{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.364 visninger | Oprettet:

Kenneth P
Kenneth P
Tilmeldt:
25. jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Fz50 - 45mm cylinder {{forumTopicSubject}}

Halløj.
Jeg er den lykkelige ejer af en fz50 som pt er med standard cylinder og karburator, studsen er boret op, ikke voldsomt pænt men boret op er den. Den kører pt med dyse #65 ca 40 km/t.

Jeg har så været så uheldig at den har haft sat sig før jeg skiftede til dyse 65, dog virker den stadig og kører fint.
En dag jeg har den skilt ad kan jeg se cylinder belægningen er flosset og ødelagt en smule.
Jeg er bekymret for den en dag bare siger nej og stopper.

Jeg tænker derfor at købe en 45mm cylinder med 3 skylle kanaler, også for at få lidt mere go i.

Hvor meget mere ville jeg skulle skifte for at køre med en 45mm og få lidt mere fart ud af den ?
Kan jeg bare bruge samme karburator indstilling? (hvor meget kan jeg forvente at den vil rende med sådan en cylinder uden at skulle skifte til større karburator ? )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fz50 - 45mm cylinder
  • #1   28. jul 2016 Du skal skifte til en endnu større dyse, når du skifter til en større cylinder.
    Nu du er igang, så husk at skifte topstykket.

    Dog så skal du være opmærksom på at din originale udstødning, nok ikke kan bruges længere, da den nye nok er med omløber.
    Samtidig med at den lovlige 30kmt udstødning er alt for begrænset.
    Der skal minimum en 45kmt udstødning på.

    Forskellen fra 30kmt til 45kmt modellerne er en ekstra skyllekanel øverst oppe i cylinderen og et ekstra afgangshul bag på udstødningen.


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   28. jul 2016 Hmm okay, tak for svaret.
    Når jeg kigger lidt tilfældige fz'r gennem her inde støder jeg en gang i mellem på nogen der kun har skiftet til en 3 skylle kanals og ellers bruger std dele, og de påstår de render 50 stk.

    Er det muligt eller tænker du hvad der skal skiftes hvis det skal spille 100%
    jeg er lidt på budget pt og hvis jeg alligevel skal skifte cylinder og man så kunne vinde lidt med en 3 skylle så ville jeg det.


  • #3   28. jul 2016 Næppe 50kmt på GPS.

    Start ud med en 45mm cylinder med topstykke.

    Eller selv den og køb en billig scooter, der virker.

    Du kan få en CPI til ingen penge.


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   28. jul 2016 Argh gider ikke scootere smiley jeg prøver med en 45mm cylinder og ser hvordan det kører. Har lidt forskellige dyser liggende så jeg kan prøve lidt af.

  • #7   28. jul 2016 Det nytter ikke noget, når den mangler en skyllekanal.

  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   28. jul 2016 Ellers tak. Så skal jeg alligevel ud og købe stempel osv. Nyt 45mm kit koster 575.

  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #10   28. jul 2016 Og den kan ikke blive mere smadret end den var da jeg købte den, og hvad jeg gør med den er op til mig, så det der " når han alligevel er igang med at smadre den" kan fise af.

  • #12   28. jul 2016 Siger manden med en opboret cylinder, der slet ikke kan fodre den nok, så nu bliver den solgt til et håbefuldt fjols.
    Du kan bore en 45mm op og få noget brugbart ud af det.


  • #14   28. jul 2016 Hold dig fra cpi
    41 mm cylinder med 3 skyl så køre den ca, 43-46 på din speedometer
    Og hvis du skal filet cylinder så gør det i udstødning port kant fil op kun op ikke frem og tilbage kun op og 1 mm den sidste jeg køre på var kun lave det og køre 50 på speedometer
    Men 40 er en fin fart lige nok til at politiet næsten ikke vel stoppe dig (næste).
    Det med filet op er på en std cylinder jeg snakker om


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #15   28. jul 2016 Tak for svaret Julemand.
    Du har ingen erfaring med 45mm overhovedet ?
    Hvilken dyse kørte du med med din 41mm 3 skyls ?
    Jeg er enligt ogå godt tilfreds med de 40-43 den kører nu, men jeg møder så forbandet tidligt om morgenen at jeg ikke ville have noget imod den kørte 50. Så kan jeg tage det roligt hjem når det er fyraften.


  • #16   28. jul 2016 Har lige solgt min blå fz der kom jeg en 45 cylinder på kun det og ikke andet dyse
    Kan ikke huske om det var en 57,5 eller 60
    57,5 er std til 45 model i fz
    Du må prøve dig frem
    41 mm 3 skyl også 57,5 har aldrig brugt over 62 med 41 cylinder med 3 skyl


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #17   28. jul 2016 Okay super, tak smiley jeg kører pt med 65 som sagt og på toppen skal der lige en smule choker til så går den fint. Så mon ikke en smule større ville passe til 45mm 3 skyls

  • #18   28. jul 2016 Jo prøve med nummer større og se hvad der skeder og kig på tændrør og den er våd

  • #19   29. jul 2016 Jeg har kender også et par der bare har sat 45mm cylinder.
    med standard karburator studs og udstødning. 50-55kmt
    svært af få mere ud af den uden af skulle lave det næsten umulige om... gearing.
    De kører med 65 dyse og de er lidt sjovere at køre på end standard. men ja politiet er jo ikke helt glade for det


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #20   29. jul 2016 Fedt at høre lars. Det er lidt det jeg håbede ville ske. Så må vi se om min kommer til at køre det

  • #21   6. aug 2016 man kan også skifte studsen eller bore den op, dobbelt membraner giver også godt.

Kommentér på:
Fz50 - 45mm cylinder

Annonce