{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

jimmi l
jimmi l
Tilmeldt:
5. maj 2012
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21

udstødning {{forumTopicSubject}}

hej sg vil høre om der er en der kan hjælpe mig har lige sat Denne racing pakke består af stage6 MKII racing cylinder, R-setup racibng 14K udstødning, 21mm R-setup karburartor, samt stage6 luftfilter, choker og dyser men når jeg giver gas trækker den ikke den 4 takter har prøvet dysser fra størrelse 82 til 110 og intet hjælper har en anden knæk og når jeg sætter den på ligger jeg på ca 90 kmt nogle der kan sige mig hvad problemmet evt kan være større /mindre dysser flytte nålen hjælp venligst på forhånd tak

link til pakken : https://www.msp-tuning.dk/racing-pakke.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udstødning
  • #1   12. jul 2017 Du Ska også skifte kobling vario krumtap membran osv

  • #2   12. jul 2017 Håber ikke din krumtap er standard..

    Har du husket at justere rulle vægt, trykfjeder og trimfjedre?

    Du må ikke gå under dyse 100, så dør baby..


  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #3   12. jul 2017 Alt det har jeg styr på nu spurte jeg ang udstødningen det er den der driller

  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #4   12. jul 2017 Har dyse 105 i nu med den knæk jeg køre med men vis jeg bare smider den anden på står den fint i Tom gang og gi er jeg gas så begynder den at 4 takte og trækker slet ikke

  • #5   12. jul 2017 Din opsætning?

    Tvivler på du har styr på det desværre..


  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #6   12. jul 2017 Ralle det fint spørg om en ting vis du ikke gider svare på det så lad vær finder et andet sted at søge hjælp men vis du ved hvordan det hele skal være så skriv da endelig her h Orsan jeg skal sætte min maskine op så slipper jeg jo for at rode med den frem over på forhånd tak

  • #7   12. jul 2017 Uden info.. Ingen hjælp..

  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #8   12. jul 2017 Haha har jo givet info jeg har anden kobling og ruller og vario trykfjere og alt det den køre ok med den ene knæk så sidder på søger bare et svar på ang hvad problemet kan være men det lader jeg ligge god dag

  • #9   12. jul 2017 Du har intet brugbart info givet..

    Jeg gider egentlig ikke engang spørge igen..

    Du har forspildt din chance for et hurtigt svar på dit problem..
    - God dag..


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #10   12. jul 2017 Din membran er problemet. Efter de oplysninger du giver, tyder det på at dine membranblade ikke kan følge med de højere omdrejninger som r setup 14k udst. Giver. Med andre ord, så kan bladende ikke nå at lukke korrekt og overfodrer derved motoren. Det er mit bud.

  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #11   12. jul 2017 Ok mange tak det vil jeg se på om det er problemet

  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #12   12. jul 2017 Afmonter membran. Og så prøv at holde den op mod solen, kan du se lys i kanterne så skal bladende skiftes. Evt. Prøv at vende membranbladende om. Eller byt dem rundt.

  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #13   12. jul 2017 Super det prøver jeg giver besked ang hvad der sker

  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #15   12. jul 2017 Ellers tager vi den derfra step by step. En ting af gangen.

  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #16   12. jul 2017 Jep jeg køre med en polini fra scooter team nu og der trækker den fint er den anden virkelig så meget kraftigere?

  • #17   12. jul 2017 Det er ikke dine membran blade..

  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #18   12. jul 2017 Ralle nu har du skrevet hele dagen uden at gi nogen form for hjælp så vis du ikke kan andet end at blande dig uden at hjælpe så vil du ikke være flink at finde en anden tråd at irritere mvh

  • #19   12. jul 2017 OMG!

    Du VIL jo ikke have hjælp..

    Hvis du ville det, så havde du svaret på de spørgsmål der stilles, og kommet med det info..

    Du må bare forstå at du intet brugbart hjælp får, kun gæt, så længe du ikke svarer..

    Hvis du kendte mig, eller bare kendte til siden her, så ville du slet ikke ha skrevet det du har skrevet..


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #20   12. jul 2017 Problemet er igennem benzinvejen eller tænding. Det er 100% sikkert. Ingen af de andre nævnte ting vil pludselig kunne få motoren til at firtakte.

  • #21   12. jul 2017 Det har du kun til dels ret i Kasper..
    - Jeg er nemlig ret meget i tvivl om det er fordi den firetakter overhovedet..

    (Mange tager fejl på dette punkt)..

    Men igen, vi kan lege gætteleg fra nu og til jul, så længe manden ikke rigtig forstår at svare på det der bliver spurgt om..


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #22   12. jul 2017 Der vil altid findes undtagelser der bekræfter reglen.
    Men man må gå ud fra at rullerne også er afstemt til den nye vilde Racing udst. Jeg vuderer at hvis den kører 100% optimalt med den ene udst. I forhold til rullerne. Så skal der vægtreduceres 15% på rullerne med den "store" udst. Men en ting er teori derhjemme bag skærmen, virkeligheden kan være mere flydende


  • #23   12. jul 2017 Og præcis derfor, må manden der står med maskinen, komme med det info der skal bruges, da vi intet kan se, høre, eller føle. Her fra hvor vi sidder..
    - Uden info kan man kun gætte, og det er der ingen der kan bruge til noget..

    Vi kan vel kun håbe på manden snart forstår at der skal bruges info..
    - Og at vi ikke spørg efter den, hvis ikke det var fordi vi ville hjælpe, og netop skal bruge den til dette..


  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #24   12. jul 2017 Kasper mange tak for hjælpen det var membran pladerne så problemet var ikke så stort mange tak den køre nu

  • #25   12. jul 2017 Sjovt membranbladene kunne kende forskel på udstødningerne, og kun ville virke med den ene hva?.. smiley :D smiley

    (Men lad os bare sige det var dem, så er det kun dem med viden indenfor faget der griner lidt) smiley smiley


  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #26   12. jul 2017 Ralle hvad med at få dig et liv du må da ha det noget så skidt siden du skal blive ved seriøst der må godt nok være kedeligt der hvor du kommer fra jeg fik et svar på mit spørsmål og det var heldigvis det længere er den jo ikke så hvorfor den latterlige kommentar evt fordi du ikke havde ret eller hvad der nu trykker dig har set på mange andre spørgsmål i forum og det medste af det du laver er jo nærmest at svine alle andre til gab siger jeg bare

  • #27   12. jul 2017 Jeg sidder på arbejdet lige nu, og har masser af tid til overs..
    - Har skam et super liv tak smiley

    Havde jeg taget fejl, så skidt med det..
    - Problemet er bare jeg ikke tror på det var membranen..

    Det er fysisk ikke muligt, hvis det du skriver i #0 altså passer..
    - Tag det fra en med over 20 års erfaring..

    Jeg sviner aldrig folk til (der ikke først har svinet mig)..
    - Kom gerne med bare et eneste eksempel.. (Burde vel være mulig med mine 11200 kommentarer?).

    Hvad var der så galt med membranen om man må spørge? smiley


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #28   12. jul 2017 Selvfølgelig er det fysisk muligt, alt andet ville være nonsens. Hvis motoren pludselig begynder at te sig og FIRTAKTE ved at få en vildere udstødning monteret så er det netop benzinvej/tænding der ville være det første man fejlsøger. Rullevægt vario kobling og diverse fjedrer vil ALDRIG kunne få motoren til at firtakte. Længere er den ikke. Vh kasper

  • #29   12. jul 2017 Forkert..

    Er rullevægten for stor, vil motoren ikke kunne nå resonans, og derved vil den pludre og hoste, i forsøget på at nå op i omdrejninger..
    - MANGE vil betragte det som at firetakte, og det er det i teorien også..
    (I dette tilfælde kunne rullevægten passe fint til polini udstødningen, men være alt for tunge til r-setup røret, da det er kraftigere, og kræver flere omdrejninger for at yde noget som helst)..

    Derimod vil en membran (og her er det er total ligemeget hvilken) ALDRIG kunne få en motor til at køre perfekt med en semiracing udstødning, og efterfølgende slet ikke kunne få den til at trække bare lidt, og oven i købet firetakte, med en racing udstødning.
    - I så fald skal vi over de omdrejninger hvor den kunne køre 90 km/t med den anden udstødning, og derved ville topfarten være den samme, og problemerne først starte efter de 90 km/t).

    Vi er dog enige om at en forkert membran kan være skyld i en motor ikke yder optimalt, men den kan IKKE være skyld i dette problem.
    - Hvis vi igen antager at det han beskriver som værende problemet, så også passer med virkeligheden..


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #30   12. jul 2017 Ralle du har til at have DIN mening jeg er bare delvist uenig i din antagelse og fred være med det. det vigtigste er at jimmis scooter kører. Og så vil jeg i øvrigt skide på om du så har 20 års erfaring som grønthandler du skal bare ikke tale ned til mig som du prøver ved med alle andre. Mig skriver man til eller om med respekt.vh kasper

  • #31   12. jul 2017 Det er ikke MIN mening, det er simpel fakta..
    Meninger kan der laves om på, men fakta er konstant..

    Jeg har skam ikke på noget tidspunkt talt ned til dig?
    - Det har du derimod lige gjort ved at nævne grønthandler?

    Hvor mener du jeg taler ned til dig?
    Og hvad er delvist uenig i?


  • #32   12. jul 2017 Er desuden enig i at det er super godt Jimmis scooter nu kører..

    Men jeg venter stadig på Jimmi svarer på hvad der var galt med membranen, eller i det mindste hvilken han skiftede fra, og til?


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #33   12. jul 2017 Stop dig selv du er jo ude af kontrol man. Jeg gav manden et gratis råd uden dikkedarer jeg krævede ikke alle mulige oplysninger om opsætning. Og det virkede. Det er fakta

  • #34   12. jul 2017 Udenomssnak.. smiley
    - Det er også det nemmeste..

    Det er fakta, eller løgn (fordi Jimmi tydeligvis blev fornærmet) ja..


  • #35   16. jul 2017 Stadig intet nyt fra Jimmi om den membran smiley

  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #36   16. jul 2017 Vi er nogle stykker der godt ku tænke os at vide om der har været positiv fremgang:-) !

  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #37   17. jul 2017 Den køre og trækker fint nu

  • #38   17. jul 2017 Hvad der var galt med membranen?
    - Eller hvilken skiftede du fra og til?


  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #39   17. jul 2017 Havde en polini Evo på kunne ikke se hvad den fejlede men købte en stage6 og satte på men regner med den var slidt da det virkede som om den ikke lukkede helt tæt

  • #40   17. jul 2017 Så vil jeg da mene det er lidt underligt den kørte perfekt med den anden udstødning, og ikke spyttede benzin ud i luftfilteret?

    Igen, hvis det var en Polini EVO membran, så har problemet jo ikke været som Kasper skrev, at membranbladene ikke kunne følge med den nye kraftigere udstødning..
    - Og var den defekt, så ville den næppe kunne køre 90 km/t. uden problemer med den gamle udstødning, uden ihvertfald som minimum at lave blowback gennem karburatoren..?


  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #41   17. jul 2017 Ja måske men den køre nu så det jeg glad for

  • #42   17. jul 2017 Det er super fedt den kører nu, men tvivler dog stadig på det var membranen smiley

    Den nye udstødning skal jo køre med væsentligt lavere rullevægt, og det kan sagtens være derfor den ikke har kunne komme op i omdrejninger..


  • jimmi l
    jimmi l Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #43   17. jul 2017 Troede jeg også og prøvede det skam var nede på 3G ruller stadig ingen hjælp før jeg skiftede membranen så det må ha været den

  • #44   17. jul 2017 Ja oki..

Kommentér på:
udstødning

Annonce