{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Lodret Minarelli cylinder mål {{forumTopicSubject}}

Kan nogen oplyse mig afstanden mellem bund og top pakflade? Altså højden af hele cylinderen. Den model der sidder på Yamaha BWs, MBK Booster etc. Bare en tilfældig cylinder, original eller tun.

Kunne også bruge hulafstand på boltene til indsugningen højde x bredde, midt til midt af gevindet.

Og udvendig diameter på cylinder skørterne der rager ind i blokken.

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lodret Minarelli cylinder mål
  • #1   18. jan 2017 Hvad skal du med afstandene?
    Hvis du skal bruge cylinderen, så finder du ud af det, når du køber den.


  • #2   18. jan 2017 Den skal sidde på en gammel Yamaha RD50 fra 1979, pindboltafstand er ens og der er rimelig meget plads til store skyllekanaler og større boring. De cylindre der er på markedet til den har sjældent over 6-7 HK.

    Cylinderen jeg kigger på er ret dyr, så jeg ville glæde mig over nogle mål inden jeg investerer smiley


  • #3   18. jan 2017 Nu må du ikke glemme at du skal overholde nogle porttider, da du kører med gear.
    Ellers, så bliver den røv hamrende sløv i de lave omdrejninger og den vil kræve at du konstant ligger i nærheden af max omdrejningerne.
    Jeg tænker at din udstødningsport bør ligge omkring 25mm fra TDC.


  • #4   19. jan 2017 Det er husket smiley

    Maskinen har 5 gear og kommer til at køre med en lav gearing der passer til et relativt smalt trækområde. Sættet jeg kigger på har udstødningen åben i ca. 190°. Det bliver meget lign. denne Kreidler fra Luc Foekema:
    https://www.youtube.com/watch?v=vETgpanaRJ0


  • #5   19. jan 2017 Heftigt nok.
    Jeg tænker at Stage 6 Sport Pro nok er vejen frem.

    Bemærk at du kan hive mere ud af kittet, ved at fjerne 1cm x 1cm der hvor man normalt ville hakke et stempel.

    Det medfølgende stempel er ikke lavet til Lodret minarelli....
    Så den suger ikke fuldt ud.

    Du ser det, når du står med det i hånden, hvis du vælger dette kit.

    du bør vælge alu cylinder, uanset hvad.


  • #6   23. jan 2017 Har fået nogle mål:

    Cylinderhøjde ca. 64-64,5 mm
    Skørter ca. Ø51 mm
    Kompressionshøjde stempel 24,5-25,5 mm

    Det svinger jo lidt for hver producent.

    Så mangler jeg bare boltafstand på membran pakfladen, så jeg kan lede efter en alternativ studs/membran løsning. BWs systemerne går ud til siden.
    Nogen der kan måle for mig? På forhånd tak smiley


  • #7   23. jan 2017 Har fundet det sidste mål på en side i Østrig. Membran bolt afstand er b 58 mm, h 35 mm.

    Næsten identisk med AM6 som bruger 60*35 mm, det kan man file sig til smiley


Kommentér på:
Lodret Minarelli cylinder mål

Annonce