{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

Til jer der kører fuld tuning {{forumTopicSubject}}

Alting er begrænset Ca 1/3

Når der er fuldt flow og fyldning
Skifter man spændingsfordeleren
Så går der 3 gange så meget strøm til tændrøret

Ellers har man kun 1/3 lys og tænding

Det er vigtigt at der er Max fløde i cyllen fra en go 17'
Ellers smelter stemplet

Det er benzinen og olien der køler cylinderen...

De gode tungere skifter hele ledningsnettet og tændingen

Men det reelle problem er mest bare spændingsfordeleren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer der kører fuld tuning
  • #1   19. okt 2017 Hold lidt igen med husholdnings spritten..

  • #2   19. okt 2017 Gå i seng igen.

    Og stop med at ryge tjald.


  • #5   19. okt 2017 smiley smiley smiley
    Hvad skulle det hjælpe at skifte ledningsnettet ? da den enkelte fabrikant kun har lavet et ledningsnet til den enkelte scooter/knallert smiley .

    http://gifimage.net/wp-content/uploads/2017/07/get-out-frog-gif.gif


  • #6   19. okt 2017 Gal en smøre på et stykke tyndt brød.

    Men der er noget af en god pointe gemt der, folks tendens til at opdatere alt pånær tændingen, og tilpasse resten af ledningsnettet.

    Malossi laver komplette ledningsnet og el systemer til deres maxi scooter line, det funker rigtigt godt, men er lidt dyrt, men deres variable cdi gir virkeligt godt træk over et langt større område, Jeg kører min tænding på deres "S" mode, Ved "R" blir den hurtigt meget varm ved længere ture, og det klarer mit 12 rør ikke:)


    mvh


  • #7   20. okt 2017 smiley

  • #8   31. okt 2017 Til jer der kører fuld tuning og vil ha lidt mere....
    Køb et lattergaskit/nos til ingen penge
    Til 12 g gaspatroner til 10 kr !
    Koster plus minus 100 kr alt efter kvalli....
    Man skal bare bore hul i cyllen, dreje gevind. Og montere dyse.... Og montere gasgiver ved gashåndtag... Piece of cake....
    Men husk....
    kun på scootere med fuld tun...
    Og må kun udløses ved fuld gas på rouladen....
    Og det er til optræk... Ikke til yderligere topfart...
    Anbefaler at kun fyre 6 g gas af ad gangen....
    Det giver sindssyg meget luft til blandingen. Så fed blanding og køligt tændrør er vigtigt... Og det køler enormt.... Så det må kun gøres når motoren har opnået driftstemperatur....
    Ellers kan den sætte sig, eller Explodere.

    Anbefaler skift af stempelring ved 1000 km hvis du bruger det meget... Eller skift af stempel ved 2000 km


  • #9   31. okt 2017 Lad vær med at afmontere jeres sidespejle....
    Det er ulovligt... Det er sikkerhedsudstyr.... Politiet bemærker det... Alle maskiner er født med dem... Så skal du nemlig dreje hovedet for at orientere dig bagud... Og det er faktisk farligt... At køre uden...
    Man kan faktisk få nogle små seje nogen til at montere på hjelmen!!!


  • #10   31. okt 2017 Min kørelærer sagde at det ikke var lovpligtigt, da man alligevel skal orientere sig bagud, på grund af de blinde vinkler i sidespejlene

  • #11   1. nov 2017 GAS! smiley

    Gas skal ikke ind igennem et hul i cylinderen, det skal blandes med benzinen, og tør gas er ikke en god ide overhovedet, man borer huller til adapteren, og sætter de ønskede dysser i.

    Skal man ud i gas, så skal det være våd nos, så man tilsætter både brændstof og extra ilt.

    Problemet med tør nos er, at man giver sin motor en tyndere blanding, samt et højere press ved antænding, og det vil overophede, og ikke brænde optimalt, blandingen skal være meget korrekt.

    Smider man bare gas på, til f.eks det sidste stykke af gassen, så kan man kun bruge max gas med det nos på, for karburatoren skal nemlig indstilles til det, lige som med kompressor, som jeg har valgt istedet, Jeg kører med 30mm karburator på min skipper 172cc, og har sat den lidt roligt op, men alligevel er den dysset 28 numre højere for at ramme den rigtige blanding, så jeg kører med skipper med 88 grader ca. Varmen svinger dog en del, efter vejr og kørsel, da jeg kører AC.
    Især udst. er et problem med gas, du får brug for mere slup med gas, uden det gir nos ikke meget, men rigtigt opsat, så rykker det for vildt.

    Og skal man rode med gas, så undgå de små gaspatroner, køb et rigtigt Nos kit, til våd nos, Det ligger på ca 6000kr for et i en passene str.
    BTW.
    Jeg kører uden spejle og blink for alt hvad der er bag mig er fortid, og det rager ikke folk hvor jeg skal hen :):):):)

    Nos bruges mest på drag stripes, hvor der er begrænsning på ting, som spjældhus og CC str, i prostock og top fuel klasserne, en rpm styret kompressor kan derimod være god til race og gade race.

    mvh


Kommentér på:
Til jer der kører fuld tuning

Annonce