{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MINDSTE ac cylinder til c21??
  • #1   13. jan 2017 Du porter da bare din Replica cylinder.
    Udstødingsporten skal nok bare åbnes 1mm op imod topstykket.

    Men husk nu lige på at C16 er lavet til cirka 16HK.
    Deraf navnet.
    Du har C21 på.... ( 21 HK )

    Din Recplia cylinder yder omkring 9,5HK og ved lave omdrejninger.
    Replica er den bedste hverdagscylinder, til lange ture hver eneste dag.
    Den er lavet til fornuftig ydeevne med sindsygt lang levetid.


  • #3   13. jan 2017 stage 6 pro sport cylinder Nik
    men bedre med stage 6 racing


  • #4   13. jan 2017 Attermann: Hvorfor tror du de ikke har en lavet en C60, det skal jo ikke være alt for nemt for folk at lave heste smiley

    Nik: Jeg ville købe noget stage6 racing eller malossi mhr alt efter resten af din opsætning.


  • #5   14. jan 2017 Attermann.
    Det er potentialet i udstødningen.


  • #6   14. jan 2017 Altså har 21 mm karburator på nu og mhr replica og yasuni r

  • #7   14. jan 2017 Det er en fin hverdagsopsætning, som holder længe.

    Trækker din scooter bedre, når den kommer over 50kmt eller 70kmt?


  • #8   14. jan 2017 Det er let at blive misforstået herinde:)
    C er mængden at udstødningsgas hvor pull sucktion funker bedst, Så sætter man tallet ud fra den mængde luft hvor den funker bedst.

    Dvs en større cylinder afgiver større mængde gasser ved samme rpm, men en lille cylinder kan osse godt køre med højere rpm og udfylde godt, og en sløv stor cylinder kan godt være sløv og give mindre, Det hele skal passe godt sammen for optimal effekt lige fra indsugningen til udst spidsen, og så er der ikke bare luftkammerets str som fylder her, men osse den modstand som der er, er det f.eks et langt potterør, så satsningen typisk mere bundtryk, hvor et kort er mere til høje rpm og optimale hestekræfter i et højere felt.

    Så i bund og grund, så handler ens C tal og hvor man vil have sit træk peak i ens rpm, racing kører med høje rpm, til bykørsel ville jeg gå efter et lavere rpm peak.
    c21 er et meget højt peak til et f.eks 70cc cylinder setop, og der skal man op i racing for at få fuldt udbytte af sin udst.

    Eller købe et tunsæt som er over max 80cc kategorien, 90cc sæt ville være lettere at sætte op til et C 21 udst system.
    Men deltager du i max 80cc klassen, så gå efter racing til en C21.

    Hvorfor vil du i øvrigt opsætte efter din udst? og ikke efter dine behov?

    mvh


  • #9   14. jan 2017 Søren. Ellers er der jo ingen grund til at jeg har købt en c21., men nu efter jeg har fået den tunet så meget mere, så er den begyndt at smadre tændspole, har skiftet tændspole og cdi 2 gange på under en uge. Kan det være tændrøret skyld, hvis den er for lille

  • #10   14. jan 2017 Det er fordi at du bruger tændrør, uden R på.
    R tændrør er lavet for at beskytte din CDI tænding.


  • #11   14. jan 2017 Grunden til du brænder din cdi af har intet af gøre med om der står r eller ej på dit tændrør...

    Du begynder at brænde dine tændspoler af pga enten en dårlig stel forbindelse eller et for koldt tændrør.

    Og så når du begynder at have så tunet en motor med så mange rmp begynder din std. Tænding at blive ustabil over 10.000 rmp

    Til en 21 mm kabu og mallosi mhr rep skal du max op i en c16 til den opsætning du får simpelhen intet ud af en større udstødning


    Tilbage til tændrørs snakken jeg har både lavet 21-22 HK med et tændrør uden R på så det er vrøvl smiley og når vi er ved udstødninger jeg har set folk lave 24-25-26 HK med c21 så nej c21 og c30 står ikke for hvor mange HK de kan lave :'D


  • #12   14. jan 2017 Så en tyk stelforbindelse og en 10 tændrør? En der kan smide et link til tændrør

  • #13   14. jan 2017 Nik: Læs nu lige hvad Foey skriver smiley

  • #14   14. jan 2017 Havde en 9 tændrør på. Så jeg skal have en mindre?? Hvilke tændrør ville i anbefale? Gerne et link Tak

  • #15   15. jan 2017 Det er fint med et 9'er tændrør du skal ikkkr op i en 10'er det var kun hvis du f.eks kørte med en 8'er smiley

  • #16   15. jan 2017 NGK br9hs

  • #17   15. jan 2017 Er rimelig sikker på at MHR rep køre med lang gevind tændrør så den skal hedde br9es smiley

  • #18   15. jan 2017 replica ac køre med kort gevind
    har lige læst det ved speedline under deres info om denne cylinder


  • #19   16. jan 2017 Det kort gevind, så køre jeg med en NGK 9 Br9hs

  • #20   16. jan 2017 ja det var også det jeg skrev i #16 du skal bruge det er godt til tun
    det køre jeg også selv med det er et godt tændrør


  • #21   18. jan 2017 Okay:)

Kommentér på:
MINDSTE ac cylinder til c21??

Annonce