{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Rasmus M
Rasmus M
Tilmeldt:
2. maj 2015
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35

Begrænsninger {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en pgo DR. Big. Der er fjerner begrænsning i motoren som det eneste. Men ville høre om der er andet man kan gøre for at få gang i den. Har hørt man kan bukke blindrøret helt flat. Men ved ikke hvor meget det giver.
Tak på forhånd??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begrænsninger
  • #1   3. okt 2015 Ja buk blindrøret det giver lidt mere træk og måske 5 km mere på toppen

  • #2   3. okt 2015 det man som regel gør er at skære det af og svejse en prop i og svejs det på igen for syns skyld så kan det ikke ses af politiet heller skift til et andet udstødning til et uden begrænsning i og det er også derfor din scooter er sløv når alle andre begrænsninger er taget og ikke udstødnings begrænsningen jo

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #3   3. okt 2015 Okay tak men har også hørt man kan skære det lille rør der er omme bag ved af og svejse hullerne til. Kan man så gøre det ved dem begge?

  • #4   3. okt 2015 øø det ved Mike nok smiley

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #5   3. okt 2015 Haha okay så starter jeg ihvertfald bare med det store blindrør og svejser en prop i;)??

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #6   3. okt 2015 Der er kun et blindrør.
    Det er det som ender blindt.

    Det andet rør er til at suge luft ind til katalysatoren.


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #7   3. okt 2015 Så det må man ikke pille ved?

  • #8   3. okt 2015 nej det er konstruktive ændringer og det er ulovligt


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #9   3. okt 2015 Hvad mener du med konstruktive ændringer? Er ikke lige så meget inde i det

  • #10   3. okt 2015 du må reelt ikke ændre noget, din udstødning er type godkendt som den er konstrueret, ændre du noget så er den ikke typegodkendt længere.
    Er ikke lige så meget inde i det, men blind røret er også en begrænser, mener også den har noget med katalysatoren at gøre, den skal op på en vis temperatur for at funger efter hensigten.


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #11   3. okt 2015 Men jeg vil bare have den til at gå hurtigere

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #12   3. okt 2015 Du kan da godt tage røret af der suger luft ind men det er vist ikke noget der har betydning for ydelsen. Altså det er ikke en begrænsning.
    Det skulle være til at katalysatoren bedre kan omdanne udstødningsgasserne.


  • #13   3. okt 2015 okay, nu ved jeg jo ikke hvor hurtig den køre, men ændre du noget som der er i typegodkendelsen så er det ulovligt, et eksempel kunne være at du har en 30 knallert som kun kan køre 25 du ændre skiven i variatoren eller ændre dit udstødning så den kan køre 30, men nu er din knallert reelt ulovlig.

    Hvis du er ligeglad med den er ulovlig så vil jeg anbefale dig at købe en udstødning uden kat / blindrør, fjerne skiven i variatoren (hvis der en sådan) i din, sætte en ubegrænset CDI i (hvis den er begrænset i denne).
    Der hvor du får den til at køre længst på litteren er ændring af skiven + udstødning.


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #14   4. okt 2015 Okay men tror ikke jeg ville skifte så meget lige nu. Det eneste er at den har fået taget begrænsningen i motoren, så den køre ca. De 55 stykker på lige vej. De jeg ville var bare at få fjernet de meste begrænsninger i udstødningen så den også kan komme af med det

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #15   4. okt 2015 Der er vist kun én begrænsning i udstødningen.

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #16   4. okt 2015 Okay og det er blindrøret? smiley

Kommentér på:
Begrænsninger

Annonce