{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Kører langsomt med or {{forumTopicSubject}}

Hej sg.

Har puttet et or kit i min jog r men den er begyndt at køre langsommere af det?
Det som om remmen kun kommer lige over halvejs ned i remskiverne.
Har prøvet flere forskellige, alle mellem 16,2 til 17mm i bredden. Men kun std kan komme helt ned, remskiverne er de hvide fra stage 6, torque boost mener jeg den hedder.

(Den kører lige under 90. Med 15/41 gearing også, det er 4g ruller og en af remmene jeg har prøvet med er den jeg har fået til kittet, de andre er bare nogen der minder om den.)

Nogen der ved hvorfor?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kører langsomt med or
  • #1   27. nov 2021 du skal for det første kun bruge de ruller som variator skal bruge og hvis den ligepludsslige gør det og og det ikke er vario er det nok motor som ikke yder det den plejer

  • #2   27. nov 2021 Den har kørt med flere forskellige ruller og motoren river den på baghjul med halv gas, før sad der noget sport på så tænker ikke det er motoren…

  • #3   27. nov 2021 Og det vel ikke normalt den kun kommer lige over halvvejs ned i remskiverne?

  • #4   27. nov 2021 nej har du den rigtige rem i

  • #5   28. nov 2021 Ja jeg har den der kom i sættet, men det ser ud til at der kun er std rem (15mm) der ka komme lang nok ned.

  • #6   28. nov 2021 du skal bruge den rem som følger med sættet og topfart er jo den yderste del men har du sinset vario op

  • #7   28. nov 2021 Sæt std trykfjeder i den igen.
    Jeg mindes at der er forskellige roller i et OR, så du kan have valgt en forkert rille.


  • #8   28. nov 2021 6: jeg har ik shimet min vario, men hvis man putter skiver i så tager det vel kun topfart?
    Og som sagt, så har jeg brugt den rem der fulgte med, den er bare tykkere end nogen af de andre så den kan ikke komme lige så langt ned.

    7: jeg kan prøve med std trykfjeder men tror ikke det virker fordi det som om den bliver helt trykket sammen og remskiverne ik kan åbne mere.
    Men hvad mener du med en forkert rille?


  • #9   28. nov 2021 Du har købt OR vario og OR rem, men ikke OR remskiver?

    Bruger du OR trykfjederen?

    Hvis du gør, så skift til den originale eller til Malossi Gul 27 kg.


  • #10   28. nov 2021 Har købt malossi or vario kit og stage 6 or remskiver brugt fordi det meget billigere, men har remmen til dem begge og tykkelsen er meget ens, begge er 128mm så der heller ik noget der.

    Jeg bruger ikke or trykfjedereren fordi den er for slap, har også kørt med den og det gav ingen ændring bortset fra svagt bundtræk.


  • #11   28. nov 2021 Har du testet om remmen kan komme ind til midten af remskiverne, når trykfjederen/koblingen ikke er monteret.

  • #12   28. nov 2021 Det nemlig det, den kommer længere ind uden, har lavet en spacer på ca 0,3mm og det tror jeg har hjulpet lidt, men den skal nok op på de 1,2 stks

  • #13   28. nov 2021 En spacer! Hvor?
    Hvis den kan når der ikke er en fjeder i, men slet slet ikke kan, uanset hvor meget du klemmer remskiverne sammen, så er fjederen tydeligvis for tyk i stålet, så den fylder for meget.


  • #14   28. nov 2021 En spacer mellem kobling og remskive så den kan åbne mere, nu jeg kom jeg lige i tanke om at koblingen gjorde den ik ku åbne helt men om det stadig er sådn kan jeg ikke huske…
    (spacer inde på gevindet hvor koblingsmøtrikken skal spændes, så at den liner perfekt op med den helt åbne remskive)

    Ja fjederen fylder også for meget, så har prøvet en der er tyndere i stellet og det gav lidt.

    Har prøvet med anden større remskive og der gik den fra 80 til 60 kmt… samme problem med at remmen ik ka komme helt ned. remmen fra sættet var for tyk, men igen, de andre remme jeg har er ca samme størrelse og andre er nogen af de tyndeste man overhovedet kan få. Så hved ikke hvad det er. (det kun std der passer i bredden)


  • #15   29. nov 2021 #14
    Hvis OR remmen kan komme helt ned, når du bruger std trykfjeder, så skal du vælge en trykfjeder som har et lavt antal ringe på fjederen.

    Sagens kerne er at remmen kan komme helt ned, når der ikke er kobling på.
    Det er det som du skal holde fast i.


  • #16   29. nov 2021 Den kan ikke komme helt ned uanset hvad, tror ik engang std kan, ved at std kan komme tæt på.
    den fra sættet kan komme ca 75% ned uden kobling.


  • #17   30. nov 2021 Tag lige et billede af hvor langt ned på remskiverne at den kan komme, når der ikke er trykfjeder på.
    Der sidder en kant/ring inde ved midten.
    Den ring kan den selvfølgelig ikke komme forbi og det skal den heller ikke.


  • #18   30. nov 2021 Skal nok når jeg er derude igen, men den kommer ivertfald ikke helt ned til den “ring” der

  • #19   1. dec 2021 #18
    De remskiver du har købt, passer ikke til din OR rem, i så fald.
    Medmindre at du med den mindste trykfjeder, kan få remmen helt ud til kanten på vario.
    Kan du det, så bliver det ikke bedre.


  • #20   1. dec 2021 Det ved jeg nu ikke, har prøvet med de tyndeste kileremme på markedet, så tror ikke at det kileremmen der er gal da den er tæt på dem.
    Remmen sidder og liner op som den skal med toppunktet af remskiverne så tror der er noget galt ift hvor meget den kan åbne.


  • #21   2. dec 2021 Som sagt, så se på hvor langt op den kommer med OR remmen, på vario.
    Hvis den kommer langt nok ud til kanten, på vario, så er det som det kan være.
    Du skal vælge en trykfjeder som kan få remmen længst muligt ind til midten af remskiverne.


  • #22   16. dec 2021 Jeg har på baggrund af mine hypotese udskiftet remskiverne med standart remskiver, så jeg også kunne putte std kilerem i, da den er meget tyndere.

    Den kører mærkbart hurtigere nu, selvom remmen er for lille til variatoren og ikke når helt ud.

    Fejlen må derfor ligge i remskiverne, der af en eller anden grund ikke kan åbne helt op. Remskiverne åbner mere uden kobling, så jeg prøver at ligge en afstandsskive ind imellem, da jeg i forvejen kørrt med en forkortet trykfjeder (lille forskel).



  • #23   16. dec 2021 #22
    Er det original kobling?
    Og var der ikke noget med at det ikke var remskiver til din model men til en anden model?
    Det lyder sært, at det passer så skævt sammen.

    Jeg har stået med præcis samme problemer, på en 100% original maskine.
    Fandme surt at være bundet til 110 kmt på motorvejen, når man ved at den burde kunne tage 130 kmt, men rem, vario og remskiver passer dårligt sammen og/eller gearingen er 15% for lav.


  • #24   20. dec 2021 Det et er polini 3g speedclutch kobling, den er blevet målt til 95 nu, så den kører hurtigere men stadig ikke hvad den burde, ved ikke om resten bare er indstilling for den kører meget smooth, (hakker en smule omkring 1/4 området og brun tændrør) så tænker ikke at det rr indstilling.
    Dog har jeg lagt mærke til at der er ca 1 cm tilbage af en streg jeg tegnede med en tusch på vario…
    Jeg vil prøve med nogle tungere ruller medmindre nogle har bedre ideer? (remmen kan ihvertfald godt komme længere op på variatoren, nok også helt)

    Den kører med et hjernedødt optræk der vælter dig bagover hvis du giver gas fra 0kmt til ca 10kmt, så det kan måske godt være noget med at den har for lette ruller så den har mere kraft og mindre topfart..?


  • #25   21. dec 2021 #24
    Prøv med tungere ruller.
    Hvis den mister optræk fra 0-15 kmt når der er tungere ruller i, så skal du nok shimme dit vario.


  • #26   21. dec 2021 jeg ved i hvertfald at den river på baghjul 0-15 og længere oppe der kører den med et godt optræk.

    Men der sidder 4,15 nu, er det ikke lidt stort?

    Men jeg prøver med større ruller


Kommentér på:
Kører langsomt med or

Annonce