{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.100 visninger | Oprettet:

rene k
rene k
Tilmeldt:
7. aug 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Pgo t-rex 110 ccm {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

I weekenden har jeg købt en PGO T-REX 110 ccm.

Jeg var ude at køre søndag i det dejlige vejr for at se hvordan den kørte.

Min kammerat kørte bag ved mig i bil for hvis nu der skulle opstå med problemer .. til sagens kerne.. Han målte mit på intet tidspunkt over 90 ..

Nogen som har nogen erfaringer ?

Nogen som ved et sted man kan få performance dele ?

Sidder der nogen begrænsninger i den ? Tænding , indstigning, karburator, udstødning...

Har læst meget, men de fleste tråde har været gamle (2010) og syntes de der har skreg har virket meget "lyserøde"

Jeg har selv tunet en pgo 50 ccm
En Aprilia RS 50
En benelli 941 mener jeg den hed
En Yamaha 4gear membran krumtaphus..

Så i må gerne tale avanceret.. Jeg er uddannet mekaniker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo t-rex 110 ccm
  • #1   2. okt 2017 Prøv at kigge i variatoren , under studsen eller udstødningen kunne meget muligt være begrænset. Gætter bare så ikke noget jeg ved noget om

  • #2   2. okt 2017 De køre ikke hurtigere

  • rene k
    rene k Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   2. okt 2017 Mads : Sry Bro men hvis du ikke ved noget om det.. Jeg eftersøger nogen der ved noget om det ..

    Brian .. Jeg er godt klar over det Brian, Jeg søger efter nogen der har rodet med t-rex'en og har nogle erfaringer..

    Alle motorer kan komme til at køre bedre .. spørgsmålet er bare Hvad der skal til og om det koster for meget i forhold til det man får går ud af det..


  • rene k
    rene k Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #5   2. okt 2017 Hej Henrik..

    Har tænkt tanken.. men det er jo næsten helt pinligt ????


  • #6   2. okt 2017 Jamen de kører ikke hurtigere std, jeg arbejder med en der har en 110cc T-rex, den målte vi til og have 7,8hk std og kørte lige over 90km/t på mit rullefelt.

    Tun ved jeg ikke om man kan få til dem.

    Men du kan jo altid selv montere anden indsugning og kabu, lave et rør om til den så burde den da rende stærkere, men tvivler på det nogensinde bliver en hurtig maskine smiley

    Næste gang så køb en med hiper big blok på smiley smiley


  • #7   2. okt 2017 Jeg har en kammi som har en og den har han haft i 2 år og vi har prøvet alt udover turbo og lattergas men i bund og grund der er ikke det vilde tun til den motor vi har haft Max fart på 110 kmt ved at skifte cdi lave vario og rem Skive og kobling om udstødningen holder den også en smule tilbage men jeg sys ikke det er tiden vær jeg sys i stedet at du skal finde en piaggio skipper liner pis men den kan du få tun til mener der er lavet 180 cc til den og 160 kmt er ikke uset på den motor når den sidder på en runner smiley

  • #8   2. okt 2017 Jeg kører maxi scooter, og har skamtunet min smiley

    Du har valgt en af de kedeligste maxi scootere, der fåes ikke meget til den, smid eventuelt en runner eller skipper motor på den, Min er en skipper, der er lavet alt til den fra Malossi, og smider man det hele på, så runder den 160kmt, så det har jeg gjort på min, ingen 70cc kan følge optrækket ihvertfald smiley
    Jeg har valgt AC kittet 174cc frem for LC kittet, gider ikke den extra vægt, samt en grim forende pga lufthuller.
    Men tag dig i agt, det er meget dyrere end knallerter, min står mig i næsten 30k kr nu.

    Men lidt du kan gøre, du skal have cylinderen af, og porte den, plane den, hakke den samt blueprinte og flow optimere den, og så en 25mm karburator, samt tun udst, så runder den 120kmt.

    Husk at PGO maxiscooter er kendt for deres dårlige krumtap, så skift den, de koster ca 3000kr, men det er penge godt givet ud, vælg malossis krumtap, de er guderne i maxi scootere, Min har næsten 10hk mere end med Polinis maxiscooter kit, og det mærkes sgu:)

    mvh


  • #10   2. okt 2017 Alt er det samme som på knallert scootere


    mvh


  • #14   2. okt 2017 Man tager cylinder og stempel ud og samler det, stående frit i hånden.
    Så skubber du stemplet ned, så det har passeret skyllekanalerne.
    Så ser du efter om dele af stemplet blokkerer for den øverste skyllekanal.
    Gør den det, så tegn den op med en tusch.
    Sav det væk, som blokkerer kanalen og slib det rent med korn 400.

    Min bror gjorde det på sin BWs med sit Stage6 Sport Pro kit.
    Af uforklarlige årsager, så har Stage6 valgt samme stempel til vandret mina, som til lodret mina.
    Det resulterer i at stemplet blokkerer for indsugningen, som jo sidder i øverste skyllekanal.

    Resulatet var mærkbart flere HK og der havde han allerede 21mm dellorto, big evo membran og Yasuni C16 på.


  • #15   4. okt 2017 Du skulle have købt en piaggio skipper 150cc i stedet for, det virker bare...
    Det er jo også en to takter.


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #16   4. okt 2017 15#
    Det er en 110 trex også smiley


  • #17   4. okt 2017 fås de ikke også i 4 takter....?

  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #18   4. okt 2017 Jo, men så er de 150cc smiley

  • #19   4. okt 2017 Kan sige så meget at en standart skipper køre ca 120 på toppen, og smider man så lige et 172cc cylinder kit på så går den 130 ca med det fedeste moment...

  • #20   4. okt 2017 Smider man Malossi`s ting på hele vejen, så er den over 150kmt, Men det er dyrt.
    Det dårligste ved Skipper er deres RMS krumtap, den skal lige skiftes ud med malossis krumtap, så holder de sgu godt, Min gik kun 130 med technigas udst, da jeg smed malossi udst. på rundede den de 150kmt, og optrækket blev meget bedre.
    Jeg kører med 30mm karburator på min, normalt smider folk bare en 25mm karburator på, da skyllekanalerne ikke alligevel tillader brugen af de extra 5mm, så den blev flowoptimeret, større porte og skyllekanaler, og blueprintet til det, så kom der sgu smæk på, standart trækker de bedst i 9000rpm området, men min trækker langt bedst i 12k området, så jeg smed 7 grams ruller i, og havde flere hk i et lavere gear, så den er meget ivrig efter at løfte forhjulet.

    Deres støddæmper bagpå er ikke ret gode, så den bør man osse skifte, Jeg kan godt lide Dobblers luftaffjedring, den er rar for ens krop, på lange ture.

    I det store hele så er det en hiper 2 motor blok, i lidt større dimentioner, det er en rigtig lækker motor.

    En ting som plager mange som ejer en skipper, er at man ikke kan købe nye skjolde til dem mere, men gilera stalkers skjolde kan tilpasses, men lidt snilde.

    mvh


  • #21   4. okt 2017 hvis du skulle være interesseret i en skipper har min makker en 12-15 stk på lager....

Kommentér på:
Pgo t-rex 110 ccm

Annonce