{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Chriller
Chriller
Tilmeldt:
31. jan 2022
Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 15

Den tager ikke ordentligt fat {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en PGO hot 50 fra 1998. Den køre fint nok, men den tager først ordentlig fat når den kommer op på 10 km/t. Jeg har en mistanke om at det er koblingen, men hvis der er nogle der ved bedre, og som kan svare mig, ville det være fedt.

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den tager ikke ordentligt fat
  • #1   31. jan 2022 Er den lovlig og ellers original?
    Kan være slidt rem så den startet i et lidt højere gear. Hvis det er en original rem skal den skiftes ved 16mm
    Er det en malossi? Så er den rimelig smal i forhold til original, og starter derfor lidt langsommere.


  • #2   31. jan 2022 Hvis det er optræk fra 0-5/10, så er det strammer trimfjeder og rigtig shimming af vario. Det kunne sagtens være som #1 siger ogs.
    Er det sådan så når du gasser oppe fra 0, så gider den ikke rigtig gasse oppe og det så kommer pludselig og "tager fat"?


  • Chriller
    Chriller Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 15
    #3   31. jan 2022 Den er ikke lovlig, men ved ikke hvad opsætningen er. Og ja det er som #2 siger, at når jeg tager gas fra 0 km/t, tager det lidt tid før den virkelig tager fat.

  • #4   31. jan 2022 https://www.youtube.com/watch?v=zu26jPHR9b8

    tjek om der er shimmet så remmen går i bund ved vario.
    Ellers starter den "i for højt gear". med lave motoromdrejninger.

    Når den udnytter det inderste af varioen så kan du evt overveje at sætte trimfjedre i også hvis den stadig sætter i gang for sløvt.

    Du kan købe shimskiver online. Trimfjedre ka du købe i thansen billigt også. De gule eller de røde.

    Hvis du ikke kan shimme ud så remmen kommer i bund, uden at blæserhjulet kommer for langt ud til du kan spænde det fast igen på krumtapakslen hvor det skal sidde, så er det fordi din rem er for bred. I så fald køb en original.

    Det kan også være dine originale trimfjedre bare er trætte fordi de er 25 år gamle


  • #5   31. jan 2022 Sådan en hot kører ik bedre af shimming alene. Smide nogle strammer trimfjeder i. Ved ikke hvad den skal bruge, men du kan købe sådan en trimsæt fra stage 6 til 145 kr ind på speedline. Så har du soft, medium og hard trimfjeder som passer lige i std kobling. Så bliver dit problem stor set løst der. Måske bliver det ikke perfekt, men det ville hjælpe meget

  • Chriller
    Chriller Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 15
    #6   31. jan 2022 Ok. Tusind tak for hjælpen allesammen smiley

  • #7   1. feb 2022 #4
    Holy crap...
    Jeg er oppe på 6.300 visninger, på min første video, som blev "speaket" ind i Fortnite lobbyen og lyden derefter klippet ud og sat ind.
    Det gik ikke skide godt, men 6.300 visninger... jøsses.

    Jeg håber at i får noget brugbart ud af det.
    Jeg blev så sindsygt træt af at skulle gentage mig selv herinde og folk alligevel ikke forstod det.
    Så lavede jeg en video omkring det.


  • #8   1. feb 2022 En video kan sige mere end 1000 billeder.
    Det er langt bedre end ingenting.
    Den var øverste søgeresultat på youtube på "shimming variator". Ku ikke se andre der omhandlede specifikt det emne.
    Egentlig underligt når man tænker på hvor almindeligt et problem det er for folk at shim er off


  • #9   3. feb 2022 #8
    Den har fået så mange views, så der er kommet reklame på den.
    Det plejede der ikke at være.

    Måske min næste video skal være på engelsk.
    Der er faktisk nogle ret gode videoer på russisk, hvis man leder længe nok.
    De laver nogle vilde gør-det-selv løsninger, som kan spare en fattig mand for mange penge.
    Det var der jeg fik idéen til at slibe blæserhjulet, imens at motoren stod i forhøjet tomgang.
    Et blæserhjul koster en formue, til en 250 ccm scooter, så det beløb ville jeg da gerne spare og det virkede.
    Den fik lige 5 kmt mere på toppen og omdrejningerne faldt med 200 ved topfart.
    Totalt win-win, når man ligger og overskrider det røde område ved topfart.


Kommentér på:
Den tager ikke ordentligt fat

Annonce