{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
264 visninger | Oprettet:

Babas
Babas
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Cylinder fyldt med olie {{forumTopicSubject}}

Hej har sat en R-setup sportspakke på min jog r. Men da jeg skulle starte den kunne jeg ik få liv i den. Næste dag ville jeg prøve igen hvor man så overhovedet ikke kunne træde på kickstarteren (den sad fast) jeg valgte at tage cylinder af.
Startede med udstødning der rendte en masse olie ud.
Og bagefter cylinderen der var der også en masse olie og krumptapshuset var fyldt med olie.

Kunne jeg have sat slangerne forkert på? tænker jeg har sat dem rigtig nok på.

Jeg ved jeg har sat vakuum slangen rigtigt.
Benzinslangen var større end olie slangen så jeg satte benzinslangen hen til den større studs og olie slangen til den lille

Og hvad kan jeg gøre med alt den olie der er i krumptapshuset? Er det bare færdigt eller hvad?

Kommentarer på:  Cylinder fyldt med olie
  • #3   9. nov lig et gammelt håndklæde over pint boltene for at beskytte dine øjne og hæld en sjat benzin ind i krumtap huset det fortynder olien og blæs det ud med trykluft / luftpistol og start forfra

• #4   9. nov Du har sat olieslangen fra din beholder, direkte på studsen/karburatoren.

Klart en af de bedre fails herinde længe.

• Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

#5   9. nov Hvor skal olieslangen hen? Hvis den ikke skal direkte på karburatoren?
    Altså olie slangen kommer et eller andet sted fra motoren af?

• #6   9. nov Bland olien i benzinen i stedet, det er meget bedre

• HK
    HK Online Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 17 Følgere: 170 Emner: 6 Svar: 365
    #7   9. nov Altså der er en lille slange der skal sidde på studsen eller karburatoren, Den store slange fra olietanken skal sidde på oliepumpen

• #8   9. nov Det tyder på at din oliepumpe er stået helt af.

Byt til nyt.

Der sidder en slange på oliebeholderen.
    Hvor går den hen?

• Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

#9   10. nov Slangen fra beholderen går til oliepumpen og slangen fra oliepumpen går til karburatoren. Hvordan kan det være at olie pumpen bare går i stykker? Har lige skiftet det for ikke mere end 2 måneder siden ved mekanikeren.
    Og det er sikkert også oliepumpen fordi i dag hvor jeg kom hjem så jeg er der lå en kæmpe pøl med olie som er dryppet fra slangen.
    Men det kan da ikke passe at en oliepumpe så nemt kan gå i stykker?

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 17 Følgere: 3 Svar: 119
    #11   10. nov Oliepumpe og 70cc hører ikke sammen i min verden.
    Få afmonteret pumpe plus drev og bland selv.
    Maskinen bliver ovenikøbet hurtigere af det. Helt gratis

• Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

#12   10. nov Okay vil overveje at afmontere oliepumpen.
    Hvad skyldes så at jeg ikke kunne starte den? Har jeg gjort noget forkert?

• #13   10. nov Kasper C .. Hvorfor hører oliepumpe og 70ccm ikke sammen .?

• #14   10. nov fordi det er noget bette puller pis til 70cc de oliepumper og som Kasper også skriver den bliver hurtigere / bedre gasrespons og mere omdrejnings villig og nemmere at justere og 100 andre positive ting den er en klods om benet på en tunet motor sådan en oliepumpe
    bland selv 2 eller 2.5 % syntesisk racing olie i benzinen

• #15   10. nov Jeg har kørt maaaange km med oliepumpe, på 70ccm. Selv med 17,5mm dellorto..
    Vi snakker hverdagskørsel på en Rally 45kmt.
    Det skidme også noget dyrt olie.
    Shells det dyreste. Over 100kr for en liter i start 00erne.

Men det er langt fra optimalt at have oliepumpe og du bør trække den ud af blokken og sætte en plade på istedet for.

• Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 90
    #16   10. nov 12#
    Du kunne ikke træde kickstarteren ned, da motoren var "hydrolocked"
    Olien kan nemlig ikke komprimeres, som luft kan.

• #17   10. nov præcis

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#18   10. nov Jeg har selv kørt mange km gennem tiden med oliepumpe og tunet motor ,og for det meste endda uden problemer.
    Dog syntes jeg at det er surt at smide penge i lokummet, når oliepumpen er stået af før eller siden når det bare ville ha været så meget nemmere at blande selv.
    Og det er roterende vægt fra krumptappen du fjerner. Så det kan kun betale sig at gøre det.
    Hurtigere gasrespons
    Præcis og kontinuerlig smørreolieblanding
    Bedre balance og mindre modstand
    Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om nogen anden gratis opgradering der giver bedre bang for the buck.
    Så af med el start og oliepumpe og monter en spacer med samme bredde som du fjerner.

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#19   10. nov Og hvis den oliepumpe står af under kørsel så er det som minimun nyt cylinderkit.
    Muligvis lejer
    I værste fald også krumtap.

• T.T
    T.T Tilmeldt:
    maj 2012

Følgere: 12 Emner: 3 Svar: 2.342
    #21   10. nov Og glemmer man at blande olie i benzindunken bliver det også hurtigt en dyr omgang.

Oliepumper lever normalt temmelig længe, og har også flere fordele.

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#22   10. nov Glemmer man at blande olie i dunken så er man ikke gammel nok til at lege med 2 taktere.

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#23   10. nov Oliepumpe holder længe ved originale omdrejninger, eller tæt ved
    Så jo højere omdrejninger desto større er risikoen..

• T.T
    T.T Tilmeldt:
    maj 2012

#25   10. nov Der har nu ellers været eksempler nok herinde gennem tiden på at der er glemt at tilsætte olie, eller for lidt olie, det kan ske for alle.

Omdrejninger er som udgangspunkt ingen hindring, sålænge man betragter oliepumpen som en sliddel på lige fod med alt andet i/på maskinen.

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#26   10. nov Jeg har også engang blandet for lidt olie
    Jeg har også prøvet at blande for meget
    Det jeg skriver skal betragtes som gode råd, der er ingen der er tvunget til at gøre som jeg siger det er et frit land vi bor i..

• T.T
    T.T Tilmeldt:
    maj 2012

#27   10. nov Alle må gøre lige som de har lyst til

Jeg har bare aldrig forstået den hetz der til tider er mod oliepumper jeg kan godt se og læse mange har "problemer" med den, men 9/10 har netop problemet fordi de ikke forstår hvad der sker.

Rigtig mange scootere kører med fixed ratio pumper, den følger krumtappen og giver x ml pr minut ved x omdrejninger. Sammen med karburator størrelse og dyse svarer det til ~2% fuel/oil ratio eller hvad producenten nu har bestemt.
    Hvad sker der så når vi hælder 70cc, en betydelig større dyse og karburator og ofte en udstødning med friere flow ind i regnestykket. Så er det ikke længere 2%, men måske 1% eller mindre på fuld gas, til alt held er de fleste pumpede cylindere i aluminium og enten hårdkromet eller nicasil belagt, de kan overleve det meste et stykke tid, men for mange går det til sidst galt og pumpen får som det allerførste skylden når cylinder og stempel er smeltet.

Totakterens fjende er mangel på olie, og de fleste glemmer at karburatoren udover at kunne gi gas..eller ej..også er en effektiv "hane" der bestemmer olie mængden der er tilgængelig når olien blandes i benzinen.
    På fuld hane er der ingen problem, masser af benzin og olie. Scootere med gummitræk oplever det sjældent men mange med gearmaskiner kender det frygtede scenarie at stemplet sætter sig hvis man slipper gassen lidt for længe ned af bakken.

Oliepumpen er ikke svaret på alt, men den sikrer at motoren stadig får olie selvom gaskablet er slapt*
    (også kabelstyrede pumper, der giver en forudbestemt mængde på minimum indstillingen)

• Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

#28   11. nov Hvad var grunden til at den ikke kunne starte så? Var det pga. oliepumpen?
    Jeg har sat alt på rigitg og stemplet vender rigtigt osv.

Kommentér på:
Cylinder fyldt med olie