{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

Hvad kunne man så lave af forbedringer TOP FART {{forumTopicSubject}}

har en Jog R 2015 model
Opsætning
Cylinder 70cc polini sport ø12
krumtap polini evo ø12 HELT RUND 16 mm inde ved vaio så den er rund
kabo 21mm 82 dyse
std studs
membran std
vaio polini hispeed 16mm 6,4 ruller
Rem Malossi MHR
Kobling Malossi delta
trim fjedre sorte
trykfjedere rød malossi
gearing AEROX
tænding std
cdi Motorforce
R-setup 11k udstødning

skulle gerne have købt stage 6 studs og 28 mm stage 6 kabo

men ja hvad kan man mere lave af tun på den kom med nogle friske kommentar hvad du ville havde pillet ved for at få den mest bedste top fart, ps ja ved godt jeg kunne skifte til allo cyl men det ik lige mig de cyl der ik holder til flere km smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kunne man så lave af forbedringer TOP FART
  • #1   24. apr 2017 28mm karburator er latterligt, til den skod cylinder.
    Hullet er så stort, så flow/mm2 igennem den bliver så lille, at forstøvningen bliver alt for dårlig.

    Du skal op i Stage 6 Racing eller Stage 6 Sport Pro.
    Eller noget deromkring.

    Hold dig væk fra støbejern, hvis du vil have fart på.


  • #2   24. apr 2017 Også noget dyrt jøl dervarme sætter sig, der for vælger jeg støbejern men forståeligt at det giver 20 gange mere fart med alo cyl men skal bruge en cylinder der holder til mange km og kan race det går ik den pludselig bare dør og skal skifte stempel efter 250 km smiley


  • #3   24. apr 2017 Jeg ved ikke hvad du har haft gang i.
    Jeg har smadret en del støbejernscylindre, men ikke en eneste alu.
    Alu køler jo MEGET bedre.
    Derfor holder de også til flere tæv.
    Du glemmer da bare at dyse op, når du skifter fra jern til alu.
    Der er ingen som skifter stempel efter 250km.
    Dem der kører banekørsel, de skifter stemplet efter et bestemt antal timer.

    Stage 6 Sport Pro koster ikke ret meget mere end dit Polini Sport.
    Du går nærmest direkte fra 10hk til 15HK med dit setup.
    Husk at skifte dysen.


  • #4   24. apr 2017 tusind tak for svaret smiley men jeg er lidt en af dem der godt kan lide at køre rat meget forstærk på vejen ^^ men så må jeg se om jeg kan sælge det her igen, hvade også købt en top preformace gearing 16/41 mener jeg den gik 88 men blev over hovedet ikke trukket helt ud

  • #5   24. apr 2017 men Tommy så får jeg nok brug for din hjælp til den første med indstilling af kabo det tror jeg du har 20 gange mere styr på en jeg har, når jeg får sat 28 mm på skal man så ikke tage et par prøve tur hvis den overhovedet gider at køre, og tjekke tændrøret ind til den har den rigtige farve smiley

  • #6   24. apr 2017 Hvad vil du dog med 28mm?
    Det egner sig jo ikke til hverdagsbrug og det bliver svært at indstille, pga netop forstøvningen.


  • #7   25. apr 2017 ville jeg ikKE mene kommer vel an på hvor man køre ??? og om man køre med et stort power luftfilter, den skal jo ik bare brændes af og have fuld hug hele tiden

  • #8   25. apr 2017 Så men hvad du vil.
    En støbejernscylinder kan umuligt suge mere end 21mm.


  • #9   26. apr 2017 Jammen kan jeg bruge en alu til hverdag kørsel ?

  • #10   26. apr 2017 Sagtens.
    Det kit som yder mest og holder længst, det er MHR Replica.
    ( sammenlignet med alle støbejerns kit ).
    Det holder sagtens 20.000km, hvor blot du overholder stempelskift ved de anførte km.

    Ellers så er det Stage 6 Sport Pro, hvor du bare skifter stempelringen for hver 2000km.


  • #11   27. apr 2017 Er det rigtigt jeg smadre min motor med denne opsætning og har std tænding i pga jeg vil meget gerne have lys på men en skriver jeg smadre motoren hvis jeg ik skifter over til en malossi tænding???!!! Pga jo højere komprition pga en std tænding ikke kan følge med ?!?! Nogle der kender noget billigt der kan følge med og lave lys !? smiley

  • #12   27. apr 2017 Nej, den kan sagtens holde.

  • #13   27. apr 2017 tænding har intet med kompression at gøre.

  • #14   27. apr 2017 Ved du om det er muligt at rykke en std tænding på en jog r så den får det rigtige forbrændings tidspunkt hvis man har urmalår og alt det der til det præcis forbrændings tidspunkt? Kan jeg så rykke den 1.5 mm ?? Ps tror du godt at den ville kunne klare Yasuni knæk c 30 eller der for meget modstand i hvis jeg får en alu cylinder ? Eller er det mest optimale at få et yasuni c21 ??

  • #15   28. apr 2017 Du kører ikke med std tænding med C21.
    C30 er mest til portede cylindre.

    Køb en R-Setup tænding med lys.


  • #16   28. apr 2017 snakkede med en mekaniker i går og han sagde at std tænding og tunings tænding er jo nærmest det samme, de burde jo ik lave en std tænding man ik kan stille på hvad er det så med tunings tænding ud og det giver meget mindre vægt på svinghjulet?? hvis man kunne indstille tænding med et ur der viser præcis forbrændings punkt ville den jo køre hurtigere men der må jo være meget mere dødmands vægt i en std tænding ? det ville jo give noget på toppen i sidste ende ik ? hvad er grunden så at man laver en tænding der kun laver gnist ????? der skal jo ik mere end en gnist til at antænde benzin det burde jo give en fuld forbrænding ???

    hvad ville racer tænding så gøre ved min maskine ??? den vejer mindre så den er hurtigere til at sige og falde i omddrejninger kan den så stadig blive ved med at holde så hurtige omdrejninger ??? altså i slut punktet ???


Kommentér på:
Hvad kunne man så lave af forbedringer TOP FART

Annonce