{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.084 visninger | Oprettet:

Lars J
Lars J
Tilmeldt:
20. jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18

VGA versus 4t 45km/t {{forumTopicSubject}}

Hej. Er indehaver af ovennævnte scooter. Er interesseret i at høre ideer og ikke negative kommentarer til andres oplevelser. Scooteren er ganske ny men den har det med at "dø" når jeg giver gas og når jeg holder for rødt lys går den helt ud. Hvilke begrænsninger kan jeg fjerne for at "pifte" lidt liv i den uden at ødelægge motoren?

Skriv for hel... Jeg venter spændt på svar og skør inspiration!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VGA versus 4t 45km/t
  • #1   31. aug 2015 før du fuldføre din ide om at få lidt mere træk ud af den så skal du lige huske på at da det er en 45 bliver dit bilkørekort sat i fare

  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #2   31. aug 2015 Brian, der er jeg helt klar over. Er det muligt at justere farten så den når 55-60 km/t. Så vidt jeg ved gælder 30% reglen for biler såvel som scooter45. Dvs. 57 km/t før du får et klip og en kæmpebøde. Er det rigtigt?

  • #3   31. aug 2015 jo det er deromkring og det er muligt at juster farten men sys stadig at du lige skulle advares nå men det er en meget normal fejl at deres co dysse gang samt dyssen stopper til og så er afblindingen i luftfilteret også for lille mener jeg den skal være ca 18 mm og så der der også nogen af dem som har en skrue som holder gaspjældet nede smiley

  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #4   31. aug 2015 Gasspjæld og luftfilter kigger jeg på imorgen. Så vender jeg tilbage om det gir noget ekstra.

  • #5   31. aug 2015 bare iorden det kan måske også være at den skal dysses om

  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #6   31. aug 2015 Cdi er ikke noget jeg skal begynde at rode med, vel?

  • #7   31. aug 2015 med mindre at du vil have mere fart så nej men du kan også skifte koblingen så den tager flere start omdringer der er mange måder at gøre det gå men start lige med at sørg for at karburator og luftfilter er iorden så kan vi tage det der fra

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #8   31. aug 2015 En af ledningerne på CDI stikket kan tages af kort efter stikket hvis du vil køre hurtigere.

    Hvis den går ud ved kryds er tomgangen sikkert for lav.


  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #9   31. aug 2015 Scootergris: hvor sidder cdi'en på min versus? Og hvilken ledning skal pilles ud?

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #10   31. aug 2015 Tror den sidder til højre for sædeboksen.
    Den kan vist have forskellig farve.
    Tag eventuelt et billede.


  • #11   1. sep 2015 Nej den ledning er ikke på vga eller giantco faktisk er den på meget få modeller

  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #12   1. sep 2015 Her er et billede af Cdi tror jeg. Der er mange ledninger. Fra en boks ved siden af løber 2 lyserøde ledninger til batteri. Er det til opladning af batteri? Der løber også en ledning ned til kickstarterskjold og ind.

    profilbillede
  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #13   1. sep 2015

    profilbillede
  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #14   1. sep 2015 Brian: med hensyn til gasspjæld. Kan ik se nogen skrue ud over tomgang. Luftskruen sidder i bunden. Den har jeg fundet. Spørger li dumt. Der sidder ik Skive/bøsning ved remskiver som skal fjernes, vel?

    profilbillede
  • #15   1. sep 2015 Den der går ned til kickstarteren er en føler der måler på koblingen. Dette er også en begrænser. Denne kan du fjerne

  • #16   1. sep 2015 Mener også der sidder en bøsning ved nålen inde i kabu der gør at du ikke kan trække nålen længere op. Den kan os fjernes hvis den sidder der

  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #17   1. sep 2015 Kasper H: Jeg ødelægger ikke noget elektrisk ved at afmontere eller klippe ledningen til koblingen, vel? Og ligeledes opstår der heller ikke motorskade?

  • #18   1. sep 2015 Prøv bare at fjerne den. smiley du skal ikke klippe over. Så kan du se om det virker :). Motoren kan kan klare det. Efter som den er bygget til det. De bliver kun begrænset nå de skal danmark.

  • #19   1. sep 2015 jeg var ellers helt sikker på at de ikke var lavet med den men hvis du klipper den bliver den ubegranset og kommer til at køre meget hurtigere 60 +

    skruen jeg snakker om sidder under det sorte låg på karburatoren men når du fjerner låget er der en lille fjedere som du lige skal passe på smiley


  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #20   1. sep 2015 Ah, det pisregner nu. Gider ik før senere. Prøver ledning og skrue og ser om raketten vil frem:-)

  • #21   1. sep 2015 Hvis du tager ledningen fra vil jeg anbefale dig at tage skiven i den også men så køre den tættere på 80 ind 45

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #22   1. sep 2015 Det er den blå-hvide ledning du kan tage af.

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #23   1. sep 2015 Møtrikkerne der holder gaskablet på karburatoren er ikke spændt på det sidste billede.
    Så du kan lige spænde dem også finjusterer gaskablets spillerum op under styret så der et nogle få mm spillerum.


  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #24   1. sep 2015 smiley nu spørger jeg lige dumt igen. Jeg troede ikke at der sad en skive bagved Variomatic på en 4-takter?

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #25   1. sep 2015 Der kan side en skrive mellem de forreste remskiver. Både på 2 takt og 4 takt.
    På nogen modeller der er lidt anderledes, for eksempel kan "skiven" være en forhøjning på bøsningen i stedet for en løs ring og på nogen modeller er der en plade bag på skålen i stedet for som har samme funktion.


  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #26   2. sep 2015 Så er luftfilter, gasspjæld og messingskrue under karburatorlåg tjekket og der er ingen begrænsning. Møtrikker v/gaskabel spændt og justeret. Imorgen bliver ledning fra Cdi til kickstarterskjold tjekket og når jeg får er variotool ser jeg om der er begrænsning på skiven/ bøsning ved de forreste remskiver. smiley

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #27   2. sep 2015 Du kan tage variatordækslet af og se på de forreste remskiver hvor højt kileremmen har været oppe at køre.

    Hvis der kun er cirka 5-10 mm yderst på remskiven som er blank hvor kileremmen ikke er nået op så er den nok ikke begrænset.

    Men hvis kileremmen kun kommer halvt-2/3 op så er den begrænset.

    Men jeg mener der er andre der har fortalt at der ikke var nogen ring i deres.


  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #28   6. sep 2015 Så fik jeg kigget. Som du skriver kileremmen når næsten helt op på remskiverne og jeg følte efter og kiggede og der var ingen bøsning eller skive imellem. Pillede den blå/hvide ledning af og Wupti så går den frisk. Savner stadig lidt hurtigere optræk! Er der en god løsning på en on/off kontakt placeret det helt rigtige sted. Just in case....

    profilbillede
  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #29   6. sep 2015 Remskiver

    profilbillede
  • #30   6. sep 2015 Det du skal have fat i er en on/off knap der skal trykkes ind for at aktivere. Og for at deaktivere skal du lige trykke lidt ind på knappen så den hopper ud igen. Jeg er arbejder på at få selv samme knap ind bag gummiet på håndtaget i siden af styret smiley så er den skjult. For politiet er veldig intra i knapper nemlig smiley

  • #31   6. sep 2015 Men få evt en cdi der har muligheden for fart begrænset indbygget. Virker lige som politi værn

  • #32   6. sep 2015 Ved aktiv kan du så justere den til at ramme omkring 30 km. Hvis politiet triller forbi dig. Eller efter dig

  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #33   8. sep 2015 Hvor kan jeg så få fat i en justerbar Cdi til VGA versus 4t? Har kigget rundt på nogle sider og er helt blank?

  • #34   8. sep 2015 Ved ikke om de kan fåes til den udgave. Men ellers er der en normal politi begrænser den kan også bruges smiley

  • #35   16. mar 2016 Skal den ikk have en større dyse efter man har pillet begrænsningen til cdi/pickup? Overvejer selv og gøre det på min versus 4t:)

  • #36   16. mar 2016 Skal den ikk have en større dyse efter man har pillet begrænsningen til cdi/pickup? Overvejer selv og gøre det på min versus 4t:)

  • #37   15. maj 2016 Udstødningens forrør har en mindre diameter. nærmest æggeformed. Den kan slibes ned. Giver noget mere optræk og topfart. Før jeg gjorde det larmede den meget på toppen og rystede som om den kørte på begrænseren. Nu er den mere lydsvag og ingen rystelser i forhold til før.

Kommentér på:
VGA versus 4t 45km/t

Annonce