360 visninger
|
Oprettet:
Til jer der kører fuld tuning {{forumTopicSubject}}
Alting er begrænset Ca 1/3
Når der er fuldt flow og fyldning
Skifter man spændingsfordeleren
Så går der 3 gange så meget strøm til tændrøret
Ellers har man kun 1/3 lys og tænding
Det er vigtigt at der er Max fløde i cyllen fra en go 17'
Ellers smelter stemplet
Det er benzinen og olien der køler cylinderen...
De gode tungere skifter hele ledningsnettet og tændingen
Men det reelle problem er mest bare spændingsfordeleren
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Og stop med at ryge tjald.
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 327
Hvad skulle det hjælpe at skifte ledningsnettet ? da den enkelte fabrikant kun har lavet et ledningsnet til den enkelte scooter/knallert .
http://gifimage.net/wp-content/uploads/2017/07/get-out-frog-gif.gif
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 486
Men der er noget af en god pointe gemt der, folks tendens til at opdatere alt pånær tændingen, og tilpasse resten af ledningsnettet.
Malossi laver komplette ledningsnet og el systemer til deres maxi scooter line, det funker rigtigt godt, men er lidt dyrt, men deres variable cdi gir virkeligt godt træk over et langt større område, Jeg kører min tænding på deres "S" mode, Ved "R" blir den hurtigt meget varm ved længere ture, og det klarer mit 12 rør ikke:)
mvh
apr 2017
Følger: 3 Følgere: 58 Scootere: 1 Emner: 25 Svar: 344
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 9
Køb et lattergaskit/nos til ingen penge
Til 12 g gaspatroner til 10 kr !
Koster plus minus 100 kr alt efter kvalli....
Man skal bare bore hul i cyllen, dreje gevind. Og montere dyse.... Og montere gasgiver ved gashåndtag... Piece of cake....
Men husk....
kun på scootere med fuld tun...
Og må kun udløses ved fuld gas på rouladen....
Og det er til optræk... Ikke til yderligere topfart...
Anbefaler at kun fyre 6 g gas af ad gangen....
Det giver sindssyg meget luft til blandingen. Så fed blanding og køligt tændrør er vigtigt... Og det køler enormt.... Så det må kun gøres når motoren har opnået driftstemperatur....
Ellers kan den sætte sig, eller Explodere.
Anbefaler skift af stempelring ved 1000 km hvis du bruger det meget... Eller skift af stempel ved 2000 km
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 9
Det er ulovligt... Det er sikkerhedsudstyr.... Politiet bemærker det... Alle maskiner er født med dem... Så skal du nemlig dreje hovedet for at orientere dig bagud... Og det er faktisk farligt... At køre uden...
Man kan faktisk få nogle små seje nogen til at montere på hjelmen!!!
apr 2017
Følger: 3 Følgere: 58 Scootere: 1 Emner: 25 Svar: 344
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 486
Gas skal ikke ind igennem et hul i cylinderen, det skal blandes med benzinen, og tør gas er ikke en god ide overhovedet, man borer huller til adapteren, og sætter de ønskede dysser i.
Skal man ud i gas, så skal det være våd nos, så man tilsætter både brændstof og extra ilt.
Problemet med tør nos er, at man giver sin motor en tyndere blanding, samt et højere press ved antænding, og det vil overophede, og ikke brænde optimalt, blandingen skal være meget korrekt.
Smider man bare gas på, til f.eks det sidste stykke af gassen, så kan man kun bruge max gas med det nos på, for karburatoren skal nemlig indstilles til det, lige som med kompressor, som jeg har valgt istedet, Jeg kører med 30mm karburator på min skipper 172cc, og har sat den lidt roligt op, men alligevel er den dysset 28 numre højere for at ramme den rigtige blanding, så jeg kører med skipper med 88 grader ca. Varmen svinger dog en del, efter vejr og kørsel, da jeg kører AC.
Især udst. er et problem med gas, du får brug for mere slup med gas, uden det gir nos ikke meget, men rigtigt opsat, så rykker det for vildt.
Og skal man rode med gas, så undgå de små gaspatroner, køb et rigtigt Nos kit, til våd nos, Det ligger på ca 6000kr for et i en passene str.
BTW.
Jeg kører uden spejle og blink for alt hvad der er bag mig er fortid, og det rager ikke folk hvor jeg skal hen :):):):)
Nos bruges mest på drag stripes, hvor der er begrænsning på ting, som spjældhus og CC str, i prostock og top fuel klasserne, en rpm styret kompressor kan derimod være god til race og gade race.
mvh
Til jer der kører fuld tuning