{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Hvor stram må krumtap snurre? {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Har lige monteret en Athena krumtap på min PGO PMX med nogle SKF lejer. Hvor stram må det køre rundt?

Jeg har lånt en krumtapstrækker, så det burde være nemt, men det synes jeg ikke xD Jeg synes uanset hvad jeg gør, så er der lidt modstand. Er det fordi det er nyt, eller skal modstanden være tæt på 0?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor stram må krumtap snurre?
  • #1   2. okt 2015 Nye lejer er altid lidt stramme, der er jo fedt i dem, og de skal lige køres til..
    Simmeringene er også lidt stramme.. (Du har husket at smøre dem op inden ikke?)


  • #2   2. okt 2015 Der er ingen simmerringe på endnu. Har stadig ikke centreret tappen.
    Men jeg tror det er fordi jeg bruger flydende pakning og ikke en papir agtig pakning? Bruger PGO papir pakning?


  • #4   2. okt 2015 Fandt ud af at det var fordi PGO bruger papir pakning og jeg brugte flydende. Det vidste jeg så ikke.

    Når jeg løsner skruerne som holder blokkene på samlet, så kører tappen frit rundt. Ellers ikke. Kan flydende pakning hærde, hvis jeg ikke har stramt skruerne, så der er de ekstra 0.xmm?


  • #6   2. okt 2015 Nej, der skal den rigtige pakning i..

  • #7   2. okt 2015 Ja, går i thansen og køber en pakning i morgen.
    Pisse irreterende sådan noget undskyld mit sprog.

    Det er meget sværere at skille blokkene ad nu. Nogle tips?


  • #8   2. okt 2015 Fiberhammer..
    Men tænk over hvor du slår..
    Og lad være med at beskadige pakfladen smiley


  • #9   2. okt 2015 den SKAL snurre 100% meget meget let rundt uden pak dåser ellers er den ikke centreret og når alle boltene er spændt og krumtap trækkeren er afmonteret Jens ellers har du ikke brugt den krumtap trækker rigtig som du har lånt af mig hvis du forsøger a starte den hvis de går stramme bliver de slidt lynhurtigt op nu skriver du lige på mobilen i morgen inden du går videre

  • #10   2. okt 2015 Ole jeg har skrevet en sms. Jeg har brugt den rigtigt, det er fordi PGO åbenbart bruger pap pakninger og så går det for stramt med flydende.

  • #11   2. okt 2015 nej den er IKKE centreret og det skyldes du ikke spændte den store møtrik ordentlig da du brugte taptrækkeren det sidder i spænd

  • #12   2. okt 2015 Ole når jeg løsner de skruer som holder blokkene samlet, så snurrer den frit rundt. Mener du at jeg skal stramme det hårdt nok, eller hvordan?

  • #13   2. okt 2015 den store møtrik der sidder på taptrækkeren skal voldspændes stik en skruetrækker igennem det lille hul i gevind røret til at holde det med og spænd så den møtrik alt hvad du kan og så skal du kryds spænde boltene alt hvad du kan og afmonter så taptrækkeren så snurre den meget let rundt så er den centreret lige

  • #14   2. okt 2015 Ole jeg har gjort præcis det.
    Så du mener at jeg burde kunne køre med flydende pakning, når motoren er født med papir pakning? Når jeg løsner skruerne på blokken, snurrer den let rundt. Men hvis du mener jeg kan køre med flydende pakning, så vil jeg da prøve mere i morgen.


  • #15   2. okt 2015 hvis der er papir pakning på fra ny skal du også have sådan en på igen synes jeg men det er ikke derfor den ikke snurre som den skal med spændte skruer men op med humøret og smør ærmerne op i morgen og få de skjolde banket fra hinanden og få det flydende pakning skrabet ordenteligt af og på med den skide pakning og brug den taptrækker rigtig så vil det også fungere bagefter

  • #16   2. okt 2015 Ja, skide træls at jeg skal skille det ad igen, udover det skal jeg med offentlig transport i hele 2 timer bare pga den pakning der skal købes. Kan godt sige dig, det er ikke den bedste følelse, men sådan er det vel bare :b

  • #17   2. okt 2015 ja ellers må du sende værktøjet retur sammen med motoren så skal jeg sætte den i gratis for dig men lad os nu se om ikke det går som man siger smiley

Kommentér på:
Hvor stram må krumtap snurre?

Annonce