{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkørsel af støbejerns cylinder
  • #2   1. sep 2015 Hvis ikke du mener det der står i manualen er godt nok, så søg på forum herinde..

  • #3   1. sep 2015 Nogle folk mener det er en myte, andre mener man skal gøre det. Jeg har personligt kørt stille og roligt de først 200km med mit malossi sport smiley

  • #4   1. sep 2015 200/ 250 km med lave omdrejninger hæld 2% olie i benzinen +den olie den selv tager fra olie pumpen/beholderen altså sådan den får 4% i alt og køre du ikke med oliepumpe så 4% i benzinen og når den er kørt til så 2%

  • #5   1. sep 2015 jeg har altid gjort det sådan med stor succes

  • #6   1. sep 2015 tak for hjælpen smiley

  • #8   2. sep 2015 jeg har ikke rigtigt kørt mit stage6 street race til og det har vel gået de 1500 km uden problemer nu og det har været alt for stor dyse fra start som planen, så mindre dyse i så den passer og så har jeg kørt 125 ml olie til 5 liter benzin, og det ser nærmest ud som nyt endu! smiley

  • #9   3. sep 2015 Du sørgere bare for at bruge en god olie og en dysse der er lidt for stor og når du har prøvet dig frem og er kommet ned på den rigtige dysse behøver du ikke ydereligere tilkørsel..

    Det med tilkørsel stammer fra "gamle dage" hvor tollerancerne, olien og matreialerne ikke var så gode som de er idag.. smiley


  • #10   3. sep 2015 hvor stor dyse vil du mene jeg skal have i hvis jeg har 40mm cylinder og 12mm karbu?? smiley


  • #11   3. sep 2015 OMFG.. Tilkørsel stammer fra gamle dage? smiley
    Det var en joke ikke?..
    Det mener du seriøst ikke..


  • #12   3. sep 2015 hvis du bare montere en ny std. cylle behøver du ikke dysse op.. med mindre du har pillet ved luftfilteret.. el. lavet andre ændringer..

  • #13   4. sep 2015 Ralle: jo det mener jeg, og jeg har ALDRIG haft problemer pga. manglende tilkørsel..

    men du skal self. være sikker på at alt er monteret korekt og sat op så tingene spiller sammen.. men det med at delene skal køre med 1/3 gas i 1000km. for at slide delene så de passer sammen er ikke nødvendigt på moderne kvalitets dele..

    jo nyere de er jo bedre, du får fanme ikke mig til at tulle rundt i 1000km. med lav fart og slide mine dele.. og eneste "gevinst" er at stempelringene er blevet 1000km. mere slidt uden at jeg har fået noget sjovt ud af det, tvært imod.


  • #14   4. sep 2015 Nu er det mellem 250 og 300 km. Der skal køres til.. Ikke 1000 km.
    Og det tager omkring 6 timer.. (Der er kun omkring 3 timer med 1/3 del gas)..

    Og nej der er noget pis at sige det kun var i gamle dage..

    Alle motore skal køres til..
    Om det er en ny bil, mc, nitrobil eller scooter..
    Støbejern er dog mere sart end aluminium, grundet den lavere varme afgivelse, og de blandede materialer..

    Du fatter tydeligvis ikke at du slider dine dele langt langt mere ved ikke at køre dem til..
    Samt selvfølgelig den mistede effekt og levetid ved ikke at gøre det..
    - Behøver jeg nævne den større risiko for en varmesætning?

    Gør hvad du vil med dine egne dele, men stop da med at opfordre andre til at smadre deres, bare fordi du er uviden..


  • #15   4. sep 2015 Sluder og vrøvl..

    når du nævner støbejerns dårligere varme-lede-evne end alu.(hvilket self. er korekt) er det så fordi du tror at du kan varmesætte et jern-kit hvis det ikke er kørt til ????
    Det er ikke tilfældet !

    hvis du varmesætter et stempel el. river det el. brænder et leje sammen el. lin. så har du fucket op et andet sted..


  • #16   4. sep 2015 Jeg gider ikke diskutere det, det er jo direkte latterligt..
    Læs de sidste linjer igen..


  • #17   4. sep 2015 blanede matrialer betyder heller ikke noget så fremt køling og smøring (som også er en del af køle procesen, da olie leder varmen fra stemplet ud til cylindervægen) er i orden.

    hvis du måler et stempel så har de den korekte diameter i den højde hvor krydspinden sidder og en mindre diameter i toppen (når koldt) når motoren er driftsvarm er de 2 diametere ca. ens fordi stempelet er designet til at udvide sig til precis den rigtige størrelse ved den rigtige drifts temperatur.. hvis det udvider sig mere end det så har du fucket opsætningen op (igen)


  • #18   4. sep 2015 En anden ting folk tit ikke er opmærksom på er hvis man øger kompresionen meget uden at øge oktantallet på brændstoffet så kan der forekomme detonasion hvor benzingasserne antænder på kompresionen (som en diesel) istedet for at tænde på tændrørets gnist, hvilket kan ha samne konsekvens som hvis tændingen er sat til tænde på et forkert tidspunkt.. = øget varme udvikling = varmesætning el. hul i stemplet..

    hvis en motor køre på brint så kan man sætte tændingen til først at tænde ved TDC for at få max. ydelse og der ved også køre længere på samne mængde brændstof.

    så brændstoffets oktantal, kompresion og tændings tidspunkt skal self. passe samnen..

    Indstil korekt!
    Fuck tilkørsel!


  • #19   4. sep 2015 endnu en vigtig faktor er self. at man ikke knalder et cylinderkit på tørt og regner med at smøringen kommer automatisk via oliepumpen (logik for burhøns, for langt de fleste)

    jeg smider altid hele mit stempel, stempelringene og nåleleje i en lille bøtte med olie så alt er mættet med olie inden det monteres, og når jeg tager det op lader jeg alt det olie der kan løbe af via tyngdekraften løbe af så der kun sidde en tynd oliefilm tilbage..

    og ja det ryger self. lidt mere ved første start men det er extremt vigtigt at den ikke køre "tørt/uden olie" på noget tidspunkt..


  • #20   4. sep 2015 du aner ikke en skid om noget som helst Bright shadow dk pas nu på Ralle plejer nok at vide hvad han snakker om

  • #21   4. sep 2015 oki så har Ralle nok bare lavet om på fysikens love siden sidst jeg tjekkede..



  • #22   4. sep 2015 hold nu op med det pjat

Kommentér på:
Tilkørsel af støbejerns cylinder

Annonce