanten. Nok grunden til den kørte så godt. Den er fra før jeg skiftede rem

    Der sad polini speedcontrol på her


    profilbillede
Kommentér på:
hot 50 lav topfart

Annonce