{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.348 visninger | Oprettet:

Elektronisk tændspole {{forumTopicSubject}}

Overvejer at købe elektronisk tændspole til min Maxi med 65cc Polini. Jeg tænker en Italy Racing eller VEC tændspole.
https://west-import.dk/taending-elektriske-dele-134/taendspole-elektronisk-p292
Jeg vil ikke give 1800 for en HPi tænding, så vil høre folks erfaringer med elektroniske tændspoler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektronisk tændspole
  • #1   7. nov 2017 Mine erfaringer ligger udelukkende med den fra bosch...

    Den virker skide godt,og er nem at indstille.

    Men den kan ikke holde til de rigtig høje rpm sådan en tunet maxi kan komme op på.

    Min døde første gang jeg krudtede den rigtigt af,i det høje rpm område..

    Skal du have lys?


  • #2   7. nov 2017 Ja, der "skal" være lys på, nu vi er gået ind i de mørke tider smiley

  • #3   7. nov 2017 Ville have foreslået en inerroter tænding.

    Men vis der skal være lys er det ikke en mulighed.

    Ved ikke hvad polini kittet tager af rpm. Men kunne forestille mig,at det er lidt højere end gilardoni.

    Så jeg vil mene du krudter spolen af når,du kommer op i de høje rpm område..

    Smed hpi på min da jeg også vil have lys på.
    Det spiller bare,dog skal du lige huske at have spændningsregulatoren med.


  • #4   7. nov 2017 Den vil tage omkring 9500-10000 omdrejninger. Jeg synes bare at 1800 er meget at smide efter en tænding, så kan jeg lige så godt beholde min normale tænding. Der er selvfølgelig mange plusser ved den, men tror bare ikke det er 1800 værd for mig.

  • #5   7. nov 2017 Din original tændning,med platiner holder heller ikke til de Rom i længden

  • #6   7. nov 2017 Ved det ikke lige... Vores anden Maxi med 70cc PSR har kørt snart 2 år uden skift af noget tændingsværk af slagsen, den ligger på cirka 10000 omdr. Men det må jeg afklare med mig selv smiley

Kommentér på:
Elektronisk tændspole

Annonce