{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.357 visninger | Oprettet:

Begrænsninger - PGO G-max {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Har investeret i sådan en bandit, og vil gerne ha fjernet begrænsninger og ikke andet.
Bare så den lige har lidt mere skub i sig på bakkerne.

Er der nogen som ved med sikkerhed hvor de sidder?
Skive i variator ryger ud i morgen, er der ellers noget?

På forhånd, tak


Kommentarer på:  Begrænsninger - PGO G-max
  • #1   17. okt 2017 Fjern den der sidder i vario og under studsen.

  • #2   17. okt 2017 Okay tak.
    Havde håbet der ikke sad en under studsen smiley


  • #3   17. okt 2017 Fjern den ved vario først.

  • #4   17. okt 2017 Ja det gør jeg i morgen.
    Hvor meget giver sådan noget?
    Jeg føler lige nu den tager alt for mange omdrejninger og scooteren lyder jo nærmest til at blive kvalt af det, hehe..

    Den ka runde 50 ifølge speedo, hvilket var fint nok.
    Men op af bakke lander den på 25 og føler den næsten går i stå, det nu ikke så rart.


  • #5   17. okt 2017 Hvis der skal mere fart på, så skal du ud og finde en anden udstødning f. eks brugt

  • #6   17. okt 2017 Havde os en g-max og det var det samme med de 25 op af bakke. Men hvis du vil komme det til livs er du næsten nød til at fjerne tragten og dyse maskinen om fra 50 til 74 så får du det træk du savner, den er os begrænset i udstødning med blindrør, gir os mere træk hvis du blinder den af, min rendte cirka 50 kmt op af bakke med alle begrænsninger fjernet.

  • #7   18. okt 2017 Uhh..
    Ville helst ha undgået og sku hen og pille og dyse alt muligt om..
    Synes ikke jeg havde andet end bøvl med den sidste scooter efter det blev gjort smiley


  • #8   18. okt 2017 Du starter med at fjerne ringen i vario.
    Efter at det er gjort, så vender du tilbage herind og så ser vi på hvad der ellers kan/bør gøres.


  • #9   18. okt 2017 Det har jeg gjort nu, synes ikke der er nogen forandring, desværre. smiley

  • #10   19. okt 2017 Når du piller skiven
    Så husk at vario er afbalanceret på krumtappen
    Derfor
    skal den tilbage i den samme rille på tappen
    monterings pladen må heller ikke drejes
    Marker med tusch
    Clipsene skal også på samme plads
    Husk at shimme så rem stadig er i vinkel


  • #11   19. okt 2017 Alternativ

    Fjern skiven i kobling istedet for i vario
    Giver mange flere omdrejninger på baghjulet
    Let rullerne et halvt gram
    Køb de gode til 100 kr
    Husk at smøre vario og ruller med en smule lithiumfedt


  • #12   19. okt 2017 Jeg har hverken brug for at den skal køre meget stærkere eller bliver vildere.

    Bare at den får lov at yde det den kan over bakkerne, ligenu føles den død.
    Vil helst ikke rode for meget i den, så skiven bliver ved kobling, da jeg selv bare har ku fjerne skiven ved vario smiley


  • #13   19. okt 2017 Du skal tegne med en tusch på dit vario lidt over alt.
    Tag et billede af det.

    Kør en lang tur, hvor du kommer op på topfart.
    Tag et nyt billede af vario.

    Upload begge billeder herinde.


  • #14   19. okt 2017 Uanset hvad så er du nød til at lade motoren få noget mere benzin ved at fjerne begrænsningen ved studsen.
    Fjerner man ringen i Vario får du et længere gear, men du ændre ikke på motorens effekt, derfor vil farten være den samme op af bakke.
    Prøv da at undersøge hvad en scooter mekaniker skal have for at fjerne begrænsningen


  • #15   19. okt 2017 Tommy -

    Hvad er grunden til tusch?
    Jeg har pillet skiven ud, og sat det hele på igen og det er gjort uden at sætte nogen mærker?

    Nikolai -

    Får en ven til at hjælpe med at fjerne begrænsningen ved studs i næste uge, og har bestilt en GG udstødning istedet for den originale.

    Burde det så ikke løbe lidt bedre det hele?


  • #16   19. okt 2017 Jo det burde spille meget godt husk at dyse op til en 74 dyse. Min rendte som sagt 50 op af bakke og jeg vejer over de 100kg, og en 60-70 stykker ud af lige vej.

  • #17   19. okt 2017 Var din en G-max?

    Hvad sidder der af std dyse i sådan en, ved du det?


  • #18   19. okt 2017 Ja det var så en fra 2008, der sidder en dyse 50 i hvilket er meget lille efter min mening

  • #19   23. okt 2017 Hej.

    Nu har vi pillet tragten ud og kan ikke få den til at starte?
    Hvad søren kan være synderen her?

    Jeg købte ny pakning til studs nu det blev skildt af, ny tændrør's hætte og tændrør gnister fint, luftfilter er skruet af og prøvet med start gas, den hverken prutter eller noget, men man kan se benzin dampe, så den får benzin.

    Det kan da ikke være tragten som gør den ikke starter, vel?

    Hjælp modtages med kyshånd.


  • #20   24. okt 2017 Kan i se benzindampe ved karburatoren?
    Så er der to ting galt.

    1. i forsøger på at starte den uden luftfilter. ( det er en klar fy fy )
    2. din membran er utæt nu, fordi du sikkert har tabt snavs ned i den.
    ( du glemte/undlod nok at gøre hele området rent med en gammel tandbørste samt vand+sæbe, inden du adskilte det hele.



    Løsning.
    Skil det ad igen og tag din membran op og se ind i hullet på den.
    Kan du se lys?
    Så fix problemet. Fjernet snavset eller skift membranpladerne, hvis det er nødvendigt.

    Sæt det hele på igen, uden tragten mellem studs og membran.
    Og sæt så luftfilteret på igen.

    Nu starter den.


  • #21   24. okt 2017 Grunden til tuschen, den er så hamrende indlysende, så du selv ser det, når du har gjort det.
    Vi er mange af de gamle rødder herinde, som anbefaler det, når der er bøvl med topfarten på scootere, når den burde være meget højere.

    Husk at tage billede af vario før tusch, efter tusch og efter lang køretur med topfart.


  • #22   24. okt 2017 Luftfiler er ikke sat, kun selve dækslet hvor skummet sad på, selve filteret er stadig på.
    Synes bare jeg kan ane der er dampe fra luftfilteret da han prøvede og jokke.

    Jeg kørte på den på arbejde og endda ud til ham igår på den, kan membranen være utæt bare fordi jeg piller tragten ud? :S


  • #23   24. okt 2017 Læs det jeg skriver i indlæg #20, linie 4.

  • #24   24. okt 2017 Ja du skriver jo at der måske er noget snavs i, men derfor skulle den jo stadig reagere på noget startgas? Hvilket den hverken gør eller antyder til at starte.

    Så tvivler altså lidt det er den


  • #25   24. okt 2017 Du har glemt stelledningen så.
    Og nej, den reagerer ikke på startspray, hvis den skyder det ud igen.


  • #26   24. okt 2017 Jamen den sku vel angive et eller andet ved og skyde noget ind ved tændrør,luftfilter?

    Eller har jeg misforstået noget?


  • #27   24. okt 2017 Hov, og stel ledning sidder på smiley

  • #28   24. okt 2017 Hvordan skal den angive noget, når der ingen gnist er?

    Du har lavet noget rod.


  • #29   24. okt 2017 Hvor får du den idé fra at den ikke gnister?

    Skrev i #19 at den fint gnister


  • #30   24. okt 2017 Det mærkeligt, og den reagere overhovedet ikke på motorstart ikke engang bare prutte lidt?

  • #31   24. okt 2017 Nej, den prutter ikke engang, og det vil jeg jo mene den ville med startgas.

    Han har så li ringet ham som kigger på den, at han mener der ikke er nok kompression på, at cylinderen måske er træt


  • #32   24. okt 2017 Men synes bare stadig at det virker top underligt, når jeg har kørt på den i en uges tid uden problemer og kørte endda over til ham, vi piller tragt ud og renser omkring selvfølgelig, intet andet.

    Så kan vi bare ikke få liv i den mere


  • #33   25. okt 2017 Ja det lyder godt nok mærkeligt, og du har husket 2 pakninger en mellem membran og blok og en mellem membran og studs?. Tror ik det er død cylinder, der skal ske noget voldsomt før den overhovedet ikke gider at starte, såsom knækket stempelring eller en låsering der er hoppe ud. Tjek om den får benzin og tjek alle elektriske samlinger efter i har haft sædekassen af

  • #34   25. okt 2017 Han ringede sent igår, det er sku cylinderen.
    Der var røget noget af stemplet, så det er sku røget sig en tur smiley


  • #35   25. okt 2017 Øv ny cylinder nok husk at køre cylinderen til

  • #36   25. okt 2017 Ja, hvad er reglerne indenfor støbejern?

  • #37   25. okt 2017 Vil sige halv gas de første 100km.

    Fra 100 til 200 stadig mest halv gas dog må man godt give kortvarigt fuld gas en 10-20 sekunder.

    200 til 300 må du godt køre med 75% gas samt fuld gas i op til et minut efter du er nået 300 km burde du kunne køre der ud af uden Problemer.

    Husk en skvat olie i benzinen skader ikke når du tilkøre en cylinder


  • #38   25. okt 2017 Så den kunne godt starte før du pillede tragten ud og bagefter kunne den ikke og i mellemtiden er der røget noget af stemplet?

    Magisk.


  • #39   25. okt 2017 Det var hvad han sagde Tommy, som jeg skrev har jeg kørt på den hele ugen og også ud til ham, han ringer så og siger at det har bare været i spørgsmål om tid før cylinderen var røget da der ikk var meget kompression på, og da han fik det skildt af sagde han det.

    Om det Magisk, ved jeg ikke.
    Ved dog ikke hvor du vil hen med det.

    Fortsat go aften!


  • #40   25. okt 2017 Når der ryger dele af stemplet, så er der noget helt galt.
    Så har det været ekstremt varmt.


  • #41   25. okt 2017 Det muligt, jeg ved det ærligt talt ikke.
    Købte den for et par uger siden og har bare kørt på den til og fra arbejde smiley

    Har du nogen forslag hvad det kan være?
    Kan det være fordi den har været ulovlig og sælger har prøvet og gøre den lovlig igen?


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #42   17. feb 2019 hej. er den nogle der ved hvad dette skyldes har en pgo G max starter fint og tager gas, men efter ca. 1/2 minut går den Heldt ned i omdrejning selv om den for fuld gas. er der nogle som kan hjælpe. Vh Per

Kommentér på:
Begrænsninger - PGO G-max

Annonce