{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.166 visninger | Oprettet:

Er der fordel ved at bruge en 5k Ohm tændrørshætte? {{forumTopicSubject}}

Til en tunet scooter:

Er der forskel på at bruge en almindelig tændrørshætte i forhold til en med 1k eller 5k Ohm's modstand?

Og er der forskel på at bruge en almindelig tændspole i forhold til en racing tændspole?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der fordel ved at bruge en 5k Ohm tændrørshætte?
  • #1   17. jan 2017 nej der er ingen forskel af hverken racing tænd spole eller standard eller hætte med 5 omh eller en standard
    andet en man giver en masse penge på ting der ikke er bedre heller har bedre fordele end det man har i forvejen


  • #3   17. jan 2017 Grunden til jeg spørger er, at ved nogen hætter (på f.eks. KGI) står der ikke noget, og ved andre står der 1k og 5 k.

    Og ved racing tændspolen står der, at den leverer op til 31.000 volt (jeg ved dog ikke hvad en standard leverer).


  • #4   18. jan 2017 Der er absolut ingen forskel på at køre med den ene tændrørshætte frem for den anden, tit ofte skifter folk dem kun fordi de ødelægger deres gamle eller bare vi have nyt.

    Nu spørg du ind til volt og ohm som er to forskellige ting, men kort sagt afhænger den ene af den anden, jeg kan ikke så godt huske ohm's lov længere, men el/kredsløb har heller aldrig haft min store interesse, så der er helt sikkert en anden her inde som kan forklare det bedre.


  • #5   18. jan 2017 Radiostøjdæmpningen skulle gerne beskytte nærliggende radioer imod støj, men det var hætterne med metalkrave, som dækkede hele tændrøret.

    Tændrør med R skulle gerne beskytte CDI tændingen. Hvordan og hvorfor ved jeg ikke.

    Hvad angår høj konpression, så er elektrodeafstanden 0,7mm på de ældre knallerter med lovligt ( lavtkomprimeret 6,5:1 ) topstykke og på nyere scootere med højere kompression ( 9,5:1 ) der er elektrodeafstanden 0,5.


  • #6   18. jan 2017 jeg har prøvet med en silicon 5k og en alm NGK så stor en forskel er der ikke på dem borset fra den ene er bedrer isoleret i forhold til den anden

Kommentér på:
Er der fordel ved at bruge en 5k Ohm tændrørshætte?

Annonce