{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Ny kobling eller? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har et lille problem med min speedfight 3, den har kørt super fint, indtil her for et par dage siden hvor den begyndte at hive lidt tilbage, når jeg ramte de 45-50, det er som om når jeg kommer derop, at den stopper med at trække i sådan nogle små ryk.
Jeg havde tænkt det var noget med koblingen men er ikke helt sikker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kobling eller?
  • #1   27. aug 2021 Koblingen har kun indflydelse på 0-10km/t.
    Hakker motoren, når det er?


  • #2   27. aug 2021 Nej den hakker ikke i motoren, syntes bare det føles som om at variatoren lige hurtigt skubber lidt tilbage så den lige holder lidt igen

  • #3   27. aug 2021 Har du kigget på overfladen af variatoren og rullerne?

  • #4   27. aug 2021 Formentlig rullerne der har slidt en flade på

  • #5   28. aug 2021 Er ikke hjemme lige nu men kigger på det når jeg kommer hjem imorgen. Tak for det

  • #6   31. aug 2021 Hej igen, fik ikke lige kigget på det her i søndags, men tænkte ikke lige den ville kradse af indtil jeg fik kigget på det.
    Efter i søndags begyndte den at skratte lidt fra variatoren, lød næsten som et bål, mens den stadig kørte med det samme problem.
    Så her i går aftes da jeg skulle hjem fra arbejde startede jeg den og så begyndte den at skratte meget mere og blev meget mere uduelig at køre på, kunne nærmest ikke komme op på de 40, men jeg kunne komme hjem.
    Så her til morgen har jeg taget rullerne ud, de så ikke så kantede ud men jeg tog nogle andre i istedet som jeg vidste ikke var kantede, den startede som den plejer i første hug og når den står i tomgang kan man ikke høre noget, men så snart jeg kom ud og køre begyndte den at skratte helt vildt igen og kørte stadig virkelig dårligt, det lyder også som om den hakker i motoren, ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre og man bliver jo lidt ked når ens baby er syg:(
    Nogle kloge knallert mekanikere der kan hjælpe?


  • #7   31. aug 2021 Rullerne så sådan cirka allesammen sådan her ud

    profilbillede
  • #8   31. aug 2021 Skal lige siges der aldrig har været nogle problemer med den her knallert før, den starter stadig i første hug og i tomgang er der ingen problemer, den er bare begyndt på det her ud af det blå

  • #9   31. aug 2021 Det burde ikke være rullerne der gør det så slemt.
    Men de er godt nok udskiftingsklar hvis du spørger et service værksted.

    Hvis den er begyndt at larme fra vario kan det være vario styr der sidder a h t. Eller er døde.
    Det kunne også være en helt slidt rem der begynder at glide ved 40-50 kmt.

    Men jaaa larm og rykvist træk, ved ikke helt hvad det ellers kan være. Der er så mange ting.
    Plejer seælv at bruge udelukkelsesmetoden


  • #10   1. sep 2021 Igår tog jeg tændrøret med en stålbørste og efter det kørte den godt, kørte en lille tur på den og den kørte dejligt men den raslede stadig fra vario.
    Så her til morgen da jeg skulle køre på den i skole trækkede den lidt tilbage som den gjorde i starten, jeg renser tændrøret igen idag når jeg kommer hjem og ser om det gør den god igen, har bestilt nyt tændrør


  • #11   1. sep 2021 Tændrør vil jeg anbefale at købe 2 af smiley

    Man bør have en ekstra liggende af den slags.
    Tændrør, sikringerne, nøglen.
    Synes også man bør have variotool, en ekstra pære til forlygte og baglygte.
    Det er billigt.

    Men hvis skidtet dør kan det være mange penge værd at have tingene liggende klar. Så man ikke misser noget vigtigt fordi maskinen holder og mangler en nøgle f.eks.
    Det er så lidt, men betyder alt.


Kommentér på:
Ny kobling eller?

Annonce