{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

Frederik F
Frederik F
Tilmeldt:
16. feb 2017
Følger: 13 Emner: 5 Svar: 15

Vespa lx 50 varioskive {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Et hurtigt spørgsmål. Har lige købt en fuld lovlig Vespa der kører 55 på speedometeret. Vil pille skiven og kan ikke finde ud af om det er nødvendigt at sætte større dysse i eller ej. Piller ikke ved udstødningen.

Mvh Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vespa lx 50 varioskive
  • #1   28. mar 2017 skal du ikke . et speedometter på vespa lx50 har en misvisning på ca 5 km/t , ved det har selv en vespa piaggio lx50

  • #2   28. mar 2017 en std vario på vespa piaggio lx50 har 7,5 grams ruller og 2 skiver i på 4,2mm

  • #3   28. mar 2017 man skal først dysse op når man tager alle de begrænsinger på den .

  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 13 Emner: 5 Svar: 15
    #4   28. mar 2017 Tak for det hurtige svar. Hvis jeg også napper pladen i karburatoren skal jeg så dysse den? Hvor hurtigt kører din?

  • #5   28. mar 2017 min har kun en 4,2mm skive i har ikke taget andet den render ca 45 km/t

  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 13 Emner: 5 Svar: 15
    #6   28. mar 2017 Ok, min er 100 % lovlig men render stadig 55 på klokken. Jeg må åbne og kigge. Men tak for hjælpen i hvert fald

  • #7   28. mar 2017 speedometter misviser med ca 5 km/t

  • Jimmi J
    Jimmi J Tilmeldt:
    apr 2010

    Emner: 3 Svar: 5
    #8   29. mar 2017 Jeg hopper lige ind i snakken, jeg har lige købt en 2 takt LX50 som jeg gerne ville have til at rende lidt hurtigere.
    Eftersigende er den lovlig, dog er der i den ene nøglering en ca 5mm tyk skive der måske kunne være afmonteret et sted fra.
    Den er sindssyg i optrækket så den laver spin på fugtig asfalt, men kører ikke mere end 40-41 på speedo, ved sindsygt mange omdrejninger.
    Hvilken skive skal pilles så jeg kører samme fart ved lavere omdrejninger (og selvfølgelig hurtigere ved max omdr.)

    Venligst


  • #9   29. mar 2017 du kunne jo pille skive helt af og tage de begrænsinger på den så render den 55-60 km/t ... men så er du også sikker på en bøde


  • #10   29. mar 2017 eller sætte en ubegrænst tændspole som de har i mps-tuning.dk en std tændspole er begrænset til at kunne køre ca 80 km/t


  • #11   29. mar 2017 og tager du alle de begrænsinger skal du dyse den op 1-2 nummer op da den som std har en dyse 53 mener jeg .

  • #12   29. mar 2017 en helt fuldt lovlig vespa piaggio lx50 har som std 2 skiver i vario på 4.2 mm som giver 8,4mm og den køre så kun 27 km/t ... helt lovligt og der kan kan jo næsten vælte pga af vespaen har en vægt på ca 102 kg og det er incl bensin og olie .. selve scotteren vejer som tørvægt 96 kg

  • Jimmi J
    Jimmi J Tilmeldt:
    apr 2010

    Emner: 3 Svar: 5
    #13   29. mar 2017 Ahh jeg troede fejlagtigt at der sad en skive i koblingen også, men har brugt et par timer på at læse op på stoffet og ser det blot er en fjeder der bestemmer hvor meget "remhjulet kan åbne og lukke".
    Grunden til jeg vil lave indgrebet er fordi knallerten kører med SINDSYGT mange omdrejninger, og det kan jeg ikke holde ud at høre på. Så er det nemmere at den er ubegrænset, og så styrer jeg hastigheden på gas håndtaget.
    Tak for de mange inputs smiley


  • Frederik F
    Frederik F Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 13 Emner: 5 Svar: 15
    #14   2. apr 2017 Vil en lovlig lx 50 45scooter, køre 45 km/t ved lavere rpm når man fjerner skiverne i varioen kontra en med skive i?

  • Jimmi J
    Jimmi J Tilmeldt:
    apr 2010

    Emner: 3 Svar: 5
    #15   2. apr 2017 Ja, men så kan den også køre hurtigere (og dermed ulovlig)
    Da jeg skilte min ad var den ene skive erstattet med en der var halt så tyk, dvs den var "kvart tunet" og kørte 40. Nu har jeg pillet dem begge, og den sprang lige op på 60, men jeg kører stadig kører 35-40, blot med halvt gas. Så mine øre bliver sparret, og med garanti også mit benzinforbrug.
    Men bliver jeg stoppet og smidt på et rullefelt, så er knallerten jo ulovlig :S


Kommentér på:
Vespa lx 50 varioskive

Annonce