Pgo t-rex 110 ccm {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
I weekenden har jeg købt en PGO T-REX 110 ccm.
Jeg var ude at køre søndag i det dejlige vejr for at se hvordan den kørte.
Min kammerat kørte bag ved mig i bil for hvis nu der skulle opstå med problemer .. til sagens kerne.. Han målte mit på intet tidspunkt over 90 ..
Nogen som har nogen erfaringer ?
Nogen som ved et sted man kan få performance dele ?
Sidder der nogen begrænsninger i den ? Tænding , indstigning, karburator, udstødning...
Har læst meget, men de fleste tråde har været gamle (2010) og syntes de der har skreg har virket meget "lyserøde"
Jeg har selv tunet en pgo 50 ccm
En Aprilia RS 50
En benelli 941 mener jeg den hed
En Yamaha 4gear membran krumtaphus..
Så i må gerne tale avanceret.. Jeg er uddannet mekaniker
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 482 Emner: 63 Svar: 2.084
jan 2010
Følgere: 269 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.246
aug 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Brian .. Jeg er godt klar over det Brian, Jeg søger efter nogen der har rodet med t-rex'en og har nogle erfaringer..
Alle motorer kan komme til at køre bedre .. spørgsmålet er bare Hvad der skal til og om det koster for meget i forhold til det man får går ud af det..
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Der er nok større chance for at få et brugbart svar.
aug 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Har tænkt tanken.. men det er jo næsten helt pinligt ????
aug 2005
Følger: 104 Følgere: 199 Scootere: 23 Emner: 31 Svar: 1.735
Tun ved jeg ikke om man kan få til dem.
Men du kan jo altid selv montere anden indsugning og kabu, lave et rør om til den så burde den da rende stærkere, men tvivler på det nogensinde bliver en hurtig maskine
Næste gang så køb en med hiper big blok på
jan 2010
Følgere: 269 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.246
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 486
Du har valgt en af de kedeligste maxi scootere, der fåes ikke meget til den, smid eventuelt en runner eller skipper motor på den, Min er en skipper, der er lavet alt til den fra Malossi, og smider man det hele på, så runder den 160kmt, så det har jeg gjort på min, ingen 70cc kan følge optrækket ihvertfald
Jeg har valgt AC kittet 174cc frem for LC kittet, gider ikke den extra vægt, samt en grim forende pga lufthuller.
Men tag dig i agt, det er meget dyrere end knallerter, min står mig i næsten 30k kr nu.
Men lidt du kan gøre, du skal have cylinderen af, og porte den, plane den, hakke den samt blueprinte og flow optimere den, og så en 25mm karburator, samt tun udst, så runder den 120kmt.
Husk at PGO maxiscooter er kendt for deres dårlige krumtap, så skift den, de koster ca 3000kr, men det er penge godt givet ud, vælg malossis krumtap, de er guderne i maxi scootere, Min har næsten 10hk mere end med Polinis maxiscooter kit, og det mærkes sgu:)
mvh
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 486
mvh
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 486
mvh
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.154
Så skubber du stemplet ned, så det har passeret skyllekanalerne.
Så ser du efter om dele af stemplet blokkerer for den øverste skyllekanal.
Gør den det, så tegn den op med en tusch.
Sav det væk, som blokkerer kanalen og slib det rent med korn 400.
Min bror gjorde det på sin BWs med sit Stage6 Sport Pro kit.
Af uforklarlige årsager, så har Stage6 valgt samme stempel til vandret mina, som til lodret mina.
Det resulterer i at stemplet blokkerer for indsugningen, som jo sidder i øverste skyllekanal.
Resulatet var mærkbart flere HK og der havde han allerede 21mm dellorto, big evo membran og Yasuni C16 på.
sep 2010
Følger: 26 Følgere: 21 Scootere: 15 Emner: 26 Svar: 538
Det er jo også en to takter.
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
Det er en 110 trex også
sep 2010
Følger: 26 Følgere: 21 Scootere: 15 Emner: 26 Svar: 538
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
sep 2010
Følger: 26 Følgere: 21 Scootere: 15 Emner: 26 Svar: 538
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 486
Det dårligste ved Skipper er deres RMS krumtap, den skal lige skiftes ud med malossis krumtap, så holder de sgu godt, Min gik kun 130 med technigas udst, da jeg smed malossi udst. på rundede den de 150kmt, og optrækket blev meget bedre.
Jeg kører med 30mm karburator på min, normalt smider folk bare en 25mm karburator på, da skyllekanalerne ikke alligevel tillader brugen af de extra 5mm, så den blev flowoptimeret, større porte og skyllekanaler, og blueprintet til det, så kom der sgu smæk på, standart trækker de bedst i 9000rpm området, men min trækker langt bedst i 12k området, så jeg smed 7 grams ruller i, og havde flere hk i et lavere gear, så den er meget ivrig efter at løfte forhjulet.
Deres støddæmper bagpå er ikke ret gode, så den bør man osse skifte, Jeg kan godt lide Dobblers luftaffjedring, den er rar for ens krop, på lange ture.
I det store hele så er det en hiper 2 motor blok, i lidt større dimentioner, det er en rigtig lækker motor.
En ting som plager mange som ejer en skipper, er at man ikke kan købe nye skjolde til dem mere, men gilera stalkers skjolde kan tilpasses, men lidt snilde.
mvh
sep 2010
Følger: 26 Følgere: 21 Scootere: 15 Emner: 26 Svar: 538
Pgo t-rex 110 ccm