{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  9k udstødning
  • #1   28. sep 2016 Tag et billede ned i forrøret og ind i udgangen bagi.

  • #2   28. sep 2016 2sek, gør jeg lige

  • #4   28. sep 2016 Den ser fin ud.
    På med den.
    Husk at du nok skal dyse op og skifte til lettere ruller eller hårdere trykfjeder.

    Hvad er resten af opsætningen og hvilken udstødning sad der på før?


  • #5   28. sep 2016 Lettere ruller, er jeg klar over.
    Problemer er der nemlig allerede nu med GG, lidt sløvt optræk.

    Opsætningen er ikke det vilde:

    R-Setup cylinder 70ccm
    GG udstødning
    Fjernet tragt i luftfilter

    Alt andet er std.


  • #6   28. sep 2016 Du har vel forhåbentligvis dyset den op til 90, eller deromkring?
    Hvis du ikke har det, så dør din cylinder, når du sætter 9K på.
    Dys den op omgående.


  • #7   28. sep 2016 Jo jo, har selvfølgelig også dyset den om.
    Der er 84 på lige nu, med den klassiske cocio farve.
    Så det spiller.

    Tror du virkelig det nødvendigt og dyse mere op efter påsætningen af 9k?


  • #8   28. sep 2016 Forvent at du nok skal op på dyse 92.
    Du bør faktisk starte ud med dyse 92 og så dyse ned, hvis den 4 takter.
    Hellere starte for højt og den 4 takter, end at starte for lavt og den sætter sig.
    Du får en del flere omdrejninger nu.
    Læg 10kmt til topfarten, når du sætter 9K på, vil jeg tro.

    Hvor tunge er dine ruller?


  • #9   28. sep 2016 Jeg har faktisk 94 liggende fra sidst jeg prøvede det dysning smiley
    Så den smider jeg bare i når det er, den var dog for høj til GG for da var den våd.

    Hvordan er det nu hvis den 4takter?

    Må indrømme jeg ikke har haft kigget på det ligeså længe jeg har haft den 4år.
    Så de højst sandsynligt standard smiley


  • #10   28. sep 2016 Hvis den 4 taker med dyse 94, så skift ned til dyse 88, hvis du har sådan en.
    Hvis rullerne er standard, så er det klart at optrækket er sløvt.
    Du skal skifte dine ruller til 5 gram eller 6 gram, inden du skifter udstødningen.
    Ellers bliver den bare endnu langsommere.


  • #11   28. sep 2016 Jeg må bare prøve og købe en dyse 88, sidst havde de det bare ikke på lager.
    Prøver og købe 6grams i morgen så smiley


  • #12   28. sep 2016 Kan se thansen skriver:

    Standardvægten er:

    30 km/t = 5,0 gram
    45 km/t = 6,0 gram


    Når jeg går ind under 5 og 6grams.
    Er det noget man ka tro på?


  • #13   28. sep 2016 Hvilken scooter er det?
    Måske du skal teste din trykfjeder, på den måde, som jeg viser i min video.


  • #14   29. sep 2016 Det en yamaha neos 2T fra 06

    Havde jo stadig overvejet at købe den vario, men pengene ser først ud til at være der en gang i næste måned til dette smiley


  • #15   29. sep 2016 Men kan da lige prøve og se hvor mange kg den er på.
    Højst sandsynligt std på de der omkring 23-25kg


  • #16   29. sep 2016 Hvis den viser sig at være omkring 23-25kg, så skift den ud med en original Malossi Rød 32kg.
    Det hjælper godt på optrækket fra 0-15kmt.


  • #17   29. sep 2016 Nu har jeg skiftet den og smidt 90 dyse i.
    Nu vil den ikke rigtig tage fat som før.
    Tror den kører mellem 15-25kmt og kommer ikke højere op.
    Er det så grundet dysen?
    Eller rullerne?


  • #18   29. sep 2016 Hov, lige en side note.

    Jeg kørte lige i 3-4min på den, hvor jeg tænkte det ikke var optimalt og vendte hjem.
    Skruede lige tændrøret ud for at se farven på den, og den har stadig den cocio farve, så det burde jo ikke være grundet dysen?

    Jeg var nede ved Thansen, de oplyste mig at Neos's ruller er 6.5g std.
    Hvorved jeg har købt 5 og 4 grams.
    Prøver og skrue det af efter aftens mad og tjekker den fjeder


  • #19   29. sep 2016 Den mangler nok bare omdrejninger nu.
    Skift rullerne inden du skifter dysen.


  • #20   29. sep 2016 Jeg prøver skifte de ruller når jeg har spist og hentet trykluft.
    Så skriver jeg li herinde smiley


  • #21   29. sep 2016 Husk nu at tjekke din trykfjeder.
    Trykfjederen der sidder i den fra fabrikken, er kun beregnet til at krænge kileremmen ned omkring begrænsningen på bøsningen og ikke krænge den helt ned på selve bøsningen.
    Den er heller ikke beregnet til at starte med mere end 5000rpm og nu starter du gerne ud med 8000rpm.


  • #22   29. sep 2016 Yes. det prøver jeg også lige ^^

  • #23   29. sep 2016 Nå Tommy.
    Her er billede af tændrør:
    http://i64.tinypic.com/xfwbop.jpg

    Det er med dyse 84 istedet for 90. (Prøvede 104, der trak den slet ikke)
    Hvad siger du til dette?
    Har kørt ca 1km på tændrøret for og se om det ændrede farve, gjorde det ikke.

    Så til ruller, smed 5grams i, den havde stadig et meget dødt punkt, først efter 10-15km/t den tog fat, kørte en længere strækning, og trak fint oppe i fart, der kunne man hører den tog omdrejninger.
    Nå, havde jo også købt 4grams, så dem prøvede jeg istedet og er nået frem til nu.

    At med dyse 84 og 4grams, så har den fået et vanvittigt træk, dog med et dødpunkt på 1sek, er vi så ude i at der skal mindre ruller på endnu for og udligne dette død punkt?
    Det som om det blev gradvist bedre jo mindre gram.

    Trykfjedren har jeg ikke haft ude, men går stærkt ud fra den er std smiley


  • #24   29. sep 2016 Ud med fjederen.
    Den kan sagtens være skyld i dit døde punkt.
    Det næste du skal nu, det er at se efter om din kilerem er HELT nede ved bøsningen, som vario glider på.
    Er den ikke det, så skal du have fat i shimskiver.
    En enkelt skive kan gøre utroligt meget.

    Du må for guds skyld ikke ændre på din kobling eller trimfjedrene, før vi er færdige med shimskiver, ruller og trykfjeder.

    Dysen ser fin ud.


  • #25   29. sep 2016 Det vil jeg lige tjekke om den er helt nede ved i morgen når jeg hjemme.
    Jeg køber en ny vario i løbet af næste måned, er det ikke værd og vente de dage indtil da?

    Trykfjedren køber jeg i forbindelse med vario når det er, så jeg slipper for fragt.
    Pengene er bare lige lidt små lige nu


  • #26   29. sep 2016 Nææ. for du lærer noget i processen.


    Vent med vario og få det du har til at spille.


  • #27   29. sep 2016 Ok, jeg kigger efter en fjeder.
    Det var en 32kg's sagde du?
    Hvorfor lige netop den og ikke en anden?
    Er nød til lige og få det hele med smiley

    Har aldrig hørt om shimskiver og hvordan det fungere, hvis jeg skal se en video på youtube med det, hva hedder shimskiver så på engelsk?


  • #28   29. sep 2016 Du finder ikke shimskiver på YouTube.
    Når jeg får fingrene i en scootermotor, så laver jeg min egen kanal på Youtube med alt muligt omkring teknikken på scootere.


  • #29   29. sep 2016 Okay, passer den malossi trykfjeder i en std kobling?
    Og den vil ikke lave ravage?

    Synes hvergang jeg har skiftet noget simpelt, så har den ikke kørt optimalt efterfølgende smiley


  • #30   5. okt 2016 Du må gerne rodde med min hot Tommy smiley

  • #31   5. okt 2016 Trykfjederen passer selvfølgelig.

    Det handler jo om at tingene skal passe sammen.
    En hårdere trykfjeder skal modsvarende have tungere ruller.


  • #32   5. okt 2016 Yasin P.
    Kom med din motor, en racerkrumap, nogle lejer/simmeringe og en pose penge.
    Så skifter jeg tappen og indstiller alt det der indstilles kan.


  • #33   5. okt 2016 Har 70cc racing med racertab den mangler bare indstilning men tror jeg er blevet for gammel til det så sælger det videre

  • #34   5. okt 2016 Yes, det ku jeg læse mig til Tommy.

    Optræk og fart, er fint til mig.
    Den behøver ikke køre hurtigere.

    Nu vil jeg gerne bare ha fixet at den starter så dårligt, den er satme svær at få liv i. smiley

    Har købt en ny autochoker, fandt en herinde som havde en helt ny.
    Læste mig til at flere skrev den var gal med auto chokeren hvis den var svær og starte.


  • #35   5. okt 2016 Det kan være mange ting. Hvis den er svær at starte..husk at den altid skal startes UDEN at du giver gas.
    Altså ingen gas overhoved.
    Bare fuld choker og et godt træd på kickstarteren.
    Så skal den springe igang med det samme.


  • #36   6. okt 2016 Prøv nyt tændrør evt? Den som hedder ba9es eller hvad den hed, den har jeg på min den starter perfekt

  • #37   6. okt 2016 Det er ikke mere end en måned eller to gammelt tændrøret.

    Men ja, ville gerne købe et nyt som var bedre.
    Ba9es er den bedre end det originale?

    Tommy :

    Giver ikke gas overhovedet, den får lov at gøre arbejdet selv.
    Og det har den så svært ved smiley


  • #38   6. okt 2016 Original er en 7'er hvis du ikke har sat et tændrør som er kraftigere så skal du gøre det med det samme du kommer til at mærke at den får meget kraft og den ville starte hver gang med elstart også smiley

  • #39   6. okt 2016 Jeg prøver en 9'er
    Tak ??


  • #40   6. okt 2016 Du skal bruge et B9HS eller BR9HS.
    Vælg et R tændrør, for at beskytte din CDI mod overbelastning.

    HS betyder kort gevind.
    ES betyder langt gevind.
    Bruger du et forkert, så virker det enten ikke godt nok, eller du smadre stemplet op i det.


  • #41   6. okt 2016 Tommy min 2. Knallert med 50cc har BR9HS
    Men pludselig gik den ud kan ikk starte
    Det skete efter nyt tændrør, 76 dyse og multi vario self satte jeg de her ting på da mit r-setup 50cc kom på, tror du det er noget af det her som er røget siden den ikke ville smiley har tjekket alt, dvs den gnister osv
    Men cylle der sad meget olie fast på topstyk osv har renset det væk stadig uden held


  • #42   6. okt 2016 Du bruger nok en forkert olie, eller for stor dyse eller for meget olie.

    Tag cylinderen af og tag et billede af stemplet fra flere vinkler.


  • #43   6. okt 2016

    profilbillede
  • #44   6. okt 2016 Har renset det med lidt benzin

    profilbillede
  • #45   6. okt 2016 Det ligner for meget olie, eller forkert olie.

  • #46   8. okt 2016 Thansen olie?

Kommentér på:
9k udstødning

Annonce