11.544 visninger
|
Oprettet:
hjælp hvilken dyse skal jeg have i min hot med 70cc {{forumTopicSubject}}
har alle sammen hvilken dyse skal eg have i min hot med dr racing 70cc og gg det er std kabu ved godt det ikke giver så maget så men ville lige høre hvilken dyse der skal i køre med powerfilter nu den er med pillet trækt den kan godt starte med 82dyse men når du køre ca 20 meter dør den det er som om at når af choker slår fra at den døre nogen der har nogle forslag til en dyse jeg skal smide i
aug 2016
Følger: 13 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 3
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
maj 2013
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 37 Svar: 111
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Kørte med 90 med dr racing med 12mm karb med std luftfiltrr med redsponge indlæg
82 er lavt. Alt for lavt.
Medmindre motoren er totaaalt perfekt tæt. Ingen faksk luft overhoved. Så måske 82 ville passe.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Så passer en #88 nok meget godt..
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Gør du det, så begynd at kigge efter ny motor..
maj 2013
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 37 Svar: 111
maj 2013
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 37 Svar: 111
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Den kan ikke køre uden den er helt inde da dysen ellers er ALT for lille..
Smid en dyse #92 i og sæt skruen til 1,5 ud (540 grader)..
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Hvis de er for meget benzin så kører det for koldt og den soder til og hakket i det
For lille dyse som du har gang i nu, så blive temoeraturen for høj.
Metallet i motoren bliver derfor blødere og slides mere end 2x så hurtigt.
Med dyse 78 tror jeg næppe den holder 1500km.
Endsige 1000.
Du vil også kun rigtig have trækkraft ved lave omdrejniinger.
Du vil mærke at kraften ikke stiger når du drejer gas håndtaget fra 60% til 100% gas.
Men lyden vil ændres, og temperaturen stige drastisk.
Da jeg kørte med dit setup ca der var 82 = helt hvudt tændrør
84 = mælk med 1 dråbe nutella farve.
86 = lys bun
88 = lys iskaffe farve
90 = lys cocio brun
92 = lidt mørkere så det kørte ved optimal temperatur uden man kunne mærke forskel fra 90 i power.
94 =den begyndte at sprutte lidt hist og her ved fuld gas, mærkbart mindre power end med 92 og farve som en cocio der er blevet rystet.
4 ting man ska ha til enhver knallert:
1: høj kval olie stående derhjemme.
2: EKSTRA NØGLE og kædelås eller skivelås med alarm
3: et variotool og et dysekit.
4: gode dæk og en sidestøttefod? Haha.
Seriøst.
Du ska sku nok højer op i dys' du
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Farven skal være lys kakao
http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/42936-taendroersguide
http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/42936-taendroersguide
http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/42936-taendroersguide
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Det skal være efter en køretur med FULD GAS og hurtigt brems og sluk.
Så lad køle af
Så kigge på tændrøret
Som så skal være som en cocio inden man ryster glasflasken
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Ka ikke blive enig med mig selv om jeg ka se noget lidt for hvid belægning hist og her, eller om dysen måske ska ned i 88-90.
Den ka stadig sprutte lidt og give mørkt tændrør selvom dysen er perfekt / for lille, hvis luftskruen er skruer ind.
Husk den ska stå halvanden gang ude mens du finder dyse. Hvis jeg husker rigtigt?
Ralle, kan du verify
Hvordan kørte motoren da du kørte den turbder gav det tændrør der?
Noget sprutteri ved 50-70% gas fra lave omdrejninger?
Ku du mærke mere power ved 100% gas end ved 75%?
Eller ku du måske ligefrem mærke mindre power ved fuld gas ift 75% gas
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Den sikreste måde at finde den rigtige dyse på uden spexial tools er vist at prøve en større dyse til det bliver værre, og så prøve en mindre til det bliver værre den anden vej
Og så tage den af dem midt imellem.
hvor tændrør-farve temperatur, ikke er for lys, og hvor den heller ikke sprutter / yder lidt mindre.
Når den gør det som der giver sprut, bare meget meget lidt, så kan man ikke mærke/høre spruttne.
Så kan man bare mærke at poweren er 1-3% mindre. Bortset fra man ikke kan mærke det
Men motoren tager ikke nær så meget skade af 1 # for stor dyse, som den gør af 1# for lille.
Til Race skal motor delene normalt ikke holde så længe, så der presser man citronen noget mere og vil vel oftest have helt lys cocio eller mindre
Medmindre der er et 24timers løb.
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Sikker på det ikke er fordi motor er kold, eller fordi choker ikke slår fra
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Ikke 1.25 +1.5 ud hehe
Bare lige så det er helt clear
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Lyder som om det snart bare er finindstilling nu.
Rullevægt trimfjedre, måske nålen i karburatoren et hak op eller et hak ned.
Altså når du har fundet den dyse den kører bedst med ved 70% til fuld skrald.
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Kør ikke på vejen uden filter, men stil den på støttefod..
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
har ikke støtefod på kun side det er jo hot vi snakker om de knæker få et godt or i blocken fandt jeg ud af på den håre måde
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Hvis det bliver værre så skal du tilbage til der hvor den kørte bedst.
Og ja altid med filter
Ellers svarer det til at køre uden hjelm med åben mund. Tonsvis af skidt der kommer til at knase mellem tænderne
jun 2016
Følger: 5 Følgere: 105 Emner: 31 Svar: 214
hjælp hvilken dyse skal jeg have i min hot med 70cc