{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Anders
Anders
Tilmeldt:
22. aug 2020
Emner: 1 Svar: 7

[minarelli] 70cc Tunning men begrænset til 38~kmt. {{forumTopicSubject}}

Hej folket. Ville høre da har jogglet lidt med idéen om at smide et 70cc sæt på min gamle cpi hussar 2001 Da jeg er en rimeligt(meget) overvægtige fyr på de 200~kg. Pt køre jeg med et standard 50cc fra en jogr. Og en ubegrænset CDI boks. Og næsten fuldt ud skivet Vario. Med det køre den pt de 34-36kmt når den er varm.

Idéen er som følgene.

70cc kit.
Opdyset eller evt 17mm karbu
En begrænset CDI så man kan skrue ned så den ikke køre over de 39 på toppen
Og så slibe skiver i Vario til så der er så meget som muligt og give af i vario da pt dør scootern når den ikke er varm(skal nok bare have smurt koblingen.)


Nogle der har arbejdet med lignende setup? Og har evt råd?
Scootern bliver kun brugt til og køre 2 gange om måneden til en 120km tur og så et par gange om ugen af 5km. Ellers er den meget stille stående.

Vis nogle kender til en CDI boks(billige penge) der kan skrues på eller om man bare kan bruge dem fra en gy6(4takter) som har justerbar CDI boks. Da har ikke kunne finde en med mindre det koster en arm og et ben.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  [minarelli] 70cc Tunning men begrænset til 38~kmt.
  • #1   22. aug 2020 det skulle ikke tage umuligt at gøre har da hørt om folk som har gjort det samme

  • #2   23. aug 2020 Har du seriøst proppet en Jog R std cylinder på en CPI...
    Måske du bare skulle sætte en helt std CPI cylinder på.

    Jog R har kun 3 skyllekanaler og en CPI har 5, så det er lidt et selvmål at sætte Jog R på den.

    Mig bekendt, så findes der ingen justerbar CDI til CPI.
    Der findes kun justerbare eftermonterede begrænsere, som din tænding ikke har godt af.


  • Anders
    Anders Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 7
    #3   23. aug 2020 Skulle mene og næsten vide at cpi motoren er bare en kopi af vandret minarelli orginal cyl er magen til jogr da den der er blevet pillet af i sin tid smiley som sagt motoren køre fint med en mand der ikke er min størrelse. smiley Men må prøve mig frem med disv begrænset cdi bokse. Men må lede efter en CDI boks

  • #4   25. aug 2020 Find ud af om cylinderen har 3 skyllekanaler, eller om den har 5.
    Det har ekstremt meget at sige.


  • Anders
    Anders Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 7
    #5   29. aug 2020 Godt nok af den anden cyl jeg pillet af da udstødnings bolte. Knækket. Men skulle mene de er med 5 smiley samme cyl der på nu

    profilbillede
  • #6   30. aug 2020 Hvilken udstødning har den på?
    Tag et billede af den.

    Super at den har 5 skyllekanaler.


  • Anders
    Anders Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 7
    #7   2. sep 2020 Den har en gamle sito ubegrænset udstødning med det store forrør. Har prøvet med en go. Og en hebo med ingen forskæld. smiley

  • #8   6. sep 2020 Se mit fotoalbum.
    Hvis du har et originalt CPI topstykke på, så nytter det ikke noget med bedre udstødninger.
    Husk også at dyse den op og træk tragten ud af luftfilteret.


  • Anders
    Anders Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 7
    #9   12. sep 2020 Må bestille et dyse set hjem og så købe et "tun" top stykke og starte med det. smiley

  • Anders
    Anders Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 7
    #10   12. sep 2020 Inden jeg lige hoppe i at købe et top stykke. Er der noget bestemt jeg skal kigge efter eller er der et du vil mene der burde kunne være vær og købe til fornuftige penge.

  • #11   12. sep 2020 Jeg mener at Thansen har et til 149 kr.

    Bare tag dit topstykke med ned i Thansen.
    Så skruer du et tændrør i dit topstykke og et tændrør i topstykket fra Thansen.
    Så tager du en 2 ml sprøjte og bruger den til at fylde vand i topstykkerne.
    Så finder du ud af hvor stor forskel der er i ml på dit topstykke og det fra Thansen.
    Hvis forskellen er stor, så køb det.

    Måske kan du se det med det blotte øje, uden at fylde vand i.


  • Anders
    Anders Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 7
    #12   13. sep 2020 Så der er mindre vand i det nye ikke? Altså mere kompression. smiley

  • #13   13. sep 2020 ja

  • Anders
    Anders Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 7
    #14   13. sep 2020 Helt iorden. smiley Checker tilbage når jeg har et bedre topstykke

Kommentér på:
[minarelli] 70cc Tunning men begrænset til 38~kmt.

Annonce