{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Noob spørgsmål om begrænsning. {{forumTopicSubject}}

Hey ved godt det her er et MEGET dumt spørgsmål men vil lige være sikker inden jeg begynder st rode med noget jeg ikke ved noget om.

1. Vis man fjerner begrænsningen så betyder det at den køre så hurtigt som den er lavet til ikke? Så den ikke køre de 30, men heller ikke hurtigere end det den er lavet til så man kan skade maskinen. Vil nemlig bare have den køre det den er lavet til smiley

2. Hvor mange forskellige begrænsninger er der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Noob spørgsmål om begrænsning.
  • #1   6. feb 2018 Det skader ikke motoren hvis man samler den rigtigt igen

    der er nogle modeller hvor der sidder 2 andre 3 andre 4


  • #2   6. feb 2018 Ubegrænset eller tunet vil altid slide mere end standard.
    men det vil ikke ødelægge maskinen hvis du samler maskinen ordenligt som brian siger.

    det kunne også være dejligt at vide hvilken maskine der er tale om.
    en italiensk gearmaskine kan holde til noget mere end de kina scootere fra Thansen.


  • #3   6. feb 2018 men en Kina scooter fra Thansen kan nemt holde 6 år uden de store fejl hvis man bare holder sig til at tage begrænsninger min Sprint holde i 6 år hvor 3 uden begrænsninger og 3 med 90cc bare for at bevise at Kina scooter faktisk kan holde til at køre tunet bare man holder sig inde for begrænsningerne af hvad motoren kan holde til

  • #4   6. feb 2018 Siger heller ikke de ikke kan holde til noget, men noget i højere kvali holder nok længere.

  • #5   6. feb 2018 #2
    Det er så meget forkert, hvis der er tale en en begrænsning på gearingen, som f.eks. ring i vario, lille fortandhjul, manglende gear i gearkassen eller udskiftet gearkasse, som i Jog R.


  • #7   6. feb 2018 Begrænsning i vario gør at både vario og motor slides hurtigere end hvis man kører uden begrænsning.

    Dog skal du dyse karburatoren op hvis du afdrosler udstødning, da motor ellers vil slides for hurtigt. Manglende opdysning er den mest normale form for unaturligt hurtigt slid på motor grundet tuning


  • #8   6. feb 2018 Det var nu en T-Hansen scooter. Mere præcist en Explora. Er bare lidt forvirret for uanset hvor jeg kigger er der nogen der siger det er godt for motoren og nogen der sidder det total smadre den. ( personligt ville jeg ikke kunne forstå hvordan det kan ødelægge den når det jo er det den er lavet til, og det er de danske regler der gør der skal begrænsning på) men hvad ved jeg smiley
    ( vis der var forvirring så mente jeg jeg bare jeg ville have den til at køre det den er lavet til. Ikke hurtigere) smiley


  • #9   6. feb 2018 CDIen er vist begrænset


  • #10   6. feb 2018 Det er EU regler, der gør at der skal begrænser på.
    I Tyskland hedder 25kmt og 50kmt.
    Herhjemme er det 30kmt og 45kmt.

    Fjern den der sidder i vario og evt også hvis der sidder en på koblingsklokken.


  • #11   6. feb 2018 Ja okay tak smiley

    Fandt lige et udnist her også
    "
    Begrænsninger er ændringer på scootere og knallerter som producenten udfører for at overholde lov om maksimal topfart i det land hvor køretøjet skal sælges.

    Formålet med begrænsningerne er at nedsætte køretøjets topfart til enten 25, 30 eller 45 km/t.

    Begrænsningerne kan også have uønskede bivirkninger som højere benzinforbrug, højere olieforbrug, mere støj, mere varmeudvikling og mere slid på delene på grund af motoren køre med unødigt høje omdrejninger.

    Forskellen på køretøjer med en topfart på enten 25, 30 og 45 km/t ligger i begrænsningerne som er lidt forskellige."


  • #12   6. feb 2018 Ja, det er nogle fucking lorteregler, både når man kører på vejen og for maskinen er det jo bare unødig slid

  • #13   6. feb 2018 Basselisk, der er jo en grund til at karburatoren er dysset ned og der er plump i udstødningen så den ikke er så omdrejnings villig.
    derfor er der mange der laver den fejl med at putte et gg rør på uden af fjerne ringen i variatoren.

    og når jeg mener slider på maskinen så mener jeg hele maskinen og ikke kun motoren.
    maskinen kommer op og køre mindst 100% hurtigere. Det betyder langt mere end dobbelt slid på bremser, hjullejer, dæk, forgaffel, osv.

    Tommy det har du selvfølgelig ret i, men jeg tænker der bliver slidt for flere penge på diverse dele ved at køre ubegrænset. smiley


Kommentér på:
Noob spørgsmål om begrænsning.

Annonce