{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.712 visninger | Oprettet:

Honda melody. 40-50 km/t?? Kan man dey {{forumTopicSubject}}

Hey alle på scootergalleri. Har fået fat i en Honda melody som jeg er super glad for. Men den køre kun 30 km/t som en hver anden std melody ??! Mit spørgsmål er om man måske bare kan få den op på lidt hurtigere bare

Kunne være fedt hvis nogen vidste noget

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda melody. 40-50 km/t?? Kan man dey
  • #1   1. mar 2017 Du bytter om på de 2 ringe nede ved "variomatic" som egenlig bare eer en klods på sådan en. Ikke fjerne nogen. Men bytte om på dem.

  • #2   1. mar 2017 Ja, gear den op, så får den lidt mere fart på toppen, men skal nok skubbes lidt op af bakke smiley

    Der var en herinde som moddede en lidt og satte en honda vision tun cylinder på sin melody, Den gik godt med den.

    mvh


  • #4   2. mar 2017 Kenneth er det bare inde bag varioen ligesom hvis man piller en ring på en scooter? Men så bytter jeg bare om på dem i stede for :)?


  • #5   2. mar 2017 Tak Søren. Men hvordan gear den op? Skift gearingen eller hvordan :)?

  • #6   2. mar 2017 Det er bare en skive der skal rygges om på, på krumtappen lige som variomatikken, sidder der et sæt skiver, der sidder en ring til at lave afstand imellem dem, den rykker man om på den anden side af remskiven, så remmen kommer længere ud på skiverne og kører, Det gir en højere gearing.

    mvh


  • #7   14. mar 2017 Hej. Har rykket om på skiverne idag. Den har mistet lidt optræk men det er til at leve med også har den fået en topfart på ca 40-42 nu hvor den kørte 30 før. Så det helt okay smiley

    - Den kan dog ikke stå i tomgang nu næsten. Så må prøve at juster på tomgangs skruen

    Tak for hjælpen


  • #8   15. jun 2017 Smid skiven tilbage og lav skyllekanalerne 3mm større i hver side, så render den 60, og har lidt optræk.

    Planer man topstykket, så kan der hentes lidt mere bundtræk osse.
    Membranen som sidder i er en droslet en, Der er kun 1 hul til indsugningen, Der skærer man lige et tilsvarerne hul i den anden side osse, og køber et stykke af den tyndeste membran plade fra speedline f.eks, og skærer til.

    Så har du 60+ med 100kg på den.
    Det gør min.

    Man kan godt lave dem hurtigere, men så skal du ud i og have en speciel krumtap, for lad os se det i øjnene, deres krumtap er dårligt afbalanceret.

    mvh



Kommentér på:
Honda melody. 40-50 km/t?? Kan man dey

Annonce