{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Trimfjedre {{forumTopicSubject}}

Hej har en hot jeg har tunet lidt, den kører så fint. Men ville gerne have den til at tage lidt flere omdrejninger før den tager fat og kører, skiftede til nogle lidt strammere trim fjedre, men så får den et lille dødpunkt ved 30 km/t, og før trak den jævnt hele vejen op, hvad kan dette skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trimfjedre
  • #1   4. okt 2015 At de nu er for stramme og den tager for sent fat..

  • #2   4. okt 2015 Standard er 1000 omdr har jeg fået fortalt og har sat 2000 omdr i. Opsætning er 47 mm dr racing 21 mm karburator multivar og hebo new performer udstødning. Kan man så ikke justere det så den ikke får det dødpunkt? Tænker om tryk fjeder skal passe sammen med trim fjedre? Eller trim og ruller?

  • #3   4. okt 2015 Standard er standard.. De 1000 og 2000 fjedre, er de omdrjninger de kobler til senere end standard.


    Med den opsætning skal de trimfjedre nok passe rimeligt med du skal nok bruge en medium trykfjeder, så ikke scooteren gearer for hurtigt op..


  • #4   4. okt 2015 Okay. Hvor mange kg er en medium ca på? Har en gul en i der er en smule strammere end standard

  • #5   4. okt 2015 Så længe remmen ikke glider eller man skal have ruller på under 3 gram i, så er trykfjederen stram nok. Generelt smiley

    Når man kommer ekstra stramt trim i, så kan motoren tage flere omdrejninger før koblingen kobler til, end den kunne for fuld gas før (det den er rullet ind til)

    Det ekstra høje omdrejningstal fra start gør at rullerne får lidt et forspring og kører remmen op i højere gear tidligere end før.
    Efter jeg kom 2000omdr trim i min slider så blev 6grams rullerne pludselig for tunge


  • #6   4. okt 2015 Har sat et gran lettere ruller i dog stadig en smule dødpunkt, men prøver med en strammere trykfjeder(32kg) smiley

  • #7   4. okt 2015 Da jeg indstillede min slider ledte jeg rigtig meget efter information om trykfjedere.

    Det er helt umuligt at finde ud af.

    Dem der kalder dem medium soft hård osv oplyser ikke hvad kg.
    Og dem der oplyser hvad kg er nyttesløst, for det er alligevel ikke til at finde ud af hvad kg std trykker med.
    Og så er der dem der opgiver en % på fjederen.


    Noget helt tredje er så at de aldrig oplyser længden på fjederen, indre diameter eller andet.

    Men i sidste ende betyder det ikke så meget. langt hen ad vejen indstiller man alligevel på rullevægtene til det passer til fjederen. Så bare fjederen er kraftig nok.
    det med længde er først rigtig vigtigt på kraftigere maskiner der arbejder ved lavere omdrejninger. 4t maxiscootere


    Noget helt fjerde er så at trykfjederen er lidt ekstra stiv i det når den er helt ny.
    de første ture man kører vil den være lidt ekstra hård fordi den er helt ny.
    ligesom støddæmpere


  • #8   5. okt 2015 Hmmm strammere tryk og lettere ruller. Nu spiller det smiley

  • #9   5. okt 2015 Men hvad siger topfarten så i forhold til før?

  • #10   5. okt 2015 Nogen lunde det samme tror jeg, er ved at køre til

Kommentér på:
Trimfjedre

Annonce