{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

Vespa Ciao blok {{forumTopicSubject}}

Hej nogle som har erfaring med hvilken blok man skal vælge.

Har kik på
Mallossi
Og polini speed.
Og polini evo. (For dyr) tænker jeg

Hvilken en vil give mest ???
Og vil det gøre noget at køre med standart krumtap med mallossi blokken ?

Helder mest til mallossi da det er med membran indsugning.



Kommentarer på:  Vespa Ciao blok
  • #1   9. jan Alt den tid du bruger på at sammensætte noget og få tilpasset det hele, den kan du bruge på at køre og være glad, samtidig med at du får garanti på en komplet motor, med en dokumenteret ydeevne.
    Du skal hverken gætte på hvilken udstødning der passer, indstille squish eller andet.
    Monter og vær glad.

    http://www.mopedspeed.dk/produkter/motor-geardele/motor-simonini-racing-piaggio.htm


  • #2   9. jan Her kommer grunden til at vælge den, som jeg linker til.

    Malossi cylinder 43mm med std krumtap eller malossi krumtap med 43mm slaglænge.
    ((43x43)/4)x43xpi = 62,44 ccm.


    Her er beregningen på Simonini cylinderen.
    ((47,6x47,6)4x46xpi =81,86 ccm....!!!!!!!

    Og med en slaglængde på 46mm, så får du et bedre bundtræk.


    Du kommer aldrig aldrig aldrig nogensinde, i nærheden af 16 HK med din Malossi cylinder.
    Ej heller med en Polini 46mm cylinder.


    Simonini har lavet cylindre i lige så mange år, som de andre gamle fabrikker.
    De er kendte for tun til de gamle knallerter og til maxi-scootere. ( 125ccm scootere osv )


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #3   10. jan Kunne sagtens købe simonini motoren.
    Men så er knallerten jo færdig.

    Jeg elsker at finde dele og skrue i den.
    Og det er skide fedt at alle små delene ikke koster en dyt. Og jeg så kan bruge lidt tid ude i garagen når konen er en hyæne og børnene er terrorister.
    Uden det kan mærkes på budgettet.


    Vi er en håndfuld gamle venner der nu har fået koner og børn. som hver har købt en gammel knallert hver vi skruer på. Den eneste spænding vi har i vores kedelige hverdag er når vi finder en ny tun del
    Planen er selvfølgelig vi køre på en kort sommerferie med dem til sommer

    Så simonini motoren er lidt for let.
    Så der ingen hygge og øl i garagen


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   10. jan Er der egentlig nogen effektmålinger på mallossi og pinasco dele ?
    Lige som der er på polinis hjemme side hvor de eks lover 5,5hk med deres 46mm ?



  • #5   10. jan 5,5HK... tsk tsk tdk.
    Ja, det er hyggeligt at skrue, men kun for at få mere end ellers.
    Prisen er høj, men det hele spiller bare.
    Hvis du kan få fingrene i det, så køb et variomaticsæt til den.
    Tænk dig, at uanset hvad dine venner sætter på, så kommer de aldrig i nærheden af dine vanvittige 16 HK.
    Du bestemmer selv optrækket og du vil aldrig mangle power.
    Den dag du ikke gider det mere, så har du igen en færdig vare, som du sagtens kan sælge for et godt beløb.
    Ikke noget med at folk spørger efter om cylinderen sælges løs og du så bruger en evighed på at sælge små stumper.
    Jeg havde sgu gjort det.

    Forestil dig, at du får brugt tid og penge på noget og det så ikke spiller skide godt sammen?!?

    Og du skal stadig ud og bruge penge på std tænding, eller bruge tid på at vedligeholde noget så ækelt som platiner.

    Eneste hovsa, som jeg kan komme på, kan være manglende lysspole på den motor... Hmm.
    Den havde jeg ikke helt overvejet.


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #6   10. jan Manglende lysspole
    Kæmpe i øjenfaldende udstødning
    Og kaburator der stikker ud til siden
    Er hvad jeg kan komme på.

    Hva med mallossi deps og pinasco deps
    Er det ikk os højt ydende ?
    Det da ca 75 ccm og kan køre med 19 eller 21 mm kabu os


  • #7   10. jan ø46mm cylinderkittene til std krumtap ( 43mm slaglængde ), de er på 71,5 ccm.

    De yder ganske fint, men du aner ikke rigtigt hvilke udstødninger der passer.
    Alt som er mindre en Proma Serpant eller Polini's tilsvarende, vil være noget lort.
    Den eneste som er "std" lignende, det er City Power og den yder ik en skid på en 70ccm cylinder.
    Til gengæld, så er den lydløs og den giver en solidt bundtræk.

    Jeg har selv haft en Ciao med 43mm cylinder, Proma Serpant og en std karburator, som var boret op til 10mm og en 80mm remskive på.
    Den er fesen op til 30kmt, men rimelig kvik derefter.


  • #8   10. jan Her er Proma Serpant ( også kaldet Bad Snake )

  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #9   31. jan Undskyld mit sene svar.
    Syntes på ingen måde min ciao er festen i optræk kun op til 10kmt som man kan forvente med slyng kobling. Der er polini fjedre i
    Har købt malossi mhr motor og en malossi kobling.
    Jeg har en proma Udstødning ligner lidt serpent men hel sort og med 27mm bespændening.
    Monteres kobling på standart blokken men min møtrik til at spænde det fast med gik i stykker
    Så må vente enige eller to på en ny. Pris os.
    Er overrasket over de grater og det der er med sådan en blok troede kvalitet var bedre


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #10   31. jan

  • #11   31. jan Malossi motore og cylindre er ikke super god kvalitet.
    Deres QA afdeling findes i hvert fald ikke.
    Jeg modtog et 180ccm cylinderkit, til 3500,kr, hvor den ene vandkanal var tilstoppet med en støberest.

    Så nu er jeg mere til Stage 6.


Kommentér på:
Vespa Ciao blok