{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

Tuning af Membran og skyllekanaler på Melody {{forumTopicSubject}}

Hej.

Søger rigtig meget nogle råd til at få min Melody til at køre lidt hurtigere..

Dobbelt membran?? hvor kan man tage den fra? Har osse læst mig til at nogle bare bore et hul, det ved jeg ikk lige om jeg har lyst til.

Jeg kunne os rigtig godt tænke mig at få hævet mine skyllekanaler men har ved ikke lige hvordan jeg skal gøre det.

håber der er noget kloge hoveder som vil hjælpe smiley

Mvh Theis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning af Membran og skyllekanaler på Melody
  • #1   31. okt 2017 Hæver du skyllekanalerne, så hæver du også udstødningsporten.
    Og når de to ting bliver hævet, så hæver du motorens effektive omdrejninger.
    Når det sker, så mister du en masse bundtræk og dermed optræk.
    Der fandtes engang en tunudstødning, med to afgange bagpå, præcis som der findes til Suzuki FZ50.

    At tune en Honda Melody er næsten en skam, medmindre man virkelig ved hvad man laver og derfor laver noget holdbart.
    Jeg havde dog valgt at holde den under 40kmt, hvis det var min.


  • #2   31. okt 2017 Tak for en meget fin beskrivelse smiley
    Jeg gøre ikke noget ved det med skyllekanalerne..

    Kender du noget til dobbelt membran? Men studs er boret op og håber på det lige vil give det sidste hvis jeg lige fik en dobbelt membran i.
    Jeg har os få mit topstykke planet med dog ikke monteret endnu.


  • #3   31. okt 2017 Husk at få op i dyse, når du gør studsen større og planer topstykket.
    Du kan faktisk måle og beregne størrelsen på din membran.
    Men på så lille en knallert og med så lave omdrejninger, så skal du ikke forvente at det hjælper noget særligt, med en større membran.
    Har du et billede af din nuværende membran?
    Læg en centimeterstok ved siden af. ( tommestok ).


  • #5   31. okt 2017 Men syntes nu også næsten at det er synd at tune en melody, med mindre den grim og uoriginal i forvejen smiley

Kommentér på:
Tuning af Membran og skyllekanaler på Melody

Annonce